וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נכשל ניסיון להדיח את נאמני אופיס דיפו

אילנית חיות ‏

28.10.2013 / 10:26

מלכה טוען שהנאמנים חיבלו ביכולת להמשיך להפעיל את החברה. בית המשפט קבע דיון בבקשת הפירוק נגד מתאים לי לעוד יומיים . סניפי החברה סגורים, מחר יתנהל דיון בנושא

חנויות רשת אופיס דיפו יישארו היום (ב') סגורות וזאת לפחות עד לדיון נוסף שיקיים מחר בית המשפט המחוזי מרכז-לוד בגורלה של הרשת.

השופטת קיבלה היום את הצעת נאמני אופיס דיפו, עורכי הדין דוד פורר וישראל בכר, ודחתה את בקשתו של איש העסקים אבי מלכה להדיח את הנאמנים מתפקידם. בדיון בבית המשפט נחשף מצבה הפיננסי של אופיס דיפו, שהיקף חובותיה הוא כפול מהחובות עליהן הוצהר על ידי החברה רק אתמול.

הנאמנים מסרו היום כי בתוך זמן קצר צברה אופיס דיפו חובות של 17.5 מליון שקל, וזאת ללא החובות לספקים: "ידענו שמצב החברה לא טוב, לא ידענו עד כמה, הלוואות נלקחו מכל הגורמים האפשריים - רשויות מקומיות לא קיבלו שקל אחד לחודש מארס ועד היום, לא שולמה ארנונה. הפרשות לעובדים לא נעשו מאוגוסט 2013. הכספים נוכו להם מתלושי השכר, בפועל נלקחו אך לא הגיעו לייעודם ואינני יודע לאן נלקחו".

עוד מסרו בבית המשפט, כי בדיקה שנערכה על ידי אנשי הכספים בכרטסת הנהלת החשבונות של אופיס דיפו, מצאה משיכות כספים לחברות קשורות של איש העסקים אבי מלכה, בהיקף של 10.5 מיליון שקל. בנוסף, מסר בכר כי הערבות הבנקאית שהועמדה לטובת הרכשת אופיס דיפו בסך עשרה מיליון שקל, לא הועמדה על ידי מלכה אלא על ידי חברת אופיס דיפו.

"המצב הוא קשה ועגום", אמר בכר לבית המשפט, וביקש היתר לעשות שימוש בכספים בסך של כ-5.5 מיליון שקלים לטובת הפעלת החברה בכספים ששועבדו על ידי החברה, לצורך הפעלתה. "מטרתי להציל את החברה למען העובדים. אני לא יודע להבטיח שהכספים יחזרו, משום שאנחנו מבינים שמדובר ב-5.5 מיליון שקל ואני צריך למכור את החברה לפחות ב-5.5 מיליון שקל אם לא למעלה מזה, אינני יודע אם יימצא קונה לחברה, ואם המחיר יהיה בסכום זהה".

על פי ההחלטה היום, כל הגורמים המשכירים נכסים לאופיס דיפו יודיעו על עמדתם לגבי בקשת הנאמנים לוותר על תשלום דמי השכירות ודמי הניהול לתקופה של עד שבעה ימים, וכן לוותר על הדרישה לסלק את החברה מאותם סניפים. בית המשפט ביקש גם לקבל את עמדת הספקים להצעה לפיה במידה ויימצא פיתרון להפעלת הרשת, עם יסכימו להשאיר את הסחורה בחנויות במתכונת הקיימת של קונסיגנציה וכן יסכימו עקרונית להזרמת סחורה נוספת. עוד הוחלט כי הנאמנים לא יפעלו למימוש זכויות של אופיס דיפו, לרבות ערבויות וזאת עד הדיון מחר. ‏

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully