וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבדלי דורות בעבודה? מנפצים את המיתוס

מערכת פורבס

5.11.2013 / 10:48

הצעירים עצלנים ויהירים? הוותיקים מקובעים, שורפים זמן על פגישות ולא מסתדרים עם טכנולוגיה? האם מדובר במיתוסים או שמא יש בתפישות אלה גרעין של אמת

מה לא נאמר על בני הדור הצעיר אשר נכנסו לשוק העבודה בשנים האחרונות, לאחר שהתבגרו במהלך שנות ה-2000? אמרו שהם עצלנים, מכורים לטכנולוגיה ומשקיעים בפייסבוק יותר מאשר בעבודתם. מנגד, גם בני הדור הוותיק אשר עומדים על סף הפרישה לפנסיה לא נקיים מהאשמות: זקנים, בעלי מחשבה מקובעת, ואינם יודעים כיצד להתמודד עם הטכנולוגיה החדשה המציפה אותנו.

לאתר פורבס ישראל

כמובן, מדובר בסטריאוטיפים רדודים והכללות אשר אינן מעידות דבר אודות אדם מסוים. אך האם יש בהן גרעין מסוים של אמת? כיום, שני הדורות אשר "תוחמים" את שוק העבודה - עובדים יחדיו במספרים כמעט שווים בשוק האמריקאי. חברת CompTIA ערכה לאחרונה בדיקה מעמיקה אודות ההבדלים בין הדורות, בכדי לגלות אחת ולתמיד האם יש אמת בסטריאוטיפים אלו, או שמדובר בהמצאות חסרות שחר.

1. הסטריאוטיפ: הצעירים הם עצלנים, יהירים, ובטוחים שהם יודעים הכל

המציאות: בניגוד לסטריאוטיפ, דווקא סביר בהרבה כי העובדים הצעירים יחפשו מיזמתם אחר הכשרה נוספת, למידה מעמיקה של תחום חדש או ישקיעו ברכישת מיומנות נוספת. סביר גם שיבחרו לעבוד בצמוד לאיש מקצוע בעל ניסיון בכדי ללמוד ממנו, וישקיעו שעות רבות יותר בכדי ללמד ולסייע לעובדים נוספים. בהתחשב בשוק העבודה הקשה אליו גדלו ולתוכו נכנסו, ובתחרות הקשה הקיימת על כל משרה פנויה - העובדים הצעירים לא רואים בעבודה טובה כדבר מה מובן מאליו.

2. הסטריאוטיפ: העובדים הוותיקים לא מסתדרים עם טכנולוגיה חדשה

המציאות: לפי המחקר, העובדים הוותיקים מבינים ומשתמשים בטכנולוגיה בדיוק כמו עמיתיהם הצעירים. ההבדל בין הדורות הוא כי הוותיקים לא רואים עצמם כשולטים בטכנולוגיה החדשה, בעוד הצעירים מרבים להעיד על עצמם כי הם שולטים בטכנולוגיה ביד רמה. הבדל נוסף הוא כי הוותיקים לומדים להשתמש בטכנולוגיה החדשה לצורכי עבודתם בלבד, בעוד הצעירים רואים זאת כחלק טבעי מחייהם.

3. הסטריאוטיפ: הצעירים מבזבזים זמן בעבודה על הסלולרי והרשתות החברתיות

המציאות: אמנם קיים גרעין של אמת, אך זהו צד אחד בלבד של המשוואה. לפי המחקר, העובדים הצעירים נוטים לשבור את קו הגבול המפריד בין מקום עבודתם לחייהם האישיים. הם אכן גולשים ברשתות החברתיות השונות, שולחים הודעות לחבריהם ומשחקים במכשיר הסלולרי במהלך יום העבודה - אך גם העבודה גולשת, בתורה, אל חייהם האישיים. "הם משחקים כשהם עובדים ועובדים כשהם משחקים", נכתב, ובהחלט סביר כי תמצאו עובד צעיר משלים משימות או עונה על דוא"ל מחוץ לשעות העבודה.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

4. הסטריאוטיפ: הוותיקים מקובעים על שיטות עבודה מיושנות ונשארים מאחור

המציאות: הכלים הבסיסיים השולטים במרבית המשרדים במשק האמריקאי הם עדיין תכנות הבסיס הוותיקות והמוכרות, דוגמת מגוון התכנות של מיקרוסופט - וורד, אקסל ופאוור פוינט. בתכנות אלו, העובדים הוותיקים שולטים בביטחון רב. העובדים הצעירים שולטים גם הם בתכנות הבסיס, אך בנוסף הם נוטים להשתמש בתכנות מתקדמות יותר או אפליקציות ייעודיות. אין ספק שכלים אלו יוכלו לסייע לעובדים הוותיקים בעבודתם, אך חוסר השימוש בהם לא גורם לעובדים הוותיקים "להיתקע מאחור".

5. הסטריאוטיפ: צעירים מעדיפים לדבר עם מסך, וותיקים שורפים שעות בדיונים

המציאות: נראה כי זה אכן נכון, אך בהחלט ייתכן כי מדובר דווקא בדבר בריא לעסק. מהמחקר עולה כי עובדים צעירים אכן מעדיפים לתקשר עם עמיתיהם באמצעות מגוון רחב של כלים - החל מהודעות SMS ועד הרשתות החברתיות השונות. לעומתם, העובדים הוותיקים מעדיפים שיחות פנים אל פנים או אפילו שיחות וועידה טלפוניות בכדי לקיים התייעצות או לקבל החלטות שונות. לכל שיטה יתרונות וחסרונות, ונדמה כי לעסק ייטב אם יתקיים שילוב מאוזן בין השיטות השונות.

אלפי משרות מכל התחומים מחכות לכם ביד2 דרושים, היכנסו עכשיו.

  • עוד באותו נושא:
  • עבודה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully