וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכרז אי. די. בי. נדחה ל-6 בנובמבר

אפרת פרץ

17.10.2013 / 11:39

אי.די.בי ביקשה דחייה של חודש וחצי. הבקשה נועדה להקל על שותפו של דנקנר, אלכסנדר גרנובסקי, להשיג את האישורים הנדרשים להוצאת הכספים מאמבלייז‏

‎‎סאגת הסדר החוב באי.די.בי אחזקות, שנמשכת זה יותר משנה, עומדת ככל הנראה בפני דחייה נוספת. ל"גלובס" נודע כי אי.די.בי אחזקות, שבשליטת נוחי דנקנר, פנתה לבית המשפט המחוזי בבקשה לדחות את מועד הגשת ההצעות לרכישת השליטה ‏בקונצרן מיום ראשון הקרוב ל-30 בנובמבר - דחייה של יותר מחודש. השופט איתן אורנשטיין הסכים לדחייה עד 6 בנובמבר.

הרקע לבקשה הוא חוות-הדעת ששלחו המומחים מטעם בית המשפט, עו"ד חגי אולמן ואייל גבאי, שהמליצו לשופט איתן אורנשטיין לדחות את הגשת ההצעות ל-3 בנובמבר, בשל הסכמות שאליהן הגיעו עם החברה, ולפיהן תפתח האחרונה בפני משקיעים חדר מידע מוגבל.

אם אכן יקבל אורנשטיין את הצעות הדחייה הללו, הרי שהדבר יגרור באופן אוטומטי דחייה במועד ההכרעה לגבי השליטה בקונצרן לתוך שנת 2014. מדחייה זו ייהנו בראש ובראשונה מנהלי החברה ושורת מומחים, נאמנים ועורכי הדין למיניהם, ששואבים תגמולים שמנים מקופתה המצטמקת של החברה.

החשש מפני דחיות נוספות הקפיץ היום (ה') את מחזיקי האג"ח של החברה-הבת, אי.די.בי פתוח. "זה חודשים מספר ידוע לכל כי אי.די.בי אחזקות עומדת למכירה", כתבו המחזיקים בתגובה לבית המשפט, "אין זה סביר כי בכל פעם שיבוא משקיע חדש וירמוז כי הוא שוקל להגיש הצעה חדשה, יידחו מחדש המועדים, והכול על חשבון ציבור מחזיקי אג"ח פתוח אשר מוחזקים כבני-ערובה, ונכון להיום הם הנפגעים העיקריים מכל דחייה נוספת".

‏החוב הפיננסי של אי.די.בי אחזקות חדלת הפירעון (בעיקר למחזיקי האג"ח) ‏עומד על כ-2 מיליארד שקל, וזה של אי.די.בי פתוח עומד על כ-6 מיליארד שקל.

בי.ג'י. איי מכנסת את בעלי המניות

במקביל, דיווחה היום חברת בי.ג'י.איי (138.7), שבשליטת איש העסקים אלכסנדר גרנובסקי, כי הודיעה לבורסת לונדון על כוונתה לכנס אסיפת בעלי מניות בחברת אמבלייז ב-30 באוקטובר.

נזכיר כי בי.ג'י.איי וגרנובסקי החלו במהלך של השתלטות על אמבלייז במטרה לרתום את קופת המזומנים שלה (כחצי מיליארד שקל) לרכישת השליטה באי.די.בי. זאת, במסגרת הסכם דנקנר-גרנובסקי להשקעה של 826 מיליון שקל בקונצרן.

בהודעתה מציינת החברה כי על סדר יומה של האסיפה שתכונס עומדות שתי החלטות: מעבר מניית אמבלייז מרשימת מסחר "הפרמיום" למסחר ברשימת "הסטנדרט", ותיקון בסעיף המטרות בתזכיר אמבלייז שלפיו יתווספו המילים "ו/או לעסוק בכל עיסוק חוקי אחר".

המעבר לרשימת הסטנדרט דורש רוב של 75% מבעלי המניות באמבלייז. אם הוא יאושר, החברה תתחיל להיסחר ברשימת ה"סטנדרט" ב-28 בנובמבר, והיא לא תידרש לאשר את התקשרותה בעסקת אי.די.בי על-ידי אסיפת בעלי מניות, אלא על-ידי הדירקטוריון בלבד.

במילים אחרות, גרנובסקי מבקש להעביר סמכויות לדירקטוריון, שכן הוא צופה שינויים כאלה ואחרים בעסקה שהוא רוקם עם דנקנר, ובכך הוא מבקש להימנע מכינוס אסיפה כל אימת שיידרש שינו שכזה.

‏‏דחייה נוספת בהסדר החוב של אי.די.בי צפויה לשרת את דנקנר-גרנובסקי בגיוס הכסף הנחוץ לביצוע ההשקעה; מנגד, היא עשויה להמשיך לפגוע בהסכם שאליו הגיעו נאמני אג"ח אי.די.בי אחזקות עם איש העסקים הארגנטינאי, אדוארדו אלשטיין (לפיו ישקיע האחרון 770 מיליון שקל בחברה), כאשר בינתיים עולים עוד ועוד שחקנים, בעיקר לא מוכרים, שמגלים עניין ברכישת הקבוצה. ‏‎‎‏

  • עוד באותו נושא:
  • אי.די.בי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully