וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפיד: "ננתק צינור החמצן מהמינויים הפוליטיים"

אדריאן פילוט

5.11.2013 / 12:12

שר האוצר אמר במסיבת עיתונאים על הקמת נבחרת דירקטורים לחברות הממשלתיות: "כל אזרח ישראלי מפסיד כיום, כי החברות האלו חייבות להכניס כסף - זו הפוליטיקה החדשה"

שרי הממשלה לא ימנו עוד את הדירקטורים בחברות הממשלתיות, כפי שנחשף ב"גלובס" עת מינויו של אורי יוגב למנהל הרשות החברות הממשלתיות. במסיבת עיתונאים בנושא הקמת נבחרת דירקטורים לחברות הממשלתיות, אמר היום שר האוצר יאיר לפיד, כי "כל אזרח ישראלי מפסיד כיום כי החברות האלו חייבות להכניס כסף. זו הפוליטיקה החדשה והדרך הנכונה, ואין ביטוי מדויק יותר לכך חדשה מאשר ניתוק צינור החמצן מהמינויים הפוליטיים".

מנכ"לית האוצר יעל אנדורן, אמרה כי "מדובר בנכסים שבבעלות המדינה, ואנו מצפים שהם יתנהגו בצורה המיטבית, המצב כעת הוא הפוך. זה כלי לטובת הממשל ולטובת הציבור והינו רוצים התנהלות של חברות אלו כמו חברות פרטיות עם דירקטוריון איכותי, עצמאי ובלתי אמצעי עם נסיון ויכולות ומחוייבות אך ורק לחברה"

אנדורן אמרה כי תהליך הקמת הנבחרת יהיה שקוף ונגיש לציבור וישפר את רמת הניהול והשיורת שהחברות הממשלתיות יספקו. "אם נקבע סטנדרט טוב לדירקטורים, המהלך ישפיע באופן דרמטי על ניהול החברות וגם על כלכלת ישראל", אמרה.

אורי יוגב הוסיף: "ניהלתי חברות ממשלתיות, ציבוריות ופרטיות. אחת הסיבות המרכזיות שאני כאן זה כדי להבריא את אחד הדברים שהכי זקוקים להבראה - החברות הממשלתיות. המצב היום הוא שאנו מתביישים בחברות הממשלתיות שלנו. זה עסק גדול שמגלגל קרוב ל-200 מיליארד שקל בנכסים וזה כלי ביצוע קריטי בכל ממשלה ובכל מדינה".

  • עוד באותו נושא:
  • יאיר לפיד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully