וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבורסה סגרה בירידות קלות; בבילון זינקה ב-8.9%

הלל קורן

5.11.2013 / 18:03

פעילי השוק הישראלי דרוכים לקראת פרסום נתוני התעסוקה בארה"ב. הבנקים לוחצים על החברה לישראל להזרים לתוך בזן סכום גדול מזה שהיא אמורה להזרים בהנפקת זכויות מתוכננת

הבורסה בתל-אביב נסגרה היום (ג') בירידות קלות בסיומו של יום תנודתי, בצל מגמה שלילית בוול סטריט. הבורסות המובילות באירופה נסחרות אף הן בירידות שערים. מחזור המסחר הסתכם בכ-1.04 מיליארד שקל.

נתוני סגירה בבורסה בתל אביב, 5 בנובמבר 2013. גלובס
נתוני סגירה בבורסה בתל אביב, 5 בנובמבר 2013/גלובס

פעילי השוק הישראלי, כעמיתיהם בעולם, דרוכים לקראת פרסום נתוני התעסוקה לחודש אוקטובר בארה"ב ביום ו' הקרוב. חשיבותו של הדוח נעוצה בהקשר של מדיניות ההקלה המוניטרית של הפדרל ריזרב. כזכור, יו"ר ה'פד' בן ברננקי אמר בישיבה האחרונה של הבנק המרכזי, כי עד שלא תירשם התאוששות משמעותית בשוק העבודה, הבנק לא יצמצם ובטח לא יפסיק את רכישות האג"ח בהיקף של 85 מיליארד דולר מדי חודש.

השוק אמנם מגיב בחיוב לנתוני מאקרו טובים, אבל מצד שני אם יהיה רצף של נתונים טובים אז קובעי המדיניות כן ישקלו שינוי במדיניות המקלה, ולזאת ייתכן שהשוק יגיב יותר בחריפות. כלכלנים ופקידי ממשל בכירים ציינו כי בסופו של דבר ה'פד' יצטרך "ליישר קו" עם ציפיות השוק בעניין הפחתת רכישות האג"ח.

"אם החברה לישראל לא תזרים כסף לבזן, בזן תיפול"

אמש נחשף ב"גלובס" כי קונסורציום הבנקים, שהעמיד לבזן (106 1.40%-) הלוואות בסכום כולל של כ-3 מיליארד שקל, ידרוש מהחברה לישראל (181,500 0.82%-) להזרים לתוך בזן סכום גדול מזה שהיא אמורה להזרים בהנפקת זכויות מתוכננת, כתנאי לפריסת החוב של בזן. בנקאי בכיר ציין כי "אם החברה לישראל תתנהל כמו שהיא מתנהלת בצים, ולא תזרים כסף לבזן, בזן תיפול".

מניית בזק (625.10 1.15%+) רשמה עלייה לקראת פרסום דוחותיה ביום חמישי לפני פתיחת המסחר.

טבע (13,080.00 1.00%+) ביקשה אתמול מבית המשפט העליון בארה"ב לדחות את הדיונים בעניין פקיעת הפטנט שלה על תרופת הדגל לטיפול בטרשת נפוצה, הקופקסון. כך דיווחה סוכנות הידיעות רויטרס. ביולי השנה נקבע בארה"ב כי הפטנט של טבע על מולקולת התרופה תפקע במאי 2014. כעת מבקשת טבע הארכה על מנת לאפשר לה לערער, בעוד חברות כמיילן ונוברטיס כבר מפתחות תחליפים גנריים זולים יותר לקופקסון.

בבילון (947.60 8.92%+) הוסיפה לרכז עניין לאחר ההודעה הדרמטית בשבוע שעבר כי גוגל לא תאריך את החוזה עמה. משקיעי המניה ממתינים כעת להודעה באשר לחוזה מול יאהו, כשבינתיים המניה מתקנת מעלה לאחר נפילה של 62% ביום ההודעה על גוגל.

גלוב אקספלוריישן (11.3 4.24%-) ממשיכה לעמוד במוקד לאחר שדיווחה שלשום על סימני פטרוליום משמעותיים בקידוח אופק 2. "הקידוח הסתיים בשכבת המטרה - שכבת 'הפרם' - בעומק של כ-6,460 מטר. בשכבת הפרם בוצעו בדיקות מאמתות כמפורט להלן שעל בסיסן הגיעה השותפות למסקנה כי קיימים בשכבה האמורה סימני פטרוליום משמעותיים", נאמר בהודעת החברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully