וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדי העובדים דורשים להוזיל את מופעי חנוכה

מיכל רז-חיימוביץ'

16.10.2013 / 11:40

חברת ועדים יוצאת בקריאה למפיקי המופעים בחנוכה להוזיל מחירים: "יש להעמיד את הכרטיסים על מחיר ריאלי תוך הפסקת 'המסחרה' סביב הנושא"

אחרי שנים של ססטוס-קוו - שבמסגרתו מפיקי מופעי חנוכה נוקבים במחירי-עתק לכרטיס, וועדי העובדים מוכרים כרטיסים במחיר מסובסד - יוצאת חברת ועדים בקריאה למפיקי המופעים בחנוכה להוזיל מחירים.

"התחרות העזה בין המופעים לא כרסמה במחירי הכרטיסים הגבוהים. גם לאחר מימוש כל מבצעי המכירה של חברות האשראי ורשתות השיווק, מהווים אירועי חנוכה הוצאה משפחתית כבדה", ציין יעקב אלוש, מנכ"ל ועדים.

אלוש קרא להעמיד את מחירי הכרטיסים על מחיר ריאלי, "תוך הפסקת 'המסחרה' סביב מחירי הכרטיסים, שנקובים במחירים מופרזים ובפועל נמכרים כביכול בהנחה של 50%, אך עדיין יקרים וללא הצדקה".

עם הוועדים שהצטרפו לקריאה נמנים ועדי העובדים של מכתשים, בנק לאומי, מחלבות שטראוס, מקורות, שירותי בריאות כללית, אסם, משרד החינוך, חרסה, טבע, בנק הפועלים, נציבות שירות המדינה, רשות שדות התעופה, אגד ורבים אחרים.

למרות שחנוכה יתקיים בעוד כחודש, עדיין מכירת הכרטיסים דרך מקומות העבודה לא תפסה הילוך. הקריאה, כפי שמסביר אלוש, באה בעקבות המופע של רמי לוי, שהדליק נורה אדומה, יחד עם תחושה שעלתה השנה בעת המשא-ומתן בין הוועדים לבין מפיקי המופעים.

כחצי מיליון כרטיסים למופעי חנוכה נמכרים מדי שנה דרך ועדי העובדים, ועוד מאות אלפים כרטיסים נמכרים דרך מועדוני הצרכנות. ככל שהוועד גדול יותר, גדלים סיכוייו להציע לעובדיו מחירים נמוכים יותר.

הוועדים מקבלים הנחה נקובה ממחיר הכרטיס, ולאחר מכן מחליטים על גובה הסבסוד לכל כרטיס. הסבסוד עומד על 20-40 שקל לכרטיס.

אלוש מתייחס למחיר הרשמי של כרטיסי המופעים כאל מחיר פיקטיבי: "מחיר של כמעט 200 שקל, שממנו מתחיל המשא-ומתן, הוא סתמי ולא נכון. המחיר צריך להיות 70-100 שקל, וממנו יש לגזור את ההנחה והסבסוד לוועדים, כך שהמחיר לצרכן יהיה כ-40 שקל למופע. אני קורא למפיקים להפסיק לקבוע מחיר פיקטיבי. רמי לוי מוכיח שאפשר אחרת. המופעים הם מושקעים, אך גם היקפי הכרטיסים שהם מוכרים עצומים. 4-5 מופעים של המופעים הגדולים ביום זה 20,000 כרטיסים".

- אולי הקריאה שלכם באה מאוחר מדי?

"גם אקט סמלי השנה והבטחה למחירים אחרים בשנה הבאה יהיו מבחינתי הישג. המפיקים לא יוכלו להישאר אדישים לקריאה הזו".

- האם לא תמכרו כרטיסים של מופעים גדולים שלא יוזלו?

"לא נוכל לפגוע בילדי העובדים, ולא נסתכסך איתם. כן תהיה מכירה, אבל היות והמאסות הגדולות עוד לא נמכרות, אין לי ספק שהמפיקים גם יבינו שמשהו חייב להשתנות".

מפיקי הפסטיגל: "זה המופע המושקע בישראל"

רותי מרום מסרה בשם הפקת הפסטיגל ומותק של פסטיבל: "הפסטיגל משתף פעולה עם כל הוועדים כבר שנים רבות, לשביעות-רצון כל הנוגעים בדבר והעובדים בעיקר. כל הוועדים עימם הפסטיגל נמצא בקשר הדוק, יודעים היטב כי הם מעניקים לעובדיהם את המופע הטוב והמושקע ביותר בישראל.

"השנה, למשל, הושקעו במופע כ-30 מיליון שקל. לצורך המחשה, עלות כרטיס למופע בסדר גודל תקציבי ואמנותי זהה ואף צנוע יותר בחו"ל כ-100 דולר. אנחנו שמחים לבשר כי שיתוף-הפעולה המסורתי עם הוועדים נמשך בהצלחה גם למופע הפסטיגל השנה".

בדיקה: כמה נשלם על מופעי החנוכה?

  • עוד באותו נושא:
  • חנוכה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully