וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרפובליקנים הפחיתו את דרישותיהם להעלאת תקרת החוב

שירות גלובס

12.10.2013 / 8:07

אובמה וג'ון ביינר שוחחו הלילה בטלפון בנוגע להצעתו של ביינר להאריך את הדד-ליין להעלאת תקרת החוב מה-17 באוקטובר ל-22 בנובמבר

מתקרבים לפתרון משבר התקציב בארה"ב: הרפובליקנים בבית הנבחרים ובסנאט מפחיתים את דרישותיהם בנוגע לרפורמת הבריאות של ברק אובמה, בתמורה להעלאת תקרת החוב אל מעבר ל-16.7 טריליון דולר, מה שימנע חדלות פירעון ראשונה בהיסטוריה של ארה"ב. המשק האמריקני יגיע לתקרת החוב ביום ה'.

נשיא ארה"ב ברק אובמה, יו"ר בית הנבחרים ג'ון ביינר ושר האוצר טימותי גייתנר. נובמבר 2012. רויטרס
אובמה וג'ון ביינר/רויטרס

אובמה וג'ון ביינר, יו"ר הרוב הרפובליקני בבית הנבחרים, שוחחו הלילה בטלפון בנוגע להצעתו של ביינר להאריך את הדד-ליין להעלאת תקרת החוב מה-17 באוקטובר ל-22 בנובמבר. בתמורה, קיצוצים אפשריים ברפורמת הבריאות של אובמה יוכנסו להצעת החוק התקציב.

"לאובמה יש בעיה עם ההצעה", מסר ג'יי קרני, דובר הבית הלבן, במסיבת עיתונאים שכונסה אחרי שיחת הטלפון בין אובמה לביינר. קרני אמר שאובמה חושש מסיטואציה שבה העלאה זמנית של תקרת החוב תביא לדחייה קצרה של הבעיות ולאחר מכן, בסוף נובמבר, יחזור על עצמו התרחיש עימו מתמודדת כעת ארה"ב.

"הם הסכימו להמשיך לדבר", אמר מייקל סטיל, דוברו של ביינר.

אובמה מסרב לנהל מו"מ עם הרפובליקנים על העברת התקציב וסיום השיתוק בממשל שנמשך זה 11 ימים, וכמו כן הוא מסרב לנהל מו"מ על העלאת תקרת החוב. אובמה טוען שהרפובליקנים מחזיקים את כלכלת ארה"ב כבת ערובה ומנסים לסחוט אותו בתמורה לביצוע עבודתם - העברת התקציב ומימון הממשלה. הרפובליקנים הפחיתו את דרישותיהם ב-11 הימים האחרונים שעה שרוב הציבור האמריקני רואה בהם אשמים בשיתוק, לפי סקרים שפורסמו בתקשורת.

גורם רפובליקני מסר לסוכנות הידיעות בלומברג כי הרפובליקנים מעוניינים לבטל את המס על מכשור רפואי למשך שנתיים ולשקול שינויים באופן הגדרת משרה מלאה של עובדים תחת חוק הבריאות החדש של אובמה. הרפובליקני האל רוג'רס אמר כי הרפובליקנים מתמקדים בהצעתה של סוזן קולינס לדחות בשנתיים את המס על מכשור רפואי ובתמורה להעלות את תקרת החוב לחצי שנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully