וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסחר בוול סטריט נסגר בעליות חדות; טבע זינקה 3.5%

הלל קורן

10.10.2013 / 23:16

ג'ון ביינר, מנהיג הרוב הרפובליקני בקונגרס, הציע לנשיא אובמה להעלות באופן זמני את תקרת החוב של ארה"ב. תביעות האבטלה השבועיות זינקו. טבע תפטר 5,000 עובדים

המסחר בוול סטריט נסגר היום (ה') תוך עליות חדות במדדים המובילים, על רקע אופטימיות של הפעילים בנוגע לפגישה בין הנשיא ברק אובמה לראשי המפלגה הרפובליקנית, שתיערך היום. אותה פגישה אמורה לסיים את שיתוק הממשל הפדרלי, ולפתוח פתח לפתרון בעיית תקרת החוב של ארה"ב.

למרות האווירה החיובית בשווקים. יש המזהירים מאופטימיות יתר: "למרות שאנחנו כנראה בתחילתו של מסלול חיובי בין הדמוקרטים לרפובליקאים, הסוחרים אמורים להישאר דרוכים לאפשרות של 'קרב אגרופים' לא קצר", ציין ג'ונתן סודאריה, ברוקר ב-London Capital Group.

ג'ון ביינר, מנהיג הרוב הרפובליקני בקונגרס, הציע לנשיא ברק אובמה להעלות באופן זמני את תקרת החוב של ארה"ב, וזאת על מנת להימנע ממצב של חדלות פירעון של הממשל האמריקאי. נזכיר כי עד יום ה-17 לחודש, אמורים המחוקקים בארה"ב להסכים על העלאת תקרת החוב על מנת שארה"ב תוכל להמשיך לשרת את חובותיה. על פי ביינר, ההעלאה הזמנית תאפשר המשך משא ומתן בנוגע לתקציב, אך לא בהכרח יפסיק את שיתוק הממשל הפדרלי (Shutdown) - שיתוק הנמשך כבר 10 ימים ברציפות.

מוקדם יותר הזהיר שר האוצר האמריקני ג'ק לו כי כלכלת ארה"ב עלולה להקלע למצוקה כבר לפני ה-17 באוקטובר או אולי כמה ימים לאחר מכן. "אנחנו לא יודעים במדויק מתי ייגמר הכסף", אמר לו בעדותו בבית הנבחרים.

נתון תביעות האבטלה השבועיות התפרסם ב-15:30 שעון ישראל. מספר התביעות זינק לכ-374 אלף לעומת צפי לעלייה ל-312 אלף בלבד מ-308 אלף תביעות בשבוע הקודם. הכלכלנים מסבירים כי שיתוק הממשל הפדרלי, ביחד עם חוסר פתרון בעיית החוב האמריקאי, פוגעת ביכולת העסקים לשכור עובדים חדשים, לפחות בטווח הקצר עד להתבהרות התמונה.

נציין כי אובמה הכריז אמש על מינויה של הכלכלנית ג'נט יילן, בת 67, ליו"ר הפדרל ריזרב. יילן, שמכהנת עתה כסגן יו"ר ה'פד', ידועה כיונה מוניטרית, כלומר כתומכת במדיניות מוניטרית מרחיבה ובמאמצים לצמצום האבטלה, בדיוק כמו האדם שאותו היא אמורה להחליף, בן ברננקי, שעומד לסיים את תפקידו ב-31 בינואר 2014.

אובמה העדיף למסור את התפקיד ללורנס סאמרס, שהיה יו"ר מועצת היועצים הכלכליים בבית הלבן בתקופת הכהונה הראשונה של הנשיא, וקודם לכן נשיא אוניברסיטת הארווארד ושר האוצר בממשלו של ביל קלינטון. אך סאמרס החליט להסיר את מועמדותו למינוי בגלל חשש שתהליך אישורו בסנאט יהיה קשה ופוגעני. הוא היה צפוי לשמש מטרה להתקפות לא רק של סנטורים רפבוליקאיים אלא גם של מחוקקים דמוקרטיים ליברליים, שטענו שהוא מקורב מדי לוול סטריט.

גרף וול סטריט. גלובס
גרף וול סטריט/גלובס

טבע (40.57 +3.49%) מאיצה את תוכנית ההתייעלות שתושלם עד סוף שנת 2017. החברה הודיעה היום כי תפטר 5,000 עובדים, המהווים 10% מכוח העבודה הגלובלי של החברה, ותחסוך 2 מיליארד דולר עד סוף 2017.

מיקרון תפרסם דוחות לאחר סיום המסחר ומחר יפרסם בנק וולס פארגו (41.44 +2.68%) תוצאות לפני הפתיחה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully