וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא חייבים להוציא 3,000 שקל על שואב אבק רובוטי

צחי הופמן

6.11.2013 / 12:02

בדיקה של 3 דגמי ביניים במחירים של 1,900-2,200 שקל השאירה את הבית נקי. החיסרון: הם רועשים, לא חכמים במיוחד ונתקעים בכל דבר שעומד בדרכם

הרובוטים השואבים את האבק בבית הפכו לפופולריים בישראל, ובבתים רבים אפשר למצוא את המוצר הטכנולוגי הזה, המקל על תחזוקת הבית. בענף קיימים מגוון גדול של מוצרים - חלקם מותגים מוכרים, כמו איי-רובוט, סמסונג, ניטו ו-Ecovacs, וחלקם מותגי מדבקה של יצרניות לא מוכרות.

בחירה ברובוט שואב אבק אינה פשוטה, משום שמעבר לרצון לרכוש מותג אמין, צריך להביא בחשבון שורה של שיקולים - איכות השאיבה, עוצמת הרעש של הרובוט, תוכניות העבודה שלו והאביזרים הנלווים, כמו שלט רחוק או קיר וירטואלי.

יצרניות הרובוטים דואגות לשווק את הדגמים היוקרתיים שלהן עם יכולות המציעות עבודת ניקיון טובה, מספר תוכניות שאיבה וגם רעש מופחת, אך המחיר לכל אלה נע סביב 3,000 שקל, ולא כל אחד מוכן ויכול להשקיע סכום כזה בשואב רובוטי, במיוחד לאור העובדה שהוא בדרך כלל אינו מייתר נוכחות של שואב נוסף, שיכול לשאוב גם את הספות או אזורים קשים להגעה. לכן, בדק

"גלובס" את דגמי הביניים של 3 היצרניות הפופולריות: איי רובוט, סמסונג ו-Ecovacs, במטרה לראות אם חיסכון של כ-1,000 שקל ואף יותר עדיין מספק רמת ניקיון מספיק טובה.

התוצאות היו מוצלחות. איכות השאיבה בכל הרובוטים שבדקנו טובה, אך כולם רועשים (חלקם יותר וחלקם פחות), ואפשר להרגיש חיסרון בחלק מהאביזרים אצל חלק מהיצרנים, כמו שלט רחוק או קיר וירטואלי. מצד שני, לא כל לקוח רואה באביזרים הללו תוספת הכרחית, ולפעמים אפשר לרכוש אותם בנפרד במועד מאוחר יותר.

הבדיקה גילתה הבדלים לא גדולים בין הדגמים. דגם רומבה 650 של היצרנית המוכרת והוותיקה ביותר בענף, איי-רובוט פשוט לשימוש, כולל מברשת צד אחת, יש לו תוכנית עבודה לשעות וימים קבועים, הוא רועש, אבל עושה עבודת ניקיון טובה ויסודית.

הדגם של סמסונג SR8750 מוצלח גם הוא, אך יקר ממנו ב-200 שקל. הוא מציע שתי מברשות צד, שלט רחוק, אבל לא כולל קיר וירטואלי. הרובוט לא מספיק חכם לטעמנו, למרות שהשאיבה טובה, הוא מזהה חפצים, לא נתקע בהם בעוצמה, ויודע לחזור לנקודת הטעינה שלו. בשורה התחתונה, דגם D63 של אקווקס עולה פחות משניהם, ומספק שאיבה מוצלחת לא פחות.

איי-רובוט, רומבה 650: מנקה טוב אבל רועש

רובוטים שואבי אבק. יח"צ, גלובס
רובוטים שואבי אבק/גלובס, יח"צ

רומבה 650 הוא אמנם הרועש בבדיקה, אבל גם יחסית חכם. הוא מצליח להתרכז בצדדי החדר ולנקות אותם בצורה מסודרת.

* איכות השאיבה:

לרובוט עוצמת שאיבה טובה, אולם כאשר הוא מגיע לדלת, הוא ממשיך להיתקע בה מספר פעמים עד שהוא פונה לכיוון אחר. אביזר נלווה (קיר וירטואלי) מאפשר לתחום אותו לאזור מסוים בבית. בסך-הכול, השאיבה מתבצעת באופן באופן מחושב.

* רעש:

רומבה 650 הוא לא רובוט שקט, הוא אפילו הרועש ביותר. הוא מנקה את הבית היטב, אבל קשה לשבות בחדר בזמן שהוא עובד. הוא נתקע בכל דבר שהוא מגיע אליו, לפעמים גם מבלי להאט.

* עיצוב:

הרובוט עגול ושחור, עם תאורה במרכז המכשיר. מברשת צד מאפשרת לו לנקות אזורים יותר קשים להגעה. חבל שצריך להשתמש במברג כדי להסירה כאשר רוצים לנקות אותה. ידית אחיזה מאפשרת לסחוב את הרובוט בבית בצורה נוחה.

* ממשק:

ל-650 יש מסך עם תצוגה נסתרת המופעל רק בלחיצה, ובחלקו העליון מספר רב של כפתורים. ההפעלה מאוד פשוטה עם הנדסת אנוש שנבנתה עבור טכנופוביים. לחיצה אחת על הכפתור Clean שבמרכז המכשיר מתחילה את השאיבה. כפתור בשם Spot יגרום לרומבה להתמקד רק באזור קטן מסוים וכפתור עם הכיתוב Dock ישלח אותו לנקודת עגינה שלו. מלבד זה, יש גם אפשרות לקביעת תוכנית לניקוי בשעה וביום מסוים במשך השבוע.

* סוללה:

זמן עבודה של כשעה (על-פי נתוני היצרן).

אקווקס (Ecovacs), דגם D63: מעוצב ופחות רועש

רובוטים שואבי אבק. יח"צ, גלובס
רובוטים שואבי אבק/גלובס, יח"צ

ה-D63 פחות רועש מהמתחרים, במחיר הנמוך ביותר, עם ניקיון טוב ועם רמת אבזור מלאה. הרובוט יהיה זמין לרכישה החל מדצמבר.

* איכות השאיבה:

ביצועי השאיבה של הרובוט היו טובים, אולם למרות שצורת העבודה שלו הייתה יסודית, הוא נתקע ללא הפסקה בחפצים בחוזקה, מבלי להאט את הקצב.

* רעש:

D63 היה הרובוט השקט ביותר שמצאנו בבדיקה, אבל עדיין לא מדובר ברובוט שיכול לנקות את הסלון בזמן שאתם רואים טלוויזיה או קוראים עיתון. רעש המנוע עדיין מורגש היטב.

* עיצוב:

D63 הוא רובוט מעוצב היטב, בצבע לבן מבריק, שנתן לו יותר מראה היי-טקי. אין לו מסך, אלא מספר אייקונים הנותנים חיווי על מצב העבודה שלו או זמן הסוללה. בנוסף, לרובוט יש מברשת צד הניתנת לפירוק ללא מברג, כך שהוא מאוד נוח לתחזוק.

* ממשק:

לרובוט יש 4 כפתורים להפעלה מהירה לניקוי אוטומטי, ניקוי של אזור מסוים, חזרה לעמדת טעינה וקביעה של ניקוי לאחר 24 שעות מרגע הלחיצה על הכפתור (חזרה מדי יום). אין אפשרות לתכנת שאיבה במועדים קבועים מראש. הדגם כולל קיר וירטואלי ושלט רחוק.

* סוללה:

מחזיקה כ-80 דקות (על-פי נתוני היצרן).

סמסונג SR8750: ניקיון טוב במחיר גבוה

רובוטים שואבי אבק. יח"צ, גלובס
רובוטים שואבי אבק/גלובס, יח"צ

ה-SR8750 הוא רובוט יחסית יקר לדגם הנמוך ביותר בסדרה של סמסונג, אבל הוא עושה עבודה טובה.

* איכות השאיבה:

השאיבה טובה, אך הרובוט לא מספיק חכם. הרובוט מזהה חפצים ולא נתקע בהם בעוצמה, ויודע לחזור לנקודת הטעינה.

* רעש:

הרובוט רועש (אך קצת פחות מרומבה 650), ואין אפשרות לתכנת שאיבה במועדים קבועים מראש שלא נמצאים בבית.

* עיצוב:

ה-SR8750 שייך לסדרת ה-NaviBot Light של סמסונג, הוא מגיע בעיצוב סטנדרטי, אבל ניתן למצוא במספר מגוון של צבעים: אדום, אפור, שחור וכחול. לרובוט יש שתי מברשות צד, שיערות יסתבכו עליהם ויהיה צריך להסיר אותם מדי פעם. הבעיה שצריך להשתמש במברג בכדי לפרק את המברשות.

* ממשק:

ההפעלה פשוטה מאוד. לחיצה על כפתור "ההפעל" עושה את כל מה שצריך ותחזירו לנקודת הטעינה שלו בסיום. יש שלט רחוק המאפשר הסעה של הרובוט לנקודות מסוימות בבית וגם הגדרות נוספות כמו ניקוי של מיקום מסוים (Spot) או הגדרה למצב ניקוי מוגבר (Max). יש תצוגה דיגיטלית, הנותנת חיווי על מצב הסוללה ועל ההגדרות. הרובוט כולל מצלמה בחלק העליון שאמורה למפות את הבית ולעזור לו להבין מה לנקות.

* סוללה:

שעה וחצי של זמן ניקוי (על-פי נתוני היצרן). הרובוט יודע לחזור למיקום האחרון שלו לאחר שהסוללה אזלה ולהמשיך מאותה נקודה את הניקוי.

Ecovacs - CR110: רובוט למקומות צרים

רובוטים שואבי אבק. יח"צ, גלובס
רובוטים שואבי אבק/גלובס, יח"צ

דגם CR110 (שם זמני) של אקווקס מציע פתרון למי שלא רוצה להשקיע יותר מ-1,000 שקל ברובוט שואב אבק. מדובר במוצר שאמור להתחיל להימכר בארץ בשבועות הקרובים. מה שמייחד אותו הוא הגבוה הנמוך שלו - 4 ס"מ, המאפשר לו להיכנס גם מתחת לספות שרובוטים רגילים לא מצליחים לנקות מתחתיהן. הדגם הזה לא חכם במיוחד, הוא ייתקע זמן רב רק על מעברים בין חדרים (במקרה שיש הגבהה מסוימת בגלל פרקט) עד שיחליט להסתובב. מצד שני, הוא כולל שתי מברשות צד וגם מטלית ניקוי בחלק התחתון שלו התופסת אבק. ביצועי הניקיון שלו בסך-הכול היו טובים. לדגם הזה אין עמדת טעינה וגם לא תוכניות ניקיון. ניתן להפעיל אותו בלחיצת כפתור אחת ולאחר מכן לחבר למטען.

  • עוד באותו נושא:
  • שואבי אבק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully