וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דירוג: לאיזו עיר המוניטין הכי גבוה בעולם?

סוזן אדאמס, פורבס

17.10.2013 / 16:11

המכון הבריטי למוניטין דירג בפעם השלישית את הערים בהן רוצים רוב האנשים לבקר, לגור ולהשקיע. מי ראשונה, מי אחרונה, והיכן ממוקמת ניו יורק?

אלו ערים ברחבי העולם זוכות למוניטין הגבוה ביותר? מה זה אומר בכלל ולמה זה משנה? "המכון למוניטין", חברת ייעוץ גלובלית פרטית שבסיסה בניו יורק ובקופנהגן, פרסמה היום בפעם השלישית דירוג שנתי של 100 ערים, אשר דורגו לפי שלוש קטגוריות עיקריות: כלכלה מתקדמת, סביבה מושכת וממשל יעיל. לדבריו של מנהל המכון, פרננדו פראדו, מציגה הרשימה היכן רוצים (ולא רוצים) אנשים וחברות לבקר, לעשות עסקים ולהשקיע.

לאתר פורבס ישראל

בראש הרשימה השנה עומדת סידני, ואחריה טורונטו, שטוקהולם, וינה ו-וונציה. בתחתית הרשימה, באופן לא מפתיע: קהיר, ניירובי, קראצ'י (פקיסטן), טהרן ובגדד שבמקום האחרון.

"הדירוג מהווה עבור המכון דרך להגביר את מומחיותו בעיני לקוחותיו ובעיני לקוחות פוטנציאליים. השקנו את הדירוג הזה על מנת לקדם את המוניטין שלנו עצמנו", אומר פראדו.
המכון אסף את הנתונים באמצעות סקר מקוון בקרב 22 אלף איש מקרב מדינות ה-G8, במהלך ינואר ופברואר השנה. המכון הנחה את המשיבים לענות רק על שאלות לגבי ערים שהכירו. כ-200 איש דרגו כל אחת מ-100 הערים.

בתוך שלוש הקטגוריות, דירגו המשיבים את הערים על פי 13 סעיפים. השניים החשובים ביותר, על פי פראדו, היו "האם העיר נחשבת ליפה", ו-"האם היא מהווה מקום בטוח למבקרים ולתושבים".

לאחר מכן ענו המשיבים על שאלות לגבי הכלכלות של הערים, לרבות אם הן מייצרות מגוון של מוצרים ושירותים ייחודיים, בין אם הן מהוות בסיס עבור חברות מובילות, האם הן מתקדמות מבחינה טכנולוגית, יציבות מבחינה כלכלית, בעלות פוטנציאל לצמיחה ומספקות סביבה נוחה לעשיית עסקים.

באשר לסביבה, בנוסף ליופיין של הערים, נשאלו המשיבים לגבי מזון, ספורט, ארכיטקטורה ובידור, ואם אנשים ידועים כמו אמנים, מדענים, ממציאים וספורטאים גרים בהן. בקטגורית השלטון, בנוסף לבטיחות, נשאלו המשיבים לגבי מבנה המוסדות הפוליטיים והמשפטיים, אם וכיצד נוהגות הערים במדיניות חברתית, כלכלית וסביבתית מתקדמת, כמה איכותיות הן תשתיות התחבורה והתקשורת והאם הן מנוהלות בידי ראשי ערים מכובדים.

מלבד שתי הראשונות ברשימה נשלט הדירוג על ידי ערים אירופיות קטנות: פירנצה למשל מדורגת במקום השישי, ואדינבורו שביעית. העיר הקנדית השנייה, ונקובר, הגיעה למקום ה-14, ואחריה העיר האוסטרלית השנייה, מלבורן (15). העיר האמריקנית הראשונה בדירוג היא ניו יורק (21), מאחורי דבלין ומקום אחד מעל פאריס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully