וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תחנת הכוח הפרטית של עידן עופר שוב הושבתה

עמירם ברקת

2.11.2013 / 23:02

תחנת OPC, הממוקמת באזור דימונה, הושבתה היום לצורך תיקונים בעקבות סדרת תקלות שהביאו להשבתתה שלוש פעמים בשבועות האחרונים. "תחזור לפעילות בשעות הערב"

תחנת הכוח הפרטית OPC במישור רותם הושבתה היום (שבת) לצורך תיקונים בעקבות סדרת התקלות שהביאו להשבתתה שלוש פעמים בשבועות האחרונים.

התחנה, שבבעלות החברה לישראל של עידן עופר (80%) וקונצרן ויאוליה הצרפתי (20%), סובלת מ"מחלות ילדות", כפי שמגדירים זאת במשק החשמל. בניגוד לפעמים קודמות לא גרמה השבתתה של OPC להפסקות חשמל, בגלל סוף השבוע והיערכות חברת החשמל.

מדובר בתחנת הכוח הפרטית הגדולה הראשונה שנכנסת לפעילות בישראל ושחוברה לרשת ביוני השנה. בסוף השנה צפויה להתחבר לרשת תחנת דוראד שתהיה בעלת הספק כפול מ-OPC ובעלת הספק של כ-7% מיכולת ייצר החשמל של חברת החשמל. לאחרונה פורסם כי עופר מבקש למכור את אחזקותיו בתחנה לפי שווי של מיליארד דולר.

מ-OPC נמסר כי "ל-OPC נגרם נזק לאחד המנועים הקטנים בעקבות תקלה בעבודות תחזוקה של חברת החשמל בקו. לאור התקלות המהותיות בשבועות האחרונים אצל חברת החשמל הוחלט ב-OPC לנצל את ההשבתה לביצוע כיול מערכת הבקרה, כיול שימנע השבתות נוספות כתוצאה מליקויים נוספים בתחנה אחת או יותר בתחנות של חברת החשמל, כפי שקרה פעמיים בשבועות האחרונים. התחנה תחזור לפעילות היום בשעות הערב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully