וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

74% מתביעות הרכב נגד הביטוח מסתיימות בפשרה

רון שטיין

4.11.2013 / 14:00

מתוך כ-56.6 אלף תביעות ביטוח כנגד הביטוח רכב חובה מדי שנה, כמעט 42 אלף תביעות בגין נזקי גוף משולמות רק לאחר פשרה

74% מסך התביעות שמגישים המבוטחים בביטוח רכב חובה בישראל בגין נזקי גוף שנגרמו להם מקבלים את התשלום מחברות הביטוח רק לאחר שהגיעו עימן לפשרה. כך, מתוך כ-56.6 אלף תביעות ביטוח כנגד הביטוח רכב חובה מדי שנה, כמעט 42 אלף תביעות בגין נזקי גוף משולמות רק לאחר פשרה בעוד שרק כ-13% מהתביעות כ-7.4 אלף תביעות מאושרות מיידית.

כך עולה מנתוני "מדד תביעות שוק הביטוח" שפרסם היום לראשונה הפיקוח על הביטוח באוצר, ושמציג נתונים על אופן טיפול כלל חברות הביטוח בתביעות מבוטחים. את האופן בו מטפלת כל חברה בנפרד נדע רק בעוד שנה - כעת מדובר בחשיפה ראשונה למה שקרה בענף כולו בשנת 2012.

עוד עולה כי בכל הקשור לביטוחי הרכב חובה, שהמדינה מכריחה כל נהג לבצע למקרה של פגיעה בגוף בשל שימוש ברכבים, ביהמ"ש כמעט תמיד מוביל את חברות הביטוח והמבוטחים לסגור את הפערים ביניהם באמצעות פשרה. כך, מנתוני האוצר, 93% מהתביעות שהוגשו לביהמ"ש בעניינים אלה הסתיימו בפשרה ורק 7% אושרו.

כמו כן, נתון מעניין נוסף שהאוצר מגלה מצביע על כך ש-11% מכלל תביעות הביטוח כנגד ביטוח הרכב חובה בוטלו. ניתן להעריך כי לנתונים אלה יש קשר למורכבות הרבה של תחום ביטוח זה, שמאופיין במעורבות של גורמים נוספים כגון עורכי דין ושכולל מקום נרחב לפרשנויות שונות למידת הנזק שאכן נגרם לנפגע, כאשר נוסף על כך - על פי הערכות שמרניות - כולל גם תופעות של ניפוחי תביעות.

בביטוחי הרכב רכוש (המוכרים כביטוחים המקיפים וצד ג') התמונה מתהפכת ורוב התביעות שהוגשו לחברות הביטוח אושרו על ידי חברות הביטוח. נציין כי ב-2012 הוגשו לחברות הביטוח 374.4 אלף תביעות בגין נזקים לרכבים עצמם. בכל הנוגע לתביעות על נזק לרכב של המבוטח (הביטוח המקיף), 55% מהתביעות אושרו תוך פחות מ-30 יום, כשבסך הכל 94% מכלל התביעות אושרו על ידי חברות הביטוח. מהצד השני 1% מהתביעות נדחה

בתביעות בגין נזקים לרכב של צד ג' מדובר על תמונה שונה, ואולי אף בעייתית, כש"רק" 74% מהתביעות אושרו (מרביתן בתוך חודשיים מיום הגשת תביעת הביטוח לחברת הביטוח). מנגד, 15% מסך התביעות שהוגשו על ידי בעלי רכבים לחברת הביטוח של הרכב שפגע ברכבם וגרם לנזק, ראו את תביעתם נדחית. לאלה יש להוסיף עוד 8% שנחלקים במידה שווה בין תביעות שבוטלו לתביעות שנסגרו בפשרה.

נוסף על ביטוחי הרכב רכוש, האוצר גילה גם נתונים לגבי אופן הטיפול של חברות הביטוח בכ-46.9 אלף תביעות הביטוח שנרשמו ב-2012 בגין ביטוחי דירות על נזקים למבנה ולתכולה (למעט נזקי מים וצנרת). כך, 71% מתביעות הנזק למבנה מאושרות בעוד ש-14% מהן נדחות, ואילו כ-83% מהתביעות על נזק לתכולה מאושרות על ידי חברות הביטוח בעוד ש-7% נדחות ו-8% מבוטלות (היתר מסיימות בפשרה).

  • עוד באותו נושא:
  • ביטוח רכב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully