וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פייסבוק: רווח של 25 סנט למניה והכנסות של 2 מיליארד ד'

משה גולן

30.10.2013 / 22:58

התחזיות בשוק עמדו על רווח של 19 סנט למניה והכנסות של 1.91 מיליארד דולר. ההכנסות מפרסום עלו ב-66% ל-1.8 מיליארד דולר. הסלולר אחראי על כ-49% מהכנסות הפרסום

הרשת החברתית פייסבוק פרסמה הערב (ד') לאחר נעילת המסחר בוול סטריט את תוצאותיה הכספיות לרבעון השלישי של 2013 והצליחה לעקוף את התחזיות בשוק הן בשורת הרווח והן בהכנסות.







בשורה התחתונה פייסבוק רשמה רווח (Non-GAAP) של 25 סנט למניה, בהשוואה לרווח של 12 סנט למניה ברבעון המקביל אשתקד, והרבה מעל תחזיות האנליסטים שעמדו על 19 סנט למניה "בלבד". הרווח על בסיס GAAP עמד על 17 סנט למניה.

החברה הצליחה, כאמור, לעקוף את תחזיות האנליסטים גם בשורה העליונה ורשמה הכנסות של 2.02 מיליארד דולר, לעומת 1.26 מיליארד דולר ברבעון המקביל אשתקד. ממוצע התחזיות בשוק עמד על הכנסות של כ-1.91 מיליארד דולר.

החברה הודיעה כי יש לה כעת 1.19 מיליארד משתמשים פעילים בחודש, עלייה של 18% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, וכן 728 מיליון משתמשים פעילים יומיים.

פייסבוק דיווחה בנוסף כי ההכנסות מפרסום, מנוע הצמיחה המרכזי של החברה, עמד על 1.8 מיליארד דולר, עלייה של 66% לעומת הרבעון השלישי ב-2012. כמו כן, ההכנסות מפרסום בסלולר עלו לכ-900 מיליון דולר. כלומר, 49% מכלל הכנסות הפרסום של החברה.

מאז פייסבוק (49.01-0.78%) פרסמה את הדוחות ברבעון השני של השנה, מניית החברה זינקה בכ-90%, כאשר היא דיווחה על עלייה של יותר מ-60% בהכנסות. המניה הצליחה לנפץ את מחסום ה-38 דולר, המחיר שבו היא הונפקה, וטיפסה לרמה של 45 דולר. כעת, המניה מזנקת במסחר המאוחר בכ-16%.

דוחות פייסבוק מגיעים על רקע המשך המאמצים של החברה לבסס את מנועי הצמיחה המרכזיים שלה, בראשם עסקי הפרסום בסלולר. כך למשל, פייסבוק הודיעה לאחרונה כי תוסיף פרסום לאפליקציית האינסטגרם הפופלרית שבבעלותה. אולם, יש לציין כי הפרסום באינסטגרם החל רק לאחרונה ולכן לא השפיע על דוחות הרבעון השלישי. מעבר לכך, החברה צפויה להשיק אפשרות של פרסום באמצעות מודעות וידאו.

לפי הערכות חברת המחקר eMarketer פייסבוק צפויה לסיים את השנה עם נתח של כ-16% משוק הפרסום במובייל בעולם. נתון זה מצביע על גידול של כ-185% בנתח השוק שלה, שמתבסס על ההכנסות מפרסום בסמארטפונים ובטאבלטים. עם הכנסת כלי פרסום חדשים, שיתופי פעולה ובניית אסטרטגיה שלמה סביב המובייל בתור כלי הגלישה המשמעותי של משתמשיה, פייסבוק הצליחה לשנות את התפיסה ואף לשמח את האנליסטים שמלווים אותה מאז ההנפקה המתוקשרת שלה. דוחות הרבעון השני שפורסמו זה מכבר, הראו כי הפרסום במובייל מהווה כ-40% מההכנסות מפרסום.

  • עוד באותו נושא:
  • פייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully