וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבורסה סגרה במגמה מעורבת; בזן זינקה 11.5%

יוסי ניסן

17.10.2013 / 17:45

שמן נטשה סופית את קידוח "ים 3" - המניה צנחה. מדד המעו"ף סגר בירידה ואילו מדד ת"א 75 ומדד יתר 50 עלו. מחזור המסחר הסתכם בכ-1.22 מיליארד שקל

הבורסה בת"א סגרה את יומו האחרון של שבוע המסחר המקומי (ה') במגמה מעורבת עם נטייה לירידות, על רקע הירידות בשוקי העולם. מדד המעו"ף סגר בירידה ואילו מדד ת"א 75 ומדד יתר 50 עלו. מחזור המסחר הסתכם בכ-1.22 מיליארד שקל.

מדדי וול סטריט סגרו אתמול בעליות בשיעור מירבי של 1.4%. המחוקקים בארה"ב הגיעו הלילה להסכמה לפתיחת הממשלה מחדש ולהרמת תקרת החוב, לאחר 16 ימים של שיתוק בממשל האמריקני. על פי ההסכם, מימון הממשלה הפדרלית יימשך עד 15 בינואר, ותקרת החוב תעלה עד 7 בפברואר. לאחר סגירת המסחר הסנאט ובית הנבחרים אישרו את ההסכם ונשיא ארה"ב אובמה חתם עליו הבוקר. בכך נמנעה ברגע האחרון כניסה של ארה"ב למצב של חדלות פירעון - מה שהיה מטלטל את השווקים בכל העולם.

ובינתיים, אתמול פורסם ספר הבז' של הפדרל ריזרב שהראה כי כי 4 מתוך 12 מחוזות הפד' חוו צמיחה איטית יותר בחודשים ספטמבר-אוקטובר, ולא הורגשו השפעות מהותיות כתוצאה מהשיתוק בממשל. 8 המחוזות האחרים דיווחו על צמיחה יציבה.

אופקו זינקה ב-19% ב-10 ימים

לאחר הכישלון בקידוח, שמן הודיעה אמש על נטישה סופית של קידוח "ים 3" לאחר שנמצא יבש. תקציב הקידוח עמד על 170 מיליון דולר.

החברה לישראל בוחנת את מכירת החזקותיה בתחנת הכוח הפרטית OPC אשר במישור רותם שבנגב, אותן היא מחזיקה באמצעות החברה הבת איי.סי.פאואר (ICP). ככל הנראה מתמחרת החברה את מלוא החזקותיה בתחנת הכוח בכמיליארד דולר.

חברת בזן הכריזה היום על תוכנית הבראה לחברה, שתכלול גם הנפקת זכויות. "ההנהלה ונציגות העובדים, במשותף, מגבשים תוכנית להפחתת הוצאות והתייעלות, לרבות צמצום מטות, הקטנת השימוש בנותני שירותים וגורמי חוץ והורדת עלויות עבודה", נאמר בהודעה שפרסמה החברה לפני זמן קצר.
לילך אשר-טופילסקי, ראש החטיבה הקמעונאית בבנק הפועלים, מונתה למנכ"לית בנק דיסקונט ותחליף את ראובן שפיגל.

קבוצת אקסטרה הולדינג, המתמודדת על רכישת אי.די.בי, הודיעה אתמול לבית המשפט כי היא ערוכה להגיש הצעת רכישה כבר ביום ראשון הקרוב ונכונה להפקיד בקופת בית המשפט, מיידית, כל סכום או בטוחה שיקבע. הקבוצה כבר העבירה לחשבונות נאמנות שנפתחו בבנקים בישראל יותר מ-100 מיליון דולר.

פרסומים ברוסיה טוענים שטבע הפסיקה באופן חד-צדדי את אספקת הקופקסון בשוק הרוסי ובעקבות זאת הוציאה בסוף השבוע האחרון הרשות הפדרלית להגבלים עסקיים של רוסיה (FAS) "התראה" לחברה על הפרה לכאורה של דיני הגבלים עסקיים.המניה גם תמשיך להיסחר על רקע הפיטורים עליהם דיברה החברה במסגרת תהליך ההתייעלות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully