וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבהלה מהזהב: צניחה במחירי המתכת הצהובה

נתן ורדי, פורבס

13.10.2013 / 9:41

לאחר 12 שנים של עליות במחירי הזהב, ולאחר שהמשקיעים התרגלו לחשוב עליו כעל גן עדן בטוח, הגיעה שנת 2013 ששברה את רצף העליות וסימנה מגמה חדשה. כעת כולם בורחים מהזהב

במשך 12 השנה האחרונות מחיר הזהב המשיך לעלות מול כל מה שעבר על הכלכלה: בועת האינטרנט שהתפוצצה, המלחמה בעיראק, משבר המשכנתאות בארה"ב, המשבר הכלכלי בארה"ב ומדיניות התמיכה המוניטרית.

לאתר פורבס ישראל

מחיר המתכת הצהובה נסק עד ל-1,900 דולר לאונקיה, ומשקיעים פרטיים, קרנות גידור ומוסדות כלכליים גדולים, נכנסו בבטחה אל גן עדן מוגן מתחילת המילניום.

אך כעת, חווה הזהב את שנת הירידה הראשונה לאחר שנות הפריחה. ביום שישי האחרון ירד מחירו של הזהב בעוד 2%, לאחר שמכירה גדולה בשווקים העתידיים, גרמו לחברת המסחר העתידי COMEX לעצור את המסחר בזהב לחודש דצמבר למספר שניות. עד אמצע אוקטובר, מחיר הזהב ירד ביותר מ-24% ל-1,266 דולר לאונקיה, ונראה כי 2013 מסתמנת כשנה של בריחה מהזהב.

המכה האחרונה על שוק הזהב הגיעה מוושינגטון, שם נמצאים הנשיא אובמה והרפובליקנים על סף הגעה להסכם שימנע את כניסתה של ארצות הברית למצב של חדלות פירעון, אך הסנטימנט השלילי בקשר לזהב מתמשך כבר מחודש אפריל, אז המשקיע המיליארדר ג'ורג' סורוס הבחין שהזהב הוא כבר לא גן העדן הבטוח שהיה. הצל על הזהב נמשך גם החודש לאחר שבבנק ההשקעות גולדמן סאק, העריכו כי מחיר הזהב יצנח עד ל-1,050 דולר אונקיה.

הירידה במחיר המתכת היקרה היא מכה קשה לחברות כריית הזהב, שראו את מניותיהן צונחות השנה בעשרות אחוזים. הפגיעה בסקטור זה היא ענקית, מאחר שגם בימים בהם עלו מחירי הזהב הרווחים היו נמוכים, וכעת כאשר המחיר יורד, ההפסדים עצומים. חברות כריית הזהב נמצאות גם תחת לחץ של בעלי המניות הדורשים שינויים אסטרטגיים מרחיקי לכת.

  • עוד באותו נושא:
  • זהב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully