וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט ננעלה ביציבות; טבע ירדה 1.6%

משה גולן

28.10.2013 / 23:21

אפל תפרסם את תוצאותיה לאחר נעילת המסחר. התפוקה התעשייתית לחודש ספטמבר רשמה את העלייה החדה ביותר מאז פברואר. מכירות הבתים בהמתנה ירדו לרמה הנמוכה מזה 9 חודשים

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ב') ביציבות, לאחר יום מסחר תנודתי למדי. זאת, לקראת פרסום דוחותיה הרבעוניים של אפל, ולאחר פרסום דוחות מאקרו בארה"ב. מדד ה-S&P 500 הצליח לסיים בירוק בהיר, והוא נמצא בשיא כל הזמנים.

המדדים המרכזיים בוול סטריט סיימו את השבוע החולף בטריטוריה החיובית. מדד הדאו ג'ונס טיפס ב-1.1%, ה-S&P 500 עלה ב-0.9% ושבר שיא נוסף. מדד הנאסד"ק הוסיף לערכו 0.7%, לאחר דוחות מוצלחים במיוחד של ענקיות האינטרנט והטכנולוגיה כגון אמזון ומיקרוסופט.

מרבית תשומת הלב של המשקיעים מתמקדת כעת בעונת הדוחות ובמדיניות המוניטארית של הפד. המשקיעים נושאים את עיניהם לעבר פגישת הריבית של הפד ביום רביעי הקרוב ורבים מעריכים כי הבנק המרכזי החליט לדחות את התוכניות להאטת התוכניות להקלה כמותית, בשל הנזק הכלכלי שנגרם למדינה בעקבות השבתת הממשל. "ישנה סכנה שהפד פספס את חלון ההזדמנות שלו. אם הוא מחכה לוודאות פיסקלית מסוג כלשהו, אז זה באמת יכול להפוך ל-QEternity", אמר פול אשוורת', אנליסט צפון אמריקה ראשי בקפיטל אקונומיקס.

גרף וול סטריט. גלובס
גרף וול סטריט/גלובס

זירת המאקרו דלה היום. ראשית התפרסם נתון התפוקה התעשייתית לחודש ספטמבר, שעלה ב-0.6%, העלייה החדה ביותר מאז חודש פברואר, ומעל התחזיות המוקדמות שעמדו על עלייה של 0.5%. בחודש אוגוסט התפוקה התעשייתית עלתה ב-0.4%.

בנוסף פורסם נתון מכירות הבתים בהמתנה, אשר ירדו בספטמבר לרמה הנמוכה מזה 9 חודשים, מה שמצביע על כך שמחירי הבתים הגבוהים ושיעורי הריבית מאטים את קצב התאוששות שוק הדיור. המכירות ירדו ב-5.6%, חודש רביעי ברציפות של ירידה בנתון.

רצף של דוחות טובים שפורסמו בשבוע החולף והצליחו להכות את התחזיות המוקדמות שיפרו את הנתונים הסטטיסטיים. עד כה, 75% מהחברות הנסחרות ב-S&P 500 שפרסמו את תוצאותיהן, עקפו את תחזיות הרווח, זאת בהשוואה ל-73% מהחברות בממוצע ה-4 שנים האחרונות. עם זאת, אנליסטים רבים מצננים את האווירה האופטימית ומציינים כי הסיבה לכך היא שפשוט החברות חתכו את התחזיות המוקדמות רגע לפני פרסום הדוחות. מלבד זאת, רק כ-50% מהחברות הצליחו לעקוף את תחזיות ההכנסות.

אפל תעקוף את התחזיות?

אפל (529.88+0.74%) תפרסם את תוצאותיה לרבעון הפיסקאלי הרביעי שלה, לאחר סיום המסחר. לפי ממוצע התחזיות בשוק, החברה צפויה לדווח על רווח נקי של 7.92 דולרים למניה על הכנסות של כ-37 מיליארד דולר. מכירות האייפון, שאחראים על יותר מ-50% מרווחי החברה, צפויות להסתכם בכ-33-36 מיליון יחידות.

חברת התרופות מרק (45.35-2.56%) דיווחה לפני פתיחת המסחר כי רווחיה ירדו ל-1.12 מיליארד דולר או 92 סנט למניה, לעומת 1.73 מיליארד דולר או 95 סנט ברבעון המקביל אשתקד. הכנסות החברה ירדו ל-11.03 מיליארד דולר לעומת 11.49 מיליארד דולר ברבעון המקביל אשתקד.

מנכ"ל טבע (41.03-1.61%) ג'רמי לוין הכחיש היום את הדיווחים לפיהם הוא אמר למקורביו כי הוא שוקל להתפטר מניהול החברה אם יימשך הקרע עם הדירקטוריון בכל הנוגע לתוכנית ההתייעלות שבכוונתה לבצע.

בסוף השבוע דווח כי בנק ג'יי.פי מורגן (52.68-0.17%) צ'ייס ישלם פיצוי של כ-5.1 מיליארד דולר ליישוב תביעות כי הבנק וחברות בנות שלו גרמו נזקים גדולים ל-Fannie Mae ו-Freddie Mac בעת ששיווקו להם משכנתאות ירודות ביותר בימי הבום הגדול בשוק הדיור בארה"ב, בעיקר בשנים 2005-2007.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully