וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: ה-S&P ננעל בשיא כל הזמנים

קובי ישעיהו

17.10.2013 / 23:14

IBM צללה ב-6.4% והכבידה על הדאו, איביי נפלה 4%. סוף לסאגה הפיסקאלית: המחוקקים בוושינגטון הגיעו אמש להסכמה; תקרת החוב תועלה הממשלה תשוב לפעול

יום המסחר בוול סטריט (ה') נחתם במגמה מעורבת לאחר שבפתיחה נרשמו ירידות קלות במדדים המובילים. מדד ה-S&P ננעל בשיא כל הזמנים אך מניית IBM השילה מערכה יותר מ-6% והכבידה על מדד הדאו. המשקיעים התעודדו מכך שבארה"ב הגיעו המחוקקים להסכמה על הרמת תקרת החוב ופתיחת פעילות הממשל מחדש.

המחוקקים בארה"ב הגיעו הלילה להסכמה לפתיחת הממשלה מחדש ולהרמת תקרת החוב, לאחר 16 ימים של שיתוק בממשל האמריקני. על פי ההסכם, מימון הממשלה הפדרלית יימשך עד 15 בינואר, ותקרת החוב תעלה עד 7 בפברואר. הלילה הסנאט ובית הנבחרים אישרו את ההסכם ונשיא ארה"ב אובמה חתם עליו הבוקר. בכך, נמנעה ברגע האחרון כניסה של ארה"ב למצב של חדלות פירעון - מה שהיה מטלטל את השווקים בכל העולם. ואולם, ייתכן שמדובר בהפוגה זמנית בלבד, ושהמשבר ייתחדש בתחילת 2014.

את ההפסד הגדול ביותר מכל הסאגה הזו ספגה כלכלת ארה"ב: חברת הדירוג S&P דיווחה אמש, כי ההשבתה חוללה נזק של 24 מיליארד דולר למשק האמריקאי וגילחה לפחות 0.6% מהתוצר ברבעון הרביעי של 2013. הסוכנות תיקנה את תחזית הצמיחה שלה לרבעון הרביעי מ-3% לכ-2%. מאות אלפי עובדים ממשלתיים הובטלו ולרבבות עסקים שתלויים בממשל נגרמו הפסדים.
כעת יחזרו המשקיעים להת
מקד בנתוני המאקרו ובדוחות הכספיים של החברות. ב-15:30 התפרסמו נתוני תביעות האבטלה לשבוע שהסתיים ב-12 באוקטובר. תביעות האבטלה ירדו ב-15 אלף לרמה של 358 אלף, מעל צפי האנליסטים שעמד על 330 אלף. ב-17:00 פורסם מדד ה"פילי פד" לאוקטובר, שרשם קריאה של 19.8 נקודות, הרבה מעל צפי האנליסטים שעמד על 15.4 נקודות.

גוגל תפרסם דוחות

חברת IBM דיווחה אמש לאחר נעילת המסחר בוול סטריט על תוצאותיה הפיננסיות לרבעון השלישי, מהן עולה כי היא הכניסה 23.7 מיליארד דולר, לעומת הערכות מוקדמות של 24.7 מיליארד דולר. בשורת הרווח החברה עמדה בתחזיות המוקדמות. IBM דיווחה על רווח נקי לרבעון של 3.99 דולר למניה, לעומת הצפי שעמד על 3.96 דולר למניה. גם eBay דיווחה על תוצאותיה. החברה דיווחה על רווח נקי של 64 סנט על מכירות בהיקף 3.9 מיליארד דולר.

הלילה לאחר סיום המסחר תדווח גוגל על תוצאות הרבעון האחרון. האנליסטים צופים רווח של 10.35 דולר למניה ברבעון. וריזון פרסמה תוצאות לפני הפתיחה ודיווחה על זינוק של 40% ברווח ברבעון השלישי לרמה של 2.23 מיליארד דולר. המניה רושמת עלייה חדה במסחר המוקדם.

גולדמן זאקס דיווחה אף היא היום על רווח של 1.52 מיליארד דולר ברבעון השלישי, 2.88 דולר למניה, לעומת רווח של 2.85 דולר למניה ברבעון המקביל אשתקד . המניה מגיבה בירידה של יותר מ-2% במסחר המוקדם.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully