וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט נסגר במגמה מעורבת: מניית טסלה צונחת

משה גולן

6.11.2013 / 23:09

טסלה צנחה ב-14.5%. טאואר פרסמה היום דוחות לרבעון השלישי - המניה צנחה ב-5.5%. טוויטר תנסה לגייס לפחות 1.6 מיליארד דולר לאחר סגירת המסחר

המסחר בוול סטריט נסגר היום (רביעי) במגמה מעורבת, לאחר עליות שערים קלות בפתיחה. מדדי הדאו ג'ונס וה-S&P 500 התקדמו ואילו מדד הנאסד"ק סגר בירידה. דריכות רבה קיימת בשווקים לקראת שטף נתוני מאקרו שיתפרסמו בימים הקרובים, במרכזם אומדן הצמיחה הרבעוני ודוח התעסוקה.

אתמול ננעל המסחר במגמה מעורבת, בצל התחזיות הפסימיות שפרסם האיחוד האירופי, לפיהן כלכלת גוש האירו תתכווץ השנה ב-0.4% ותתרחב בקצב של 1.1% ב-2014, פחות מהתחזית הקודמת שצפתה צמיחה בקצב של 1.2%. לפי הערכות, שיעור האבטלה צפוי להישאר ברמות שיא של 12.2% לפחות עד 2015.

מעבר לכך, המשקיעים נושאים עיניהם לעבר הפד, במטרה לראות האם הוא ישנה את המדיניות המוניטארית המרחיבה במסגרתה הוא רוכש מדי חודש אג"ח בהיקף של 85 מיליארד דולר. בימים האחרונים מספר בכירים בפד רמזו כי רכישות האג"ח יימשכו בקצב הנוכחי בטווח הקרוב. אתמול אמר ג'ון וויליאמס, מושל הפד בסן פרנסיסקו, כי להערכתו שוק המניות אינו בועתי וכי הנתונים הכלכליים פושרים מדי בכדי שהפד יחליט על האטת הרכישות.

בזירת המאקרו, היום פורסם ב-17:00 (שעוננו) מדד האינדקטורים המובילים שרשם בספטמבר עלייה של 0.7%, בהתאם לתחזיות. ביומיים הקרובים יתפרסמו נתונים מהותיים שעשויים להשפיע על ההחלטות שיקבל הפד. מחר יתפרסם אומדן הצמיחה הרבעוני, כאשר במקביל תתפרסם החלטת הריבית באירופה. ביום שישי יתפרסם דוח התעסוקה לחודש אוקטובר.

טסלה וטאואר במוקד; וויקס מתחילה להיסחר

טסלה דיווחה אתמול לאחר המסחר על הפסד של כ-38 מיליון דולר או כ-32 סנט למניה, יותר מצפי האנליסטים שעמד על הפסד של 25 סנט למניה. עם זאת מדובר בשיפור בתוצאות שכן ברבעון המקביל אשתקד החברה דיווחה על הפסד של 431 מיליון דולר או 1.05 דולרים למניה. החברה הצליחה להפתיע גם בשורה העליונה כאשר דיווחה על הכנסות (non-GAAP) של 603 מיליון דולר או 431 מיליון דולר במונחי GAAP, לעומת הכנסות של 50 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. קונצנזוס האנליסטים בשוק עמד על הכנסות של 554 מיליון דולר.

חברת השבבים טאואר דיווחה היום על ירידה בהכנסות ל-132 מיליון דולר בהשוואה ל-155 מ' ד' ברבעון המקביל. עם זאת, בהשוואה לרבעון הקודם נרשמה עלייה של 6% במכירות. ההפסד על בסיס GAAP העמיק ל-32 מ' ד' (68 סנט למניה) בהשוואה ל-18 מ' ד' ברבעון המקביל. על בסיס non-GAAP רשמה החברה רווח נקי של 12 מ' ד' (26 סנט למניה) לעומת 32 מ' ד' אשתקד.

חברת התוכנה הישראלית מג'יק דיווחה על הכנסות של 103.8 מיליון דולר ברבעון השלישי - צמיחה של 14%. הרווח הנקי ברבעון השלישי עלה ב-23% ל-5.5 מ' ד'. החברה מציינת כי העלייה ברווח הנקי נפגעה מרישום הוצאות מסים הקשורות לניצול נכס מס נדחה בגין הפסדי מס מועברים.

הנפקת טוויטר יוצאת היום לדרך. בכוונת החברה לגייס עד 1.6 מיליארד דולר. מפעילת שירות המיקרו-בלוגינג מתכננת למכור לציבור 70 מיליון מניות, בטווח מחירים של כ-23-25 דולר למניה. אם יהיו ביקושי יתר היא תמכור עוד 10.5 מיליון מניות. טוויטר צפויה להיסחר מחר תחת הסימול TWTR.
חברת WIX הישראלית, שהנפיקה אמש בוול סטריט, החלה להיסחר היום בנאסד"ק תחת הסימול WIX. החברה מכרה אתמול 7.7 מיליון מניות וגייסה 127 מיליון דולר. מחיר המניה נקבע על 16.5 דולר, הטווח העליון שהיא הציבה בהנפקה.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully