וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טבע: ההבנות לגבי הפיטורים עומדות בעינן

יוסי ניסן

30.10.2013 / 16:25

שר האוצר שוחח עם מנכ"ל טבע הזמני, אייל דשא והאחרון הבטיח לו כי ההבנות וההבהרות שהיו בין המנכ"ל הקודם ג'רמי לוין לבין שר האוצר - תקפות

על רקע התדהמה והדרמה בחברת טבע, עם התפטרות המנכ"ל ג'רמי לוין בעקבות חילוקי דעות עם היו"ר פיליפ פרוסט, שר האוצר יאיר לפיד שוחח היום עם המנכ"ל הזמני אייל דשא שיחליף את לוין עד למציאת מנכ"ל קבוע.

לפיד הביע בפני דשא את דאגתו נוכח הפיטורים הצפויים בטבע. בשיחתם הבטיח דשא ללפיד כי ההבנות וההבהרות שהיו בין המנכ"ל הקודם לבין שר האוצר עומדות בעינן. כמו כן, הובהר כי לא יהיה עיכוב בדיונים הנערכים כעת בשאלת הרווחים הכלואים.

שיחה דומה קיבל גם יו"ר ההסתדרות עופר עיני. איקה אברבנל, סמנכ"ל לתיאום פעילות טבע בישראל וחבר ההנהלה הבכירה, צלצל לעיני ובשיחה העביר לו מסר מיו"ר החברה פיליפ פרוסט ומהמנכ"ל הזמני דשא, לפיו ההסכמות עם ההסתדרות בעניין פיטורי העובדים בישראל יכובדו במלואן.

כזכור, לפני כשבועיים הסכימו לוין ויו"ר ההסתדרות עופר עיני, כי לא יהיו פיטורים של עובדי טבע בישראל עד הסכמת ההסתדרות. עיני ולוין כבר התחילו לנסח טיוטות שהגדירו הסדרים שונים להבטחת הסיכומים ביניהם, וכיצד תתבצע הכרעה במקרה של מחלוקות. אולם, בסופו של דבר הנהלת טבע סרבה לחתום על מסמך מחייב ובהסתדרות הסתפקו בלחיצת יד בין לוין לעיני.

טבע הודיעה ב-10 באוקטובר על כוונתה לפטר 5,000 עובדים, המהווים 10% מכוח העבודה הגלובלי של החברה, כדי לחסוך 2 מיליארד דולר עד סוף 2017. התוכנית המקורית שמה למטרה חיסכון של 1.5-2 מיליארד דולר. מאות עובדי טבע יפוטרו בישראל מתוך כלל המפוטרים בעולם ו- 7,500 העובדים בישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully