וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באי.די.בי פתוח מאוכזבים מהצעות ההשקעה

אפרת פרץ

7.11.2013 / 8:49

החל שלב הצגת ההסתיגויות להצעות ההשקעה באי.די.בי אשר הוגשו לאייל גבאי. נציגות פתוח: בלא הזרמת כספים עד ינואר 2014 לא תעמוד החברה בהתחייבויותיה

אכזבה - זו המילה בה בחרו לסכם בנציגות אי.די.בי פתוח את תגובתם לגבי ההצעות להשקעה באי.די.בי אשר הוגשו בתחילת השבוע לביהמ"ש. בהסתייגויות שהגישו למומחה הכלכלי מטעם ביהמ"ש בחברה, אייל גבאי, הם כותבים כי עד לפני שבועות ספורים בלבד, לא היתה מחלוקת על כך שבעקבות הצעות ההסדר צפויה הזרמה של הון חיצוני לפתוח בהיקף של מאות מיליוני שקלים רבים, על מנת לחזק את בסיס ההון של החברה.

"אלא שהיום, בחלק מן ההצעות - ובמיוחד בולט הדבר בהצעת קבוצת גרנובסקי-דנקנר - מוצעות הזרמות בסכומים נמוכים יחסית, ובאף אחת מהן לא מובטחת מראש הזרמה משמעותית לפתוח".

"פתוח היא מקור החיים של אי.די.בי אחזקות ובלעדיה אין פתרון כלשהו לנושיה." הם כותבים ומוסיפים כי לפי התחשיבים שביצעו "אם עד ינואר 2014 לא יוזרמו כספים לפתוח; בלא מיזוג דסק"ש וכור (באופן שעשוי להניב תקבולים לפתוח); ובלא קבלת התמורה בגין עסקת מכירת כלל ביטוח - לא תעמוד החברה בהתחייבויותיה.

"גם היום, לאחר הגשת הצעות ההסדר, עדיין לא ניתנו על ידי המציעים הפוטנציאליים הוכחות בדבר היכולות הכלכליות והביטחונות שהם מסוגלים להעמיד לשם הבטחת מימוש הצעותיהם." ציינו מחזיקי אג"ח פתוח, כאשר הם מדגישים כי הדבר בולט בייחוד בהצעת גרנובסקי-דנקנר.

בהתאם הם דורשים מגבאי כי יורה "לכל המציעים לגבות את הצעותיהם בביטחונות מלאים מראש - מיד לאחר שתאושר הצעתם על ידי בית המשפט הנכבד - ולא להמתין ולראות אם המציעים מממשים את האופציה שיצרו עבור עצמם על פי נוסח ההצעות".

בן משה: "הצעות אלשטיין וגרנובסקי לא מסייעות לנושי אי.די.בי"

גם קבוצת אקסטרא הולדינג בראשות מוטי בן משה, הביעה הסתייגות לגבי הסכום המוזרם לפתוח: "ההצעות של אלשטיין וגרנובסקי-דנקנר כוללות סעיף המגביל את הסעד כלפי המציע באופן שמרוקן מתוכן את עיקר ההתחייבות, הצעותיהם אינן מסייעות לנושי אי.די.בי אחזקות." כתב בן משה.

זאת ועוד, בן משה מציין כי הצעותיהם של אלשטיין ודנקנר-גרנובסקי הן למעשה אופציה להשקעה, שכן הן כוללות מחויבות לסכומים בלתי מספיקים של בין 350 ל-450 מיליון שקל, כאשר יתרת הסכומים הנקובים בהן היא לשיקול דעתם המוחלט של המשקיעים "ירצו (ויכולו) - ישקיעו, אחרת לא ישקיעו."

  • עוד באותו נושא:
  • אי.די.בי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully