וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סער העביר 320 דונם מראש פינה לחצור הגלילית

שלומית צור

27.10.2013 / 13:20

שר הפנים: "נשנה את מפת גבולות ישראל לצודקת יותר שתביא לחיזוק רשויות חלשות. מטרת ההחלטה להוביל לחיזוק חצור הגלילית ולפיתוחה הכלכלי והחברתי"

שר הפנים גדעון סער, הודיע היום כי החל במהלך לצמצום פערים בין רשויות מקומיות באמצעות שינוי הגבולות המוניציפאליים ביניהן, כך שיביא להגדלת מקורות ההכנסה של הרשויות. יריית הפתיחה של המהלך עליו הודיע סער, כוללת העברת 320 דונם מראש-פינה, הנהנית כבר מעוגנים תיירותיים מפותחים, לתחום שיפוטה של חצור הגלילית, הסובלת ממחסור בעוגנים עתירי הכנסות, וזאת במטרה לחזק משמעותית את הישוב.

סער מסביר כי מטרת ההחלטה להוביל לחיזוק חצור הגלילית ולפיתוחה הכלכלי והחברתי באמצעות שינוי גבולותיה ויצירת אפשרות לפיתוח תיירותי ותעסוקתי בשטח המיועד. על פי ההחלטה 320 דונם מתחום השיפוט ראש-פינה, ממזרח ליישוב עד כביש 90, יועבר לשטח השיפוט של חצור הגלילית. מדובר בקרקעות חקלאיות לגביהן ישנן כוונות תכנוניות במסגרת תכנית המתאר החדשה שהכין מינהל התכנון במשרד הפנים לאיזור. כוונות אלה מייעדות את השטח למיזמי תיירות ותעסוקה, שיפותחו על ידי חצור הגלילית, במרכזו של אזור תיירותי. "השטח שיועבר לחצור הגלילית נועד להיות מנוע צמיחה אסטרטגי לפיתוח כלכלי עסקי וחברתי שאמור להוביל לחיזוק משמעותי של היישוב" אומרים במשרד הפנים. ההחלטה על שינוי הגבולות בין ראש-פינה לחצור הגלילית, מבוססת על המלצות וועדת חקירת הגבולות שפעלה לבחינת הנושא בראשות ד"ר נילי שחורי.

לפני כ-3 חודשים הודיע סער על הקמת 3 וועדות חקירה לשינוי גבולות וחלוקת הכנסות בדרום הארץ. בדומה לעבודת הוועדה הנוכחית, הוועדות שהקים סער נועדו לבחון את גבולות הרשויות השונות ואת ההכנסות מאזורים שונים מניבי הכנסות ואופן חלוקתן בין הרשויות באותו אזור.

בין האזורים מניבי ההכנסות שייבחנו ניתן למנות את עיר הבהדי"ם, כלא נפחא, בסיס רמון של חיל האוויר, שדה ניסויים "שדמה" של רפאל, מרכז חברת החשמל ברמת חובב, בסיס נבטים ואתרים נוספים. הרשויות לגביהן תתבצע בחינת הגבולות וחלוקת הכנסות הן מצפה רמון, דימונה, ירוחם, שגב שלום, מועצה אזורית רמת נגב, הערבה התיכונה, תמר, ערד, נווה מדבר, ערערה בנגב, כסייפה, אל קסום, חבל איילות, רמת חובב.

"צמצום פערים אמיתי בין רשויות חזקות לרשויות חלשות יוכל להתבצע רק על ידי שימוש במשאבי קרקע ואזורים מניבי הכנסות" מסר סער. "המפה צריכה להשתנות ולהפוך להיות מפה צודקת יותר שתביא לחיזוק הרשויות החלשות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully