וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נעם" של טרה מחזיקה 11.9% משוק הגבינות הצהובות

אילנית חיות

22.10.2013 / 10:17

טרה השיקה ביולי 2013 את סדרת הגבינות הצהובות ללא חומר משמר. בתקופה זו צמחו מכירות הקטגוריה כולה ב-5%, והגידול הכספי עמד על 11%

גבינת "נעם" של טרה כבשה נתח שוק של 11.9% מאז השקתה ביולי 2013 - כך עולה מנתוני סטורנקסט שהגיעו לידי "גלובס". בתקופה זו ירד נתח השוק של תנובה - משווקת גבינות "העמק" ו"גלבוע" - מ-91.4% ל-83.1%.

השקת "נועם" והפעילות הפרסומית והשיווקית סביב ההשקה הביאו לגידול כמותי של 5% במכירות קטגוריית הגבינה הצהובה. הגידול הכספי היה גבוה יותר ועמד על 11%, בשל עליות מחיר.

טרה אמנם פגעה בנתח השוק של תנובה, אך בשל העלייה בכלל מכירות שוק הגבינה הצהובה, הפגיעה במכירות תנובה הייתה קטנה יחסית והסתכמה בירידה של 3% במכר הכמותי, לצד עלייה של 1% במכר הכספי.

השקתה של "נעם" היא ההשקה הכי משמעותית שביצעה טרה בשנים האחרונות ואולי המשמעותית ביותר שביצעה טרה אי-פעם. טרה השיקה בתחילת יולי גבינה צהובה ללא חומר משמר תחת המותג "נעם".

שוק הגבינה הצהובה הוא השוק השני בגודלו בישראל אחרי החלב הניגר, וקצב המכירות השנתי בו עומד היום על 974 מיליון שקל בשנה. מדובר בשוק רווחי שתנובה שלטה בו ללא עוררין, ולטרה יש לראשונה ערך מוסף שעשוי לסייע לה לכבוש נתחי שוק.

למרות שטרה הכריזה כבר בעת ההשקה כי הגבינה שלה במעדנייה תימכר במחירי גבינות "העמק" ו"גלבוע" של תנובה, המפוקחים על-ידי הממשלה, ההצלחה של טרה במעדנייה מוגבלת. מאז ההשקה הצליחה טרה לכבוש נתח כספי של 8.3% בלבד מהמכירות במעדנייה, ואילו תנובה ירדה לנתח כספי של 87.1%, לעומת 93.9% בתקופה מקבילה אשתקד.

לעומת זאת, במדף כבשה טרה נתח כספי כפול - 16.1% - והנתח של תנובה ירד מ-88% ל-78.5%.

מנכ"ל טרה, ארן אלסנר, אומר ל"גלובס": "פעלנו פחות במעדנייה והצלחנו יותר במדף. אנחנו מתכוונים לטפל במעדנייה בהמשך השנה הנוכחית ובשנה הבאה. במדף יש כיתוב על האריזה 'ללא חומר משמר', ובמעדנייה קשה יותר להעביר את המסר".

- מה היעד שלכם?

""שאלו אותי לפני ההשקה, ואמרתי שהוא שלעם ישראל שאוכל גבינות עם חומר משמר, יש אופציה לאכול גבינות ללא חומר משמר. הנושא של חומר משמר הפך ל'אישיו', ומבחינתנו השגנו את היעד".

  • עוד באותו נושא:
  • טרה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully