וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההון של 100 העשירים בסין - 316 מיליארד דולר

ראסל פלאנרי, פורבס

21.10.2013 / 11:25

מיהו הסיני העשיר ביותר וכמה השקיע בחזון הקולנועי שלו, מיהי המיליארדרית הצעירה ביותר במדינה, ומאיזו עיר מגיעים הכי הרבה מיליארדרים: המספרים שמאחורי דירוג עשירי סין

רשימת המיליארדרים הסינים של פורבס כוללת נכון להיום 168 מיליארדרים, לעומת 146 בשנת 2011 ו-113 בלבד בשנה שעברה. העלייה ממצבת את סין כאחת מהמדינות שבהן גדל שיעור המיליארדרים באופן המהיר ביותר בעשור האחרון.

לאתר פורבס ישראל

וואנג ג'יאן לין. AP
הון בשווי 14.1 מיליארד דולר. וואנג ג'יאנליןנ/AP

איל הנדל"ן וואנג ג'יאנלין, יו"ר קבוצת דאליאן וונדה, מדורג ראשון ברשימה (לאחר שעלה שני שלבים בדירוג לעומת אשתקד) עם הון בשווי 14.1 מיליארד דולר, עלייה של לא פחות מ-8 מיליארד דולר בשנה, על רקע ההתאוששות בשוק הנדל"ן במדינה. ג'יאנלין מעוניין גם להטביע את חותמו על תעשיית הבידור העולמית, ובספטמבר השנה הנחית את ליאונרדו דיקפריו, ניקול קידמן וכוכבי קולנוע בינלאומיים אחרים בעיר הסינית צ'ינגדאו כדי שישתתפו בהשקת מתחם "מיני הוליווד", אשר עלות הקמתו נאמדת בכ-8 מיליארד דולר.

הונו של ג'יאנלין - 14.1 מיליארד דולר - הוא הגבוה ביותר ברשימת עשירי סין מאז 2007, אז דורגה בפיסגה יאנג הויאן, אשר מחזיקה בהון של אביה, יזם הנדל"ן יונג קווק יונג, עם 16.2 מיליארד דולר. יאנג, אשר שוויה נאמד השנה ב-7.2 מיליארד דולר, היא האשה העשירה ביותר בסין. העלייה בשווים של וואנג ויאנג מהווה חלק חשוב מזינוק של 35% אשר חל בשנה האחרונה בעושרם של 400 עשירי סין, עד לשווי מצטבר של כ-570 מיליארד דולר. עושרם של 100 הראשונים ברשימה זינק בשנה החולפת ב-44%, עד לכדי 316 מיליארד דולר במשותף.

סין הפכה בשנים האחרונות לבעלת המספר הגדול ביותר בעולם של משתמשים בטלפונים ניידים וברשת האינטרנט, ותחום האינטרנט אכן הביא לכמה מהעליות הגדולות ביותר בהונם של 100 המדורגים ראשונים. 3 "מלכי האינטרנט" של סין, המדורג 3 ומנכ"ל ביידו, רובין לי, המדורג 5 ומנכ"ל Tencent, מא הואטנג, והמדורג 7 ויושב ראש קבוצת Alibaba, ג'ק מא, נהנו כולם מגידול עצום בהונם.

סין היום היא גם שוק הרכב הגדול בעולם, ושמונה מחברי הטופ 100 הקשורים בתעשייה נהנו מרווחי ענק, בהובלת ווי ג'יאנג'ון, יו"ר Great Wall Motor, אשר מדורג שישי ברשימה עם הון בשווי 9 מיליארד דולר. בשנה שבה שלט זיהום האוויר לעתים קרובות בכותרות, המצטרף הבכיר ביותר לרשימה עם הון מוערך בשווי 10.9 מיליארד דולר, הוא באופן לא מפתיע יזם האנרגיה המתחדשת לי הג'ון, בעל השליטה ב-Hanergy אחזקות מבייג'ינג.

העיר ממנה מגיע מספר העשירים הגבוה ביותר ברשימה היא בייג'ינג (58 חברים), ואחריה שנחאי עם 37. יאנג הויאן ולי ז'אווי, שניהם בני 32, הם החברים הצעירים ברשימה זו. המבוגר ביותר הוא יאו ז'ונהאו (82), בעל השליטה בחברת האנרגיה Meijin.

  • עוד באותו נושא:
  • סין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully