וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצב חירום בחברת חשמל: מנהלים שובתים

עמירם ברקת

14.10.2013 / 12:58

יו"ר ועד העובדים הנחה מנהלים לעזוב את העבודה בשל דרישת האוצר להחזיר חריגות שכר . מיקו צרפתי: "אנו דורשים מהמדינה להמשיך לנהל איתנו את המו"מ באופן שקוף"

סערה בחברת החשמל: מנכ"ל חברת החשמל אלי גליקמן הורה להכריז על מצב חירום בחברת החשמל על רקע חשש בהנהלה כי העובדים עומדים להשבית את החברה לאלתר. בהנהלה אמרו היום כי העובדים איימו לנקוט בצעדים חסרי תקדים על רקע פיצוץ השיחות לקראת רפורמה בחברה. כפי שנחשף ב"גלובס" ביום שבת הממונה על השכר באוצר קובי אמסלם, החליט לפסול תוספות שכר לעובדי חברת החשמל ולחייב אותם להשיב למדינה כספים שקיבלו לטענתו שלא כדין.

יו"ר ועד העובדים מיקו צרפתי כינס היום את כל ראשי האגפים בחברה לישיבה שהוגדרה סוערת. צרפתי אמר כי החברה צועדת לפשיטת רגל בעוד הממשלה מביאה לפיצוץ השיחות לקראת רפורמה בחברה. צרפתי הוסיף כי דירקטוריון החברה "מנותק" ואינו מודע למצבה הקשה. הוא גילה כי המליץ למנכ"ל גליקמן "להניח את המפתחות ולהתפטר". צרפתי זכה לתשואות מצד מנהלי האגפים וסגניהם לאחר שקרא להם "לשבת בבית" עד שהממשלה תודיע מה בכוונתה לעשות עם חברת החשמל.

בצהריים הוציאה ההסתדרות הודעה רשמית בה היא מכריז על סכסוך עבודה בחברת החשמל: "סכסוך העבודה נוגע לכלל 13 אלף עובדי החברה והוכרז בעקבות דרישת העובדים לחתום על הסכם עבודה קיבוצי אשר יסדיר את מכלול זכויות העובדים ותנאי העסקתם במסגרת הרפורמה. כמו כן בנוגע לצעדים חד צדדיים על רקע השינוי המבני ודרישת הממונה על השכר להפחתת זכויות העובדים".

זעמם של ראשי הוועד התפרץ בעקבות מכתב ששיגר הממונה על השכר באוצר קובי אמסלם ביום חמישי שעבר ובו הודיע על כוונתו לחייב את עובדי החברה כספים שקיבלו לטענתו שלא כדין. הנהלת חברת החשמל והעובדים טענו כי המהלך של אמסלם נעשה בניגוד גמור להצהרותיו של אורי יוגב העומד בראש ועדה ממשלתית להתוויית רפורמה במשק החשמל.

יוגב הבטיח כי לא יינקטו מהלכים חד-צדדיים כל עוד הוועדה עובדת, אלא שאמסלם, בעצמו חבר בוועדה, טען כי אין לו שיקול דעת לעכב את פעולותיו בנושא חריגות השכר.

מיקו צרפתי, יו"ר ועד חברת החשמל מסר בתגובה: "כל פעם שישנה התקדמות במו"מ, המדינה פותחת באותו ריטואל קבוע ומנסה לשלוף שפן חדש מהכובע, שמטרתו לפוצץ את המשא ומתן. כך קרה ב-2008, ב-2010 וגם היום. בפועל, התרגיל המלוכלך של המדינה מוביל לדחיה במו"מ ולנזק במיליארדים למשק החשמל. בתגובה החלטנו כצעד ראשון כי דרג המנהלים יעזוב את משרדי החברה. אנו דורשים מהמדינה להמשיך לנהל איתנו את המו"מ באופן שקוף, אמין ובתום לב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully