וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כץ מזהיר: להתכונן לשביתה בנמלים בשבוע הבא

שי ניב

12.11.2013 / 13:23

שר התחבורה מעריך כי לעובדים תאושר השביתה אך מבהיר: "גם אם ישבתו שבוע, גם אם ישבתו חודש וגם אם ישבתו שנה - לא נשנה את התוכניות שלנו"

שר התחבורה ישראל כץ מעריך היום (ג') כי ישנו סיכוי גבוה לשביתה בנמלי הים החל משבוע הבא, לקראת הדיון המכריע בבית הדין לעבודה על מתן "אור ירוק" לעובדי הנמלים לשבות בשל מחאתם על המכרז להקמת הנמלים החדשים.

"ביום שני הבא יש סיכוי גבוה מאוד לשביתה", אמר היום כץ בכנס העוסק בתובלה ימית שנערך בתל אביב. "עבור מי שעוסק בתחום כדאי להיערך; אבל אני אומר שוב: גם אם ישבתו שבוע, גם אם ישבתו חודש וגם אם ישבתו שנה אנחנו לא נשנה את ההחלטה שלנו. לא ניכנע. אנחנו חייבים לשנות את המציאות הזו ואת כל מעמדה של ישראל בתחום התובלה ולא ניתן ל-2,000 איש להוריד אותנו על הברכיים".

כאמור, ביום ב' תתקבל החלטה בביה"ד לעבודה בעניין זכות השביתה של העובדים במסגרתם התנגדותם להקמת הנמלים החדשים. כבר פעמיים קבע ביה"ד הארצי שלעובדי הנמלים שמורה זכות השביתה לאור החשש הסביר שייפגעו ממהלך חד-צדדי להקמת נמלים חדשים ולאור מה שהגדיר "חוסר תום הלב בהתנהלות המדינה" שחסרה בה באבחה אחת מרפורמה אחרת שגובשה בין נציגי המדינה לוועדי העובדים. למרות זאת, ביה"ד מנע עד עתה שביתה כדי לאפשר הידברות, אולם עד כה התקיימו מספר מצומצם של פגישות שנקלעו למבוי סתום.

המדינה שבה וחזרה על כך שאינה מעוניינת בהידברות, אך למרות מספר פניות לבגץ שופטי בגץ סרבו להתערב בהחלטת ביה"ד הארצי. לכן לפי כל ההערכות ביה"ד יתיר בשבוע הבא שביתה או לפחות שיבושים בנמלים.

"אנחנו מקימים נמלים חדשים ונייצר תחרות וזה נאמר לוועדים ולעובדים במשך שנים, לפני בחירות ואחרי בחירות וללא קשר לבחירות", הוסיף היום כץ. "אולי לא האמינו שזה יקרה. גם במקרה של 'שמיים פתוחים' ההסתדרות הייתה מאוד בעד הרפורמה אבל לא בארץ ישראל, רק במקום אחר. התחרות הוחלטה על ידי הממשלה ולא הצליחו לסכל את זה. כך יהיה גם בנמלים, יקומו שני נמלים חדשים וישודרגו הקיימים. אנחנו הריבון ואנחנו אחראים על הנמלים ואנחנו לא נשאיר נמלים נכים. הנמלים הקיימים ישודרגו בשלבים המתאימים וישראל תהפוך למרכז עולמי של תובלה ימית".

  • עוד באותו נושא:
  • ישראל כ"ץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully