וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבורסה ננעלה בירידות שערים; בבילון זינקה 5%

קובי ישעיהו

28.10.2013 / 17:36

לאחר סיום המסחר יפרסם בנק ישראל את החלטת הריבית לחודש נובמבר, כשכמעט כל כלכלני המאקרו מעריכים שהיא תישאר ללא שינוי על 1%

המסחר בבורסה באחד העם ננעל היום (ב') בירידות שערים. זאת, על רקע ירידות במסחר בוול סטריט. לאחר סיום המסחר יפרסם בנק ישראל את החלטת הריבית לחודש נובמבר, כשכמעט כל כלכלני המאקרו מעריכים שהיא תישאר ללא שינוי על 1%. מדד המעו"ף ירד ב-0.62% לרמה של 1,285 נק', בעוד מדד תל אביב 100 ירד ב-0.6% לרמה של 1,164 נק'. מחזור המסחר הסתכם בכ-1.1 מיליארד שקל.

בינתיים, המשקיעים ממשיכים להגדיל חשיפה למניות, עם גיוסים של כ-300 מיליון שקל לקרנות המנייתיות בשבוע שעבר - השבוע החזק ביותר השנה. מתחילת החודש, הגיוסים בקרב הקרנות המנייתיות מסתכמים ב-880 מיליון שקל - החודש החזק ביותר מאז ינואר 2004. מנגד, קרנות אג"ח מדינה איבדו כ-30 מיליון שקל.

הממשלה אישרה אתמול פה-אחד את מינויה של ד"ר קרנית פלוג לתפקיד נגידת בנק ישראל. "לקרנית פלוג יש רקע וניסיון מתאימים והיא ממלאת את תפקידה בחודשים האחרונים בצורה טובה מאד", אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו. "לצד זה שאנו מנווטים בהצלחה את הכלכלה הישראלית מול המשבר העולמי, צריך לוודא שההנהגה הכלכלית של ישראל ממשיכה לקדם את הצמיחה והתעסוקה, להגדיל את הייצוא ולהוריד את מחירי הדיור. אנו מאחלים לקרנית פלוג בהצלחה".

לאחר ישיבת הממשלה שר האוצר יאיר לפיד נפגש עם פלוג לפגישת עבודה שוטפת. השר והנגידה דנו בנושאים השוטפים העומדים על הפרק במשק הישראלי, וסיכמו להמשיך ולשמר את שיתוף הפעולה בין משרד האוצר ובנק ישראל, החיוני להצלחת המדיניות הכלכלית.

גרף בורסה. גלובס
גרף בורסה/גלובס

הצניחה בבבילון תיבלם?

מניית בבילון (1,947.00 +4.96%) מתקנת בעלייה חדה של כ-5%, לאחר שהמשיכה גם אתמול לאבד גובה ואיבדה 4% נוספים. כעת היא נסחרת לפי שווי של 926 מיליון שקל, שפל של חצי שנה, לאחר שאיבדה כ-30% משוויה במהלך השבוע שעבר.

מניית בזק (608.00 -2.72%) ירדה 2.7% לאחר שאתמול התאוששה מנפילות השבוע שעבר בשל המלצת "מכירה" מיידית שהוציא האנליסט מייקל קלר מסיטי.

‎חמישה ימים לפני הדד-ליין שקבע ביהמ"ש המחוזי להגשת הצעות השקעה והסדר חוב בקונצרן אי.די.בי (631.8 +1.61%) פרסם היום אייל גבאי, המומחה מטעם ביהמ"ש בחברה, עדכון להערכת השווי של החברה הבת - אי.די.בי פתוח. הערכת השווי הנוכחית מעדכנת מעלה את השווי של אי.די.בי פתוח, ומעמידה אותו על ‏‏NAV‏ (שווי נכסי נקי) של 980 מיליון שקל בממוצע. זאת, לעומת 822 מיליון שקל בממוצע בהערכה הקודמת.

בנק ההשקעות סיטיגרופ החל לסקר את מניית טבע (14,510.00 -0.82%) והעניק לה המלצת "קנייה" ומחיר יעד של 47 דולר. ליאב אברהם, אנליסט הפארמה של סיטי, כתב בסקירה שפרסם כי אם החברה תצלח את מכשול פקיעת הפטנטים של הקופקסון, מניית החברה עשויה לזנק לרמה של עד 60 דולר.

יו"ר טבע פיליפ פרוסט העניק ראיון בלעדי ל"גלובס", בו הוא מדבר לראשונה על התוכנית לפטר כ-800 עובדים בישראל ועל כך שמשכורת הבכירים לא קוצצו בהתאם, ועל הטבות המס שמקבלת טבע ושזכו לביקורת ציבורית רחבה.

חברת אבוג'ן (2,950 -0.41%) הודיעה הבוקר כי מונסנטו והחברה מאריכות ומרחיבות את הסכם שיתוף הפעולה לשיפור תכונות בצמחים. ההסכם הקיים לשיפור יבול, עמידות לתנאי סביבה קשים וניצול דשנים בתירס, סויה, כותנה וקנולה הוארך עד לאוגוסט 2016.

  • עוד באותו נושא:
  • אחד העם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully