וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: אסור להעלות מסים לחברות ועשירים

6.11.2013 / 10:47

רה"מ פרס בכנס קיסריה את משנתו הכלכלית: להפוך את ישראל למעצמת סייבר עולמית, להשקיע בתשתיות ורכבות כדי "לשנע אנשים ולהוריד את מחירי הדירות" והורדת מסים ישירים

רה"מ בנימין נתניהו קורא היום לא להעלות מסים על חברות ועשירים וטוען כי האצת הצמיחה "תביא למיסוי הדרוש". הוא התנגד נחרצות להגדלת הגירעון והתייחס גם לצורך בהעלאת תקציב הביטחון כשאמר כי יש לעשות זאת באמצעות הגדלת הצמיחה.

"האיום הביטחוני שלנו הוא כמו של שתי מעצמות יחדיו אבל אין לנו תל"ג של שתי מדינות ולכן הדרך היחידה לממן את הוצאות הביטחון שלנו זה על ידי צמיחה כלכלית, לא ע"י מיסוי יתר או קבלת כספים מאחרים" - כך אמר היום (ד') ראש הממשלה בנימין נתניהו בפתח דבריו בכנס קיסריה. "כדי שיהיה לנו ביטחון קולקטיבי שלנו בשני העשורים הרובים להבטיח כלכלה צומחת", לדבריו.

ראש הממשלה המשיך לדבר על חשיבות הצמיחה הכלכלית: "הבטחנו שנצמח ב-4%-5% בשנה וקיימנו. אנו חייבים צמיחה בשיעור כזה, אי אפשר אחרת. זה יספק את הצרכים הביטחוניים, החברתיים והחינוכיים שלנו".

רה"מ פרס 5 דרכים להאצת הצמיחה בישראל: "מינוף יכולות טכנולוגיות - יש עולם אינטרנט שזה נמר שרץ. על הנמר הזה יש חתול קטן שתפוס על הצוואר, הגנת סייבר. אין אפשרות לפתח אינטרנט בלי הגנת סייבר. הצורך הזה הוא של מדינות, חברות ואזרחים. יש צורך עז לדבר הזה. יש לנו יכולות ויתרונות לא רק יחסיות שזה ברור אלא אבסולוטית. אנו יכולים להפוך למעצמה סייבר עולמית, להיות בשלישייה המובילה בעולם.

"הנושא השני הוא תשתיות פיזיות. עדיין אנו צריכים לשנע אנשים וסחורות. לכן אנו מקימים רשת רכבות וכבישים. הדבר הזה בשילוב לזירוז מאמצי תכנון, יפתח את אור עקיבא ואת עפולה ואת צפת ויקל על מחירי הנדל"ן הגבוהים במרכז הארץ. הדברים הללו יגרמו לתזוזה של אוכלוסיה חזקה וזה יביא לגידול ביחידות דיור והורדת מחירים. זה מכשיר חברתי ממדרגה ראשונה. אני רוצה לייצר גשר בין אילת לבין אשדוד.

"הנושא השלישי הוא פתיחת שווקים חדשים, לרבות סין. חייבים לאפשר לחברות הישראליות נגישות לשווקים הללו. חשוב להבין כי רוב הכלכלה הסינית נשלט על ידי חברות ממשלתיות ולכן התערבות של הממשלה חשובה מאוד. הם צריכים לספק שירותי בריאות, תשתיות ומים נקיים למאות מיליוני אנשים. אני גם מחובר לשוק אחר: אמריקה לטינית. שם יש פוטנציאל אדיר כי הם מעוניינים בשלושה דברים: טכנולוגיה, טכנולוגיה וטכנולוגיה.

"נושא נוסף הוא תיחום הממשלה ואחריות פיסקאלית. אנו חייבים לשמור על המסגרות הפיסקאליות. הצלחנו להוריד את הגירעונות שלנו ומנגד את החוב הלאומי שלנו שהורדנו אותו מ-100% ל-70% בפחות מעשור. זה אומר ריסון על הוצאות הממשלה; שינינו את החוק הפיסקאלי - זה לא לרוחי ונעשה עם פרפרים בבטן. יש המון תומכים בהגדלת החוב הממשלתי; זו טעות. כמובן שלא צריך להגזים עם מיסוי עודף".

נתניהו טען כי אסור להעלות את מס החברות מחשש שחברות יעזבו את ישראל, וכמו כן אין להגדיל את המיסוי על העשירים: "אסור להעלות מסים. חברות נעות בגלל סוגיית מיסוי. הפופוליסטים טוענים כי יש להגדיל את המיסוי על בעלי הכנסות גבוהות. אני מעולם לא סברתי ככה ולעיתים נאלצנו בגלל סיבות פוליטיות ללכת לכוונים כזה, אבל זה לא הקו שלנו. אם יש צמיחה של 4%-5%, אתה מקבל את המיסוי שאתה צריך.

"הנושא החמישי הוא התחרות שזה דבר הכי חשוב. תחרות אמיתית היא כלי כלכלי וחברתי ראשון במעלה. מה מונע את התחרות? הריכוזיות הממשלתית, אחרי זה הסתדרותית, אחרי זה פקידותית. אבל יש ריכוזיות קרטליסטית של אנשי עסקים. אני מאמין במגזר העסקי, בעיקר בעסקים הקטנים. אבל בכל מדינה יש קרטלים שעושים יד עם פקידים ועם בירוקרטיה. אני רוצה תחרות, אני לא רוצה מונופולים; ואם אני מפריט, אני מפריט לתחרות. זה אמרתי לפני טרכטנברג. אני מסנה לפתוח את השוק לתחרות, גם חיצונית אבל גם פנימית. אם מונופולים וקרטלים שולטים על השוק, אין חמצן.

"אלה 5 הנקודות שגם יביאו לצמצום הפערים. דימונה וערד לא ייראו אותו דבר בעוד 10 שנים. יש לנו עוד דברים לעשות כמו בתחום החינוך. המתווה הז נכון ואפשרי ואני מחויב לו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully