וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיהם ראשי הערים הטובים בישראל?

עדי דקל קורן, פורבס

13.10.2013 / 12:55

לאילו ראשי ערים בישראל יש חזון? מי טהור מידות? ומי העלה עיר בעלת נתוני פתיחה בעייתיים על דרך המלך? פורבס דירג את עשרת ראשי הערים המובילים בישראל

לקראת הבחירות לרשויות המקומיות שייערכו בהמשך החודש דירג מגזין "פורבס" את עשרת ראשי העיריות הטובים בארץ בשנת 2013. במסגרת הדירוג נבדקו 75 ראשי ערים על פי מספר קריטריונים, ביניהם: מצוינות פיננסית, מנהיגות, הגדרת חזון, יוזמה וחדשנות, כישורי ניהול, טוהר מידות, שקיפות ופתיחות לציבור, ייצוגיות, שליחות ציבורית ומנהיגות קהילתית וקידום השלטון המקומי בישראל.

לאתר פורבס ישראל

כך בדקנו: פירוט הקרטריונים וצוות המדרגים

את המקום הראשון ברשימה תופס ראש עריית תל אביב רון חולדאי. יחד עם מוטי ששון ראש עיריית חולון שהגיע למקום השני, ניר ברקת, ראש עיריית ירושלים במקום השישי ויונה יהב, ראש עיריית חיפה במקום השמיני, זוכות המטרופולינים בישראל לייצוג נכבד ברשימה.

עוד ראוי לציין את ראש עיריית באר שבע רוביק דנילוביץ' שהגיע למקום השלישי, ראש עיריית יקנעם עילית, סימון אלפסי במקום החמישי וראש עיריית נתיבות יחיאל זוהר שסוגר את העשירייה. ראשי ערים אלו הצליחו להעלות על נתיב ההצלחהף ערים שתנאי הבסיס שלהן - מאפיינים כמו דירוג סוציו-אקונומי נמוך, ריחוק גיאוגרפי מהמרכז ואוכלוסייה הטרוגנית - מאתגרים ורחוקים מלהיות אידיאליים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

לא פשוט להיות ראש עירייה בישראל. צריך להיות לא רק מנהיג אלא גם מנכ"ל, לא רק בעל חזון אלא גם יזם. צריך לדעת לשלב ידיים עם שותפים (ומתנגדים) רבים - התושבים, מרכזי הכוח בעיר, השלטון המרכזי, העולם העסקי והפילנתרופי ועם עוד מגוון כוחות חיצוניים. את כל השיירה הזו על ראש העיר למשוך קדימה, תוך התחשבות בפרטים הקטנים וביחסים העדינים והסבוכים שבין הכוחות השונים.

יש לזכור שהכוח הנמצא בידיו של האיש/ה הבכיר/ה ביותר בעירייה הוא אדיר. לעתים קרובות השפעתו של השלטון המקומי על האזרח הפשוט גדולה בהרבה מזו של השלטון המרכזי. ראש העירייה ממונה על מערכת מורכבת שבאה במגע עם התושבים באינספור נקודות השקה ומשפיעה באופן ישיר על כל תחומי החיים שבונים את שגרת יומו.

לא סתם מכונה ראש העיר "השריף של העיירה"; זהו שלטון אוטונומי מאוד, שנהנה מהיקף סמכויות עצום בפיקוח מוגבל מאוד יחסית לשלטון המרכזי. אבל כאן טמונה גם הכוכבית: כל זאת, בתוספת לקדנציה הארוכה, מוביל לא פעם לזליגה אל התחום האפור. רק בחודש האחרון התרחשה דרמה בזירת השלטון המקומי כאשר הוגשו כתבי אישום חמורים נגד ראשי הערים יצחק רוכברגר מרמת השרון, שמעון גפסו מנצרת עלית ושלומי לחיאני, ראש עיריית בת ים, שהובילו להדחתם מתפקידם עד הבחירות הקרובות על פי הוראת בג"ץ. כתבי אישום אלה מצטרפים לעשרות חקירות בתחום טוהר המידות, המתנהלות כמעט באופן שוטף על רקע תפקודם של ראשי ערים ומועצות, כמו זו שמתנהלת זו תקופה ארוכה נגד יוסי בן דוד, ראש עיריית יהוד-מונוסון, בשל עבירות בנייה לכאורה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully