וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסק-עמינח: "האתגר המרכזי שלנו - התייעלות"

עירית אבישר

23.10.2013 / 14:10

כך אמרה מנכ"לית בנק לאומי באסיפת בעלי המניות של הבנק שהתכנסה היום. אחרי הדוחות החלשים של 2012: "השנה תוצאות הבנק יחזרו להיות התוצאות שהתרגלנו אליהם"

"האתגר המרכזי שאיתו אנו צריכים להתמודד הוא התייעלות. יחס ההוצאות להכנסות בלאומי אינו טוב, ועל רקע זה הודענו על תוכנית התייעלות" - כך אמרה היום (ד') מנכ"לית בנק לאומי (1,324 -0.60%), רקפת רוסק-עמינח באסיפת בעלי המניות של בנק לאומי שהתכנסה הבוקר במשרדי הבנק בת"א.

נזכיר כי לפני שנה הודיע הבנק כי עד סוף שנת 2014 יקטין את מצב העובדים בכ-800 עובדים. רוסק-עמינח הדגישה כי הקטנת מצבת כוח-האדם תיעשה על-ידי פרישה מרצון של עובדים ותיקים ולא על-ידי פיטורי עובדים זמניים. "החלטנו לשדרג ולהעמיק את ההתייעלות. כתוצאה מכך הפרשנו בשנה שעברה 323 מיליון שקל, שנועדו לקדם תוכנית פרישה מרצון. הקטנת מצבת כוח-האדם על-ידי ירידה בכמות העובדים הוותיקים מביאה לתוצאות משמעותיות יותר בהתייעלות", אמרה רוסק-עמינח.

אסיפת בעלי המניות נועדה בין היתר לאשר את דוחות שנת 2012, וזאת על אף שאנו נמצאים כיום בסוף אוקטובר 2013. רוסק-עמינח התייחסה לדוח 2012 שהיה חלש, ושסימן ירידה חדה ברווח. הירידה נבעה, נזכיר, מהפרשות חד-פעמיות בגין תוכנית ההתייעלות וכן בגין פרשת העלמות המס של הלקוחות האמריקאיים של הבנק.

"כתוצאה משתי הפרשות אלו הרווחנו כמיליארד שקל אשתקד. זה אמנם מספר יפה, אבל זה ממש הסטנדרט שלנו. שנת 2012 הייתה חריגה בתוצאות, וכבר השנה נחזור לתוצאות שהיינו רגילים אליהן", אמרה רוסק-עמינח.

רוסק-עמינח גם התייחסה לפרשת העלמות המס ואמרה: "היינו באחרונה בכנס של קרן המטבע העולמית, וראינו שבכל הבנקים עוסקים היום בסוגיות המס. אנחנו הראשונים מבין הבנקים הישראלים לטפל בנושא זה. יש עוד שני בנקים שישנם כנגדם חקירה (פועלים ומזרחי-טפחות - ע.א), ואנחנו הראשונים שטיפלנו בפרשה והיחידים שהפרישו עד כה", אמרה רוסק-עמינח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully