וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צניחה של 50% ברווחי כיל, ההכנסות ירדו 18%

הלל קורן

13.11.2013 / 9:02

הכנסות החברה הסתכמו ברבעון השלישי ב-1.445 מיליארד דולר; צניחה במכירות באסיה ל-235 מיליון דולר בלבד. הרווח הנקי הגיע ל-196 מיליון דולר

בצל סכסוכי העבודה ברוב מפעליה בנגב והמשך הסערה בשוק האשלג העולמי, מסכמת הבוקר (ד') כיל ( 3,011 ) את הרבעון השלישי של השנה עם ירידה של 18% בהכנסות ל-1.445 מיליארד דולר וצניחה של 50% ברווח הנקי ל-196 מיליון דולר (בנטרול השפעת המס בגין שחרור רווחים כלואים ועדכון המיסים הנדחים בעקבות העלאת מס החברות) לעומת 395 מיליון דולר ברבעון השלישי של 2012. תזרים המזומנים השוטף רשם אף הוא צניחה ל-394 מיליון דולר לעומת 716 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

התפלגות המכירות מצביעה על צניחה במכירות באסיה ל-235 מיליון דולר בלבד לעומת מכירות של 488 מיליון דולר ברבעון המקביל. המכירות בצפון אמריקה ואירופה רשמו יציבות יחסית עם מכירות של 338 מיליון דולר ו-545 מיליון דולר, בהתאמה.

מפילוח פעילויות החברה ניתן לראות כי במגזר הדשנים נרשם קיטון בביקושים וירידת מחירים בשוק האשלג ובשוקי הפוספטים, אשר השפיעו כמובן לרעה על תוצאות המגזר. כיל האטה בביקושים למעכבי בעירה וירידה בכמויות מכירה של מוצרי ברום אנאורגאניים פגעו בתוצאות מגזר המוצרים התעשייתיים. מנגד, סל מוצרים מגוון ויציבות בסביבה העסקית הובילו לשיפור תוצאות מגזר מוצרי התכלית.

במועד אישור הדוחות אישר דירקטוריון החברה חלוקת דיבידנד בהיקף של 54.5 מיליון דולר, אשר ישולם ב-18 בדצמבר.

עוד מעדכנת החברה כי היא נערכת לרישום כפול של מניותיה בבורסה בניו-יורק, שיהווה "תשתית פיננסית לצמיחה נוספת על ידי שיפור הגישה לשוקי ההון הבינלאומיים ויאפשר גמישות במימון רכישות ומיזוגים".

במהלך הרבעון השלישי כיל החלה ביישום האסטרטגיה החדשה "צעד נוסף קדימה" שהושקה בסוף הרבעון הקודם. אסטרטגיה זו נועדה להעניק לחברה את התשתית והיכולת לצמוח במידה ניכרת גם בעשור הקרוב. האסטרטגיה מורכבת משלושה עמודי תווך מרכזיים: הגברת היעילות, צמיחה ועיצוב תשתית ארגונית תומכת צמיחה.

במסגרת מרכיב הגברת היעילות, החברה מובילה תהליך מובנה ומסודר לשיפור תהליכי התפעול ולהתייעלות במטרה להביא לחיסכון של מאות מיליוני דולר עד שנת 2016. כיל תשפר ותייעל מספר תהליכים מרכזיים כגון מחקר ופיתוח, תמחור, רכש, חיסכון באנרגיה והשקעות. בנוסף, כיל תפחית את עלות הייצור ותגביר את התחרותיות של תהליכי ההפקה והייצור, ובכלל זה גם תהליכי הייצור של מוצרי ההמשך מבוססי פוספט ואשלג.

לקריאה נוספת:

"תכנית חירום" בכיל: 100-130 עובדים ילכו הביתה
כיל תשחרר רווחים כלואים: מס של 380 מיליון שקל

  • עוד באותו נושא:
  • כיל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully