וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר השיכון:"מחירי הדירות ירדו לקראת סוף 2014"

אורי חודי

7.11.2013 / 15:41

אריאל: "מה שחשוב זו המגמה, ותהיה מגמת ירידה במחירים גם ב-2015 והלאה". טוען כי התקבלה החלטה להביא עוד עובדי בנייה מסין - אך היא מתעכבת. נסים בובליל: "שמענו את ההבטחות על ירידות מחירים כבר פעמים רבות"

"ההערכה שלי היא שלקראת סוף 2014 מחירי הדירות יתחילו לרדת. אנחנו יודעים לספור כמה יחידות דיור ישווקו ב-2013 וזה יהיה מעט יותר מבשנה שעברה; אבל בסוף 2014 ייבנו יותר דירות בהיקף משמעותי. לא תהיה ירידה גדולה אבל מה שחשוב זו המגמה, ותהיה מגמת ירידה במחירים גם ב-2015 והלאה" - כך אמר היום (ה') שר השיכון והבינוי אורי אריאל בכנס העסק בהתחדשות עירונית שהתקיים בתל אביב.

השר אריאל התייחס גם לתחום הפינוי-בינוי ואמר: "אנחנו מאמינים בפינוי בינוי. זה אחד הפתרונות הטובים ביותר למצוקת הדיור וזו החלופה הטובה ביותר מבין החלופות הקיימות. יותר טוב מבנייה בשטחים הפתוחים, חבל על השטחים הללו. התחדשות עירונית טובה יותר למשק וטובה יותר לאדם הפרטי. גם חיזוק וגם מיגון שזה חשוב בימים אלו. זה באחריותנו ואנחנו מקדמים אבל אי אפשר להתעלם מהבעיות האחרות של התכנון והוועדות ששייכות למשרד הפנים ומיסוי שזה התחום של משרד האוצר.

"אני חושב שהמצב היום השתפר יחסית לעבר. יש שיתוף פעולה בין משרדים וכולם יודעים שהמטרה היא להוריד את המחירים. בנוסף, אנחנו גם מתכננים להפוך את המידע לנגיש יותר לכלל הציבור. נקים אתר הנגיש לכל הציבור בו יהיה מידע על כל השיווקים במדינת ישראל. איפה משווקים? באיזו עיר? באיזו תב"ע? היום המצב שכולם מבולבלים. אני רוצה להגיע למצב שכל אזרח יוכל לראות את זה. השקיפות היא חלק מההויה הדמוקרטית, ותוך ארבעה חודשים יהיה אתר כזה באוויר".

בהמשך לטענות קבלנים על המצוקה הקשה בכח האדם המקצועי באתרי הבנייה, חשף שר השיכון כי התקבלה החלטה להביא עובדי בנייה מסין אך היא מתעכבת: "אנחנו מודעים למצוקת העובדים הזרים בענף הבנייה. אנחנו פועלים בנושא. הקבלנים רוצים עובדים סיניים כי הם העובדים שעושים את העבודה בצורה הטובה ביותר. אז התחלנו בתהליך מול המדינות כדי להביא עוד עובדים זרים לענף הבנייה מסין. העברנו הצעה גמורה לחתימה אבל אין מי שעונה בצד השני. דיברנו עם השגריר שלנו שם, אבל בינתיים אין התקדמות. אנחנו מבקשים להביא 15 אלף עובדים זרים מסין. במקביל, הגדלנו את האישורים לעובדים פלשתינאים ואם יצטרכו עוד, נאשר עוד".

לאחר דבריו של שר השיכון, התייחס לדברים נשיא התאחדות בוני הארץ ניסים בובליל ואמר: "שמענו את ההבטחות על ירידות מחירים כבר פעמים רבות. יש מחסור גדול מאוד ביחידות דיור וצריך להראות בדיוק איפה ניתן לבנות עוד עשרות אלפי יחידות נוספות. עד היום לא ראיתי שום תוכנית ספציפית כזו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully