וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חובות ג'אמפ אמ.אל ואופיס דיפו: 85 מיליון שקל

אילנית חיות

27.10.2013 / 8:24

אבי מלכה אמר כי הגיע להסדר פריסת חובות עם הספקים, שיוגש לבית המשפט. ברשתות מועסקים מעל 1,000 עובדים. מחזור המכירות של רשת ml עמד בשנת 2012 על 112.39 מיליון שקל

אבי מלכה, בעל הרשתות ml, ג'אמפ ואופיס דיפו, יוצא לקרב על עסקיו, זאת לאחר שביום שישי האחרון הוציא בית המשפט צו הקפאת הליכים זמני לרשת אופיס דיפו ויום קודם לכן הוגשה בקשה לפירוק הרשתות ml וג'אמפ. היקף חובותיו של מלכה לבנקים ולספקים עומד על כ-81 מיליון שקל, 68 מ' ש' מתוכם הם חובות של חברת מתאים לי, בעלת שתי רשתות האופנה. יצוין כי בשלושת הרשתות מועסקים מעל 1,000 עובדים.

לדברי מלכה, בסוף השבוע האחרון הוא הגיע להסדר עקרוני עם ספקי חברת האופנה ולפיו החובות בגובה 42 מיליון שקל יפרסו על פני 5 שנים. חובותיו של מלכה לבנקים בחברת האופנה מסתכמים בכ-30 מיליון שקל. המסמכים שמלכה עתיד להגיש לבית המשפט לצורך הסדר נושים, חושפים את הביצועים הכספיים של רשתות האופנה.

מחזור המכירות של רשת ml עמד בשנת 2012 על 112.39 מיליון שקל. הרשת עובדת עם רווח גולמי של 61.9%. הרווח התפעולי הסתכם אשתקד ב-5.8 מיליון שקל שהיוו 5.2% מהמכירות. למתאים לי הוצאות מימון גבוהות (4.75 מיליון שקל) והרווח לפני מס הסתכם ב-1.1 מיליון שקל בלבד. מכירות רשת ג'אמפ עמדו אשתקד על 62.3 מיליון שקל ואלה הניבו רווח תפעולי של 2.98 מיליון שקל (4.7% מהמכירות). גם כאן, בשל הוצאות מימון גבוהות (2.1 מיליון שקל) הרווח לפני מס הסתכם ב-869 אלף שקל בלבד.

"ביום שישי כינסנו אסיפת נושים של האופנה וקיבלנו תמיכה רחבה. בסיטואציה שנוצרה, אנחנו מעריכים שהשתלטנו על האירוע. החנויות עובדות ויעבדו גם בראשון ויש רוב להסדר נושים. במקביל, בנינו מתווה שהבנקים נתנו לו אישור עקרוני", אומר מלכה ל"גלובס".

בתוך כך, מלכה יוצא בהתקפה חריפה במיוחד נגד נאמן אופיס דיפו, עו"ד ישראל בכר, אשר הגיש את הבקשה להקפאת ההליכים לרשת. לדברי מלכה, לאחר פרסום הידיעה אודות הבקשה שהוגשה לבית המשפט לפירוק חברת מתאים לי בשל חדלות פירעון, "התחילה מפולת של כל המערכת הבנקאית וכרטיסי האשראי, שבאופנה הצלחנו להשתלט עליה. הנאמן של אופיס דיפו פנה ביום חמישי בבקשה להקפאת הליכים ומכאן התחיל הר שלג נוסף להתגלגל. ספקים באופיס דיפו עובדים בקונסיגנציה כך שהמלאי שלהם. ביום חמישי אחר הצהרים ובשעות הערב המאוחרות, התחיל לחץ אינטנסיבי של ספקים להוציא את הסחורה מהחנויות. הגיעו ספקים והרביצו לעובדים. ביום שישי בבוקר אחד הספקים שבר שן לאחד העובדים", מספר מלכה.

מלכה מכנה את בכר "שקרן", ואומר כי יתבע אותו על הנזקים שגרם לאופיס דיפו עם הבקשה להקפאת הליכים. לטענתו של מלכה, בכר הוליך שולל את בית המשפט כשמסר עובדות לא נכונות. הדברים מוכחשים על ידי בכר. ש': איך מרגיש היום אבי מלכה, האדם ואיש העסקים? "ברמה האישית קשה. לא פשוט. זה מפעל חיים של 25 בנה. קשה לשרוד. מה שאני עובר אני לא מאחל לשונאים שלי".

עו"ד ישראל בכר מסר בתגובה: "אין לי כוונה להתנצח עם מר מלכה באמצעות אתרי האינטרנט. צר לי שמר מלכה מצוי בהכחשה מוחלטת למצבן הפיננסי העגום של החברות שבבעלותו שבראשן אופיס דיפו. נהגנו באחריות רבה ופנינו אליו טרם הפנייה לבימ"ש וביקשנו כי יפרע השיק. כל מטרתנו היא לקבל את ממנו את הכספים לקופת הפירוק של אופיס דיפו. משנענינו כי אינו יכול לעמוד בהתחייבויות השוטפות, פעלנו באופן מיידי מתוך אחריות כלפי נושי אופיס דיפו ועובדי החברה ועתרנו בבקשה מתאימה לבימ"ש. ככל שאדרש, אגיב בצורה מפורטת ומסודרת בבית המשפט".

לקריאה נוספת:

הקפאת הליכים נגד אופיס דיפו; הסניפים סגורים
הצ'קים חוזרים: בקשה לפירוק חברת מתאים לי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully