וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שמן מתאדה: "הפסדתי 90 אלף שקל - ולא מכרתי"

עדי בן ישראל והלל קורן

14.10.2013 / 11:54

מנכ"ל שמן הזהיר את המשקיעים בראיון ל"גלובס" בינואר: "צריך להיזהר, להביא בחשבון גם את הסיכונים, ולקחת בעירבון מוגבל גם דוחות סיסמיים טובים"

משקיעי שמן ( 13.9 -86.02% ), שרואים היום כמעט את כל כספי השקעתם במניה מתאדים נוכח קריסת המניה, זועמים על החברה ועל ההנהלה שלה, שלטענתם פיזרה אופטימיות סביב פוטנציאל המאגר.

"נראה כי עומדת על הפרק תביעה יצוגית על מצג שווא", כתב ל"גלובס" משקיע בשם נעם. "איך ייתכן כי לפני דקה אומרים שכבות עם נפט איכותי ודקה אחר-כך הכל התייבש? עשרות אלפים נעלמו כלא היו, על מה ולמה? משהו חשוד פה!".

המשקיע יעקב הוסיף: "רק חקירה של הרשות לניירות ערך אולי תספר לנו מה באמת קרה כאן. איך הודעה חיובית על נפט באיכות גבוהה מלפני חודש הפכה לבאר יבשה? למה אדון לוי ואדון אשכנזי לא מימשו אופציות לפני שבועיים?".

בשיחה עם "גלובס" ציין ד' ו', שהשקיע סכום של כמה עשרות אלפי שקלים בשמן ("לא השקעה גדולה ביחס לתיק שלי", לדבריו), כי "הבעיה של שמן היא הבעיה של כל התעשיה אחרי ועדת ששינסקי. החקיקה קברה את האקספלורציה, אין שום כדאיות השקעה ורמת הסיכון מטורפת. אם לא יהיה שינוי בחקיקה, לא יהיו תגליות חדשות למדינה".

ד' ו', הגולש בפורום "ספונסר", הוסיף כי הוא מושקע גם במודיעין, שקורסת אף היא בעשרות אחוזים הבוקר, ואמר כי "אני לא מצליח להבין את הפער בין הדיווח של נפט באיכות גבוהה לבין הדיווח אתמול על בור יבש. לכן, לא התייאשתי סופית. הם הרי דיווחו על עמוד נפט של עשרות מטרים. קשה לי לראות שזה התנדף, הם לא אמרו שיש בעיות של חדירות או הפקה. לא מבין איך זה בור יבש".

- כלומר, לא מכרת את החזקותיך בשמן?

"ברור שלא, זו מכירה היסטרית ללא שום הצדקה. צריך לחכות לדיווח הסופי לאחר הוצאת ציוד הקידוח".

"גמרתי עם מניות הנפט הקטנות"

גם אבי מת"א הביע תמיהה בשיחה עם "גלובס" על כך שהקידוח יבש לגמרי: "הפסדתי 90 אלף שקל 'על הנייר'. לא מכרתי עוד את המניה, אני מחכה ב-72 שעות הקרובות אולי זה יגיע ל-10 אגורות... לפי כל הכתבות היו סימנים לנפט, סימנים משמעותיים ופתאום אומרים יבש. זה מוזר, היו אומרים לא כמות מספקת אבל יבש? לזה לא ציפיתי. אני מרגיש מרומה. לקחתי בחשבון שאפסיד 50% אבל להפסיד הכל? אני חושב שרימו את האנשים".

- תמשיך להשקיע במניות הנפט והגז?

"יש לי 2 מיליון שקל בקבוצת דלק ושם זה בטוח... עם המניות הקטנות גמרתי, זהו, לא אשקיע בהן יותר".

האזהרה של יוסי לוי

בחודש שעבר דיווחה החברה על סימני נפט באיכות גבוהה לאחר הגעת קידוח "ים 3" ליעד הסופי בעומק של 5,700 מטר. בסקרים הסייסמיים שבוצעו לפני הקידוח העריכה חברת המחקר האמריקנית NSAI כי במבנה "ים" יש רזרבות בהיקף של 120 מיליון חביות נפט (P50).

אולם דווקא יוסי לוי, מנכ"ל שמן ושועל ותיק בתחום חיפושי הנפט והגז בישראל (לוי כיהן בעבר כמנכ"ל ישראמקו והוביל אותה לתגלית "תמר"), הזהיר ממפח נפש אפשרי. בראיון ל"גלובס" בינואר השנה אמר לוי: "אני תמיד אומר - תסתכל גם על האחוז שלא תמצא. צריך להיזהר, להביא בחשבון גם את הסיכונים, ולקחת בעירבון מוגבל גם דוחות סיסמיים טובים. בסוף אין תחליף למקדח, ואף פעם אי אפשר לדעת בוודאות מה גודל המאגר. יש פרויקטים בעלי סיכון גבוה שיצאו טוב, ויש פרויקטים בעלי סיכון נמוך שיצאו לא טוב, וצריך לקדוח גם את אלה וגם את אלה".

לוי לא הסתפק באמירות אלה ושיגר אזהרה ברורה למדי באלו המילים: "אנחנו עדיין לא ערב הסעודית, ובדרך מצפות לנו הרבה מאוד אכזבות. כל השחקנים החדשים - אני מזהיר אתכם, צפויות לכם אכזבות".

לקריאה נוספת:

מניית שמן מתרסקת ב-93%
אכזבה: שמן דיווחה על קידוח יבש ב"ים 3"

  • עוד באותו נושא:
  • שמן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully