וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשוק העבודה 40 הוא ה-50 החדש

עובדים המוצאים עצמם מחוץ לשוק העבודה בגיל 40 ומעלה מתקשים למצוא עבודה חדשה. אתר יד2 דרושים השיק פעילות חדשה במטרה לסייע לעובדים המבוגרים

לאחרונה עלה לכותרות נושא חיפוש העבודה לעובדים מבוגרים, וכנראה לא בלי סיבה. אם לפני 5 שנים דברנו על מצוקת בני ה-50 המתקשים בשוק חיפוש העבודה, לפני שנתיים ירד הגיל לבני 45 ולאחרונה המספר העדכני הוא בני 40 פלוס. מדובר ללא ספק על תופעה מדאיגה של עובדים מיומנים ומוכשרים, רובם אקדמאים, שבשלב מסוים בחיים מצאו עצמם מחוץ למעגל התעסוקה.

בעוד בני ה-40 נראים צעירים מבעבר, שומרים עצמם עדכניים בתחום הטכנולוגיה, המראה ואפילו הכושר, בשוק העבודה הם מתקשים מאוד לקבל את הקרדיט המגיע להם ומוצאים עצמם נאבקים מול מועמדים צעירים וזולים מהם. במקביל עולה מספרם של בני ה-40 ומעלה בקרב מחפשי העבודה הפעילים ומשך הזמן בו יאלצו לחפש עבודה עולה גם הוא בצורה משמעותית.

העובדה שבני 40 פלוס מתקשים למצוא עבודה נעוצה בעובדה שכיום שוק העבודה דינמי יותר מבעבר בו היה נהוג לשומר על מקום עבודה לאורך זמן וליהנות מקביעות. כיום שני הצדדים גם המועמדים וגם המעסיקים נוטים לבצע שינויים, מעסיקים נאלצים לפטר ולהתאים את כוח האדם לשינויים בשוק ועובדים בוחרים לעזוב ולשנות מקומות עבודה בהתאם לצורכיהם. וכך, עובדים מבוגרים המוצאים עצמם מחוץ לשוק העבודה פעמים רבות יתקשו לחזור ולמצוא תעסוקה הולמת לכישוריהם ולתנאים להם הורגלו.

אתר יד2 דרושים הקים מדור ייעודי למחפשי עבודה בגילאי 40+ בו המעסיקים מחפשים את קהל היעד הבוגר והמנוסה. במדור מפרסמות חברות כגון: רפאל, Ness, אלקטרה, ליטווק - הנדסת חשמל ובקרה, יעל תוכנה ועוד. המקצועות המבוקשים העיקריים הם: מהנדסים מנוסים, מנהלי מכירות, מתווכי נדל"ן, חשמלאים, טכנאים, מסגרים ואחרים.

על פי נתוני אתר יד2 דרושים, מעל ל 15% מהמועמדים המחפשים עבודה בצורה פעילה באתר בשנה האחרונה הינם בני 40 פלוס. מתוכם מעל ל-70% מהמועמדים הינם בעלי השכלה אקדמאית. תחומי התעסוקה בהם נמצאים אחוזים גבוהים ממועמדים אלה הינם: מנהלי שיווק, מנהלי פרויקטים, מנהלי פיתוח עסקי, מנהלי פיתוח בדרג ביניים, מנהלי רכש ואנשי כספים.

תעסוקה של עובדים מבוגרים הינה בעיה כלל עולמית ואינה אופיינית לישראל בלבד, תוחלת החיים בעולם עולה בהתמדה ומדינות ה OECD הגיבו לנושא בהעלאת גיל הפנסיה, זהו כמובן לא פתרון למצב בו המבוגרים הם הראשונים להיפלט ממעגל העבודה והאחרונים להיקלט שוב אלא אף קושי נוסף המוטל על אוכלוסייה זו. על פי נתוני ה OECD רק 60% מכוח האדם מגיל 50-65 עובד בעוד בגילאי 25-49 מדובר על 75%.

התופעה הזו מראה על הצטמצמות הולכת וגוברת של מספר המועסקים מקרב כוח העבודה. מדינות שהבינו את הסכנה שבתופעה החלו לפעול בכדי לנסות ולשנות את המגמה ומשקיעות משאבים בכדי לעודד תעסוקת מבוגרים. כך, בספרד ניתנות הקלות במס למעסיקים של עובדים מבוגרים, באוסטרליה ניתנים תמריצים כספיים לחברות השמה המשלבות עובדים מבוגרים בשוק העבודה ובאוסטריה מוטלים קנסות על מעסיקים המפטרים עובדים בני 56 ומעלה.

בישראל למרות העליה בגיל הפנסיה, לא נראה כי נעשה מספיק בכדי להתמודד עם התופעה שעובדים שנשארו להם שנים רבות עד גיל הפנסיה מוצאים עצמם ללא יכולת סבירה לחזור לשוק העבודה.

אלפי משרות מכל התחומים מחכות לכם ביד2 דרושים, היכנסו עכשיו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully