וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערכות: ארז ויגודמן בין המועמדים למנכ"ל טבע

קובי ישעיהו

31.10.2013 / 12:00

ויגודמן החליף את שלמה ינאי בתפקיד מנכ"ל מכתשים אגן לאחר שינאי הודיע על עדיבתו לטובת תפקיד מנכ"ל טבע לפני כ-7 שנים

ארז ויגודמן, מנכ"ל חברת מכתשים אגן ודירקטור בחברת טבע (13,340 -1.40%), הוא אחד המועמדים המובילים במירוץ שנפתח לתפקיד מנכ"ל טבע.

ויגודמן, נזכיר, החליף את שלמה ינאי בתפקיד מנכ"ל מכתשים אגן לאחר שינאי הודיע על עדיבתו לטובת תפקיד מנכ"ל טבע לפני כ-7 שנים.

"מינוי של ארז ויגודמן למנכ"ל טבע יתקבל בשוק בארץ באופן חיובי, אבל לדעתי המשקיעים הזרים לא יאהבו מינוי כזה", כך מעריך היום יונתן קרייזמן, מנהל מחלקת המחקר בכלל פיננסים בשיחה עם "גלובס". "מינוי של מנכ"ל ישראלי לא ייתפס באופן חיובי בחו"ל לנוכח הלקחים הכואבים מהקדנציה של שלמה ינאי".

לדבריו, "יש פה שאלה מאוד לא פשוטה את מי יביאו כמנכ"ל, כשהדירקטוריון אומר שהחברה דבקה באסטרטגיה שהותוותה וזה משאיר למנכ"ל חדש מרחב פעולה קטן מאוד. שלא לדבר על זה שהחברה במשבר משמעותי מאוד. נשאלת השאלה מה הנכונות של החברה לאפשר גמישות למנכ"ל הנכנס".

גם במריל לינץ' מתייחסים לסוגיה. אנליסט הפארמה גרג גילברט כותב כי הוא מאוכזב ממה שנראה כיחסים בעייתיים בין הדירקטוריון וההנהלה. "זה יכול לגרום לטבע קושי במשיכת המנכ"ל הנכון", מעריך גילברט.

ממכתשים אגן נמסר בתגובה כי ויגודמן הוא מנכ"ל מכתשים אגן והנושא לא עלה על סדר היום.

חברת טבע הדהימה אתמול את שוק ההון כשבמהלך יום המסחר בבורסה שיגרה הודעה על פיטורי המנכ"ל ג'רמי לוין. ההודעה הביאה לצניחת המניה במהלך המסחר בבורסה המקומית וגם בוול סטריט.

בינתיים מונה למנכ"ל זמני של טבע סמנכ"ל הכספים של החברה אייל דשא. אתמול אמר דשא כי "זה לא יום שמח. אנחנו לא ממש שמחים על הנסיבות אבל שמחים על ההזדמנות. טבע היא חברה חזקה ומדהימה עם יכולות ומנהיגים חזקים בכל העולם. אני והעובדים נמשיך בדרך שהתוו לנו המנכ"לים הקודמים של החברה. למדנו מג'רמי הרבה ואנחנו ניקח את זה מכאן ונמשיך. אנחנו מודעים לאחריות הרבה שיש לנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully