וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המוות נאה להם: הסלבים המתים הרווחיים ביותר

דורותי פומרנץ, פורבס

24.10.2013 / 8:25

שחקנים, זמרים, סופרים - סלבריטאים רבים ממשיכים להכניס סכומי עתק, גם שנים ארוכות לאחר פטירתם. מי במקום הראשון, וכמה כסף "הרוויח" השנה אלברט איינשטיין?

את רשימת הסלבירטאים המרוויחים של השנה החולפת הובילה בגאון הזמרת מדונה, עם הכנסות בגובה 125 מיליון דולר. אך אפילו היא לא מתקרבת להכנסותיו של מלך הפופ המנוח מייקל ג'קסון, אשר "הרוויח" השנה לא פחות מ-160 מיליון דולר. זוהי למעשה הפעם השלישית במהלך 5 השנים האחרונות בה הסלבריטאי המרוויח ביותר בעולם - אינו חלק מהעולם הזה, אלא מהעולם הבא.

לאתר פורבס ישראל

כיצד קרה שידוענים אשר הלכו לעולמם כבר לפני עשרות שנים עדיין מרוויחים סכומי עתק? מי הסלבריטאים המשלימים את העשירייה הפותחת, ולאיזה מקום הגיע אלברט איינשטיין? כל הפרטים והסיפורים נמצאים בדירוג המלא.

1. מייקל ג'קסון - 160מיליון דולר

מייקל ג'קסון. GettyImages
מייקל ג'קסון/GettyImages

"מלך הפופ" עולה השנה לפסגת הדירוג, כשעיקר הכנסותיו השנה הגיע משני מופעי הקרקס של קבוצת "סירק דה סוליי" לשיריו, כשאחד המופעים אף משלב הולוגרמה המציגה את ג'קסון מבצע את השיר "Man in The Mirror". בנוסף, ג'קסון הרוויח סכומים יפים בזכות תמלוגים על שיריו ומכירות אלבומים, כמו גם חלקו בקטלוג המוזיקה סוני / ATV (כ-50%), הכולל שירים של הביטלס וליידי גאגא.

2. אלביס פרסלי - 55 מיליון דולר

אלביס פרסלי. AP
אלביס פרסלי/AP

"מלך הרוק-אנד-רול" ממשיך להרוויח סכומי עתק, יותר משלושה עשורים לאחר מותו. עיקר הכסף הגיע מתמלוגים לשיריו אשר נשארים פופולריים עד עצם היום הזה, סרטיו, ומבקרים באחוזתו "גרייסלנד" אשר הפכה ליעד תיירותי מבוקש.

3. צ'ארלס מ. שולץ - 37 מיליון דולר

המאייר האהוב, אשר נולד בשנת 1922, זכה למיליוני מעריצים ברחבי העולם כולו בזכות סדרת הקומיקס האהובה שכתב ואייר, ובה תוארו עלילותיו של צ'ארלי בראון וכלבו המפורסם סנופי. ספריו והזכויות על הדמויות ממשיכים להניב רווחי עתק למשפחתו עד היום.

4. אליזבת טיילור - 25 מיליון דולר

אליזבט טיילור. AP
אליזבט טיילור/AP

בדירוג השנה שעברה תפסה טיילור את המקום הראשון, עם הכנסות עתק של 185 מיליון דולר - בזכות סדרת מכירות פומביות מוצלחות של תכשיטים ויצירות אמנות אשר היו ברשותה. השנה ההכנסות הצטמצמו בהרבה, אך עדיין מעמידות סכום מכובד, בעיקר בהתחשב בעובדה שאינה בין החיים כבר למעלה משנתיים. עיקר ההכנסות הגיע ממותג הבושם שלה ומהשקעות של הקרן הנושאת את שמה במניות ובנדל"ן.

5. בוב מארלי - 18 מיליון דולר

בוב מארלי. GettyImages
בוב מארלי/GettyImages

מלך הרגאיי לא נודע כקפיטליסט חומרי במהלך ימיו, ההפך. אך דווקא מאז מותו התגלה מארלי כאיש עסקים מצליח למדי. בין המיזמים האחרונים הנושאים את שמו ניתן למצוא את חברת המשקאות "מארלי", וחברה נוספת לייצור מוצרים ידידותיים לסביבה. במהלך עשרים השנים האחרונות נמכרו למעלה מ-75 מיליון עותקים של אלבומיו השונים.

6. מרילין מונרו - 15 מיליון דולר

מרלין מונרו. Douglas Miller, GettyImages
מרלין מונרו/GettyImages, Douglas Miller

מונרו היא כנראה הסלבריטאית המנוחה החרוצה ביותר. המותג הנושא את שמה עבר לאחרונה לידי קבוצת ניהול חדשה, ומאז מככבת מונרו בקמפיין פרסומת לחברת "Sexy Hair", וברשת "מייסיס" השיקו קו בגדים חדש על שמה. גם רשתות בתי הקפה והספא שלה משגשגות, והיא מככבת בקמפיין פרסומת לבושם הנודע שאנל 5.

7. ג'ון לנון - 12 מיליון דולר

ג'ון לנון ויוקו אונו. George Stroud, GettyImages
ג'ון לנון ויוקו אונו/GettyImages, George Stroud

הזמר האגדי, חבר להקת החיפושיות, חולק ברווחי הלהקה עם שאר "המופלאים" - אלו שבחיים, ואלו שאינם. רווחים אלו כוללים מכירת למעלה מ-63 מיליון אלבומים בארה"ב בלבד במהלך 20 השנים האחרונות, תמלוגים על השמעות, הכנסות ממופע קבוצת הקרקס "סירק דה סוליי" המלווה בשירי הלהקה, ועוד.

8. אלברט איינשטיין - 10 מיליון דולר

המדען הנודע, אשר שוכב בקברו כבר כמט 6 עשורים, הוא הפנים הטובות ביותר של המותג "חכמה". ובזמן האחרון, בזכות תכניות טלוויזיה דוגמת "המפץ הגדול", "חכמה" חזרה לאופנה, ובגדול. השנה, חברת Montblanc השיקה מהדורה מוגבלת של עטים הנושאים את שמו, ונמכרים במחיר של 3,000 דולר לעט. בקרוב תראו את שמו גם על סדרת מכשירי מדע (אם תיכנסו למעבדה), וכן על סדרת מחשבים חדשה.

9. בטי פייג' - 10 מיליון דולר

בטי פייג'. GettyImages
בטי פייג'/GettyImages

מעטים הסלבריטאים אשר הגדירו מראה של תקופה באופן מדויק כל כך כמו השחקנית והדוגמנית האמריקאית. עם הפוני המפורסם והצילומים הנועזים, פייג' הייתה נערת ה"פין-אפ" המושלמת. בגל הרטרו אשר שוטף אותנו כיום, מעריציה ומעריצותיה יכולים לחקות את הסגנון האופנתי של הימים ההם במגוון חנויות ומרכזי בוטיק הנושאים את שמה ופזורים ברחבי ארה"ב - מניו יורק ועד פורטלנד.

10. תיאודור גאיסל - 9 מיליון דולר

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

סדרת ספריו של גאיסל - ד"ר סוס - לימדה דורות שלמים של ילדים לקרוא. כיום, בנוסף לספרים האהובים המודפסים עוד פעם ועוד פעם, ד"ר סוס הוא גם השם החם בגזרת סרטי הילדים בהוליווד. העיבוד הקולנועי לספר "הלורקס" הכניס 349 מיליון דולר בשנת 2012, וכיום עובדים באולפנים על עיבודים נוספים לסרטיו, בהם לספר המפורסם "כיצד גנב הגרינץ' את חג המולד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully