וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עליות שערים בוול סטריט: המלצת "מכירה" לפרטנר

קובי ישעיהו

13.11.2013 / 23:33

פורמולה דיווחה על גידול של 10% ברווח ברבעון השלישי. נגידת הפד המיועדת ג'נט ילן תשא מחר דברים מול הסנאט; דיווחים: דבריה יכללו מסרים "שוריים" עבור השוק

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ד') בעליות שערים, בציפייה לנאומה של ג'נט ילן מחר, ולאחר שהמסחר בבורסות אירופה ננעל בירידות שערים זה היום השני ברציפות, בצל דוחות שליליים שפרסמו מספר חברות ענק ביבשת. גם היום לא התפרסמו נתוני מאקרו חשובים בארה"ב.

מחר תשא דברים הנגידה המיועדת של הפד, ג'נט ילן, בפני הסנאט. כבר הערב עלו דיווחים כי התוכן של דבריה יפורסם עוד לפני כן, וכי הוא כולל גישה "שורית" עבור המניות. הפד סרב להגיב לדברים הללו.

"אנחנו קרובים לסיום עונת הדוחות ועד כה הם היו חצי בהירים וחצי אפלים", טוען אנדאס ליקו, אסטרטג השקעות בכיר בחברת קליגל הפנר. "הנתונים שיתפרסמו בימים הקרובים, ביניהם תביעות האבטלה השבועיות ונתוני הייצור, יספקו מידע נוסף לגבי התוכניות של הפד. כולם מנסים לנחש כעת מתי יתחיל צמצום רכישות האג"ח והשווקים עצבניים בשל כך".

האירו עלול להיות בסכנת היכחדות במהלך העשור הבא, אם צרפת לא תמשיך לקדם רפורמות כלכליות משמעותיות, כך סבור לארי פינק, מנכ"ל בלקרוק, שאמר את הדברים במסגרת כנס של ה"ניו-יורק טיימס".

פינק הביע את דאגתו לגבי אחת הכלכלות הגדולות באירופה, לאחר שבסוף השבוע סוכנות הדירוג S&P הודיעה כי היא מורידה את דירוג האשראי של צרפת ברמה אחת ל-AA, בשל חוסר יכולתה של המדינה ליישם את הרפורמות הכלכליות. "אני לא חושב שבעוד 10 שנים האירו ימשיך להתקיים אם גרמניה וצרפת לא יהיו חזקות", לדברי פינק. "הכל מובסס על חוזקן של שתי המדינות אך התחרותיות של צרפת נמצאת בדעיכה מתמדת".

פינק אמר בנוסף כי הוא מעדיף שהפדרל ריזרב יתחיל לצמצם את התוכניות להקלה כמותית מוקדם ככל האפשר ואף בפגישתו הבאה בחודש דצמבר וכי הוא צופה כי השווקים המתעוררים יצנחו ב-12%-15% בעתיד.

לאחר סיום המסחר (ב-2 בלילה שעון ישראל) ינאם יו"ר הפדרל ריזרב בן ברננקי וייתכן שירמז על המדיניות המוניטארית העתידית.

אתמול אמר נשיא שלוחת הפד באטלנטה, דניס לוקהארט, כי נתוני התעסוקה המעודדים של חודש אוקטובר לא ישנו באופן בסיסי את החלטת הפד בנוגע לתאריך בו יצומצמו רכישות האג"ח. נשיא שלוחת הפד במיניאפוליס, נראיאנה קוצ'רלקוטה, אמר כי בהינתן האינפלציה הנמוכה, "אין סיבה לפחד מתמרוץ מוניטרי".

גרף וול סטריט. גלובס
גרף וול סטריט/גלובס

המלצת "מכירה" לפרטנר

הפרשן הכלכלי הפופולרי ג'ים קריימר ממליץ למשקיעים על מניית Priceline.com (1,124.2+2.25%), זאת חרף העובדה שהיא זינקה בכ-1,900% במהלך 5 השנים האחרונות, והמניה שלה נסחרת כעת מעל 1,000 דולר. "זוהי מניית הצמיחה שכדאי להחזיק כאן ועכשיו", לדברי קריימר.

חברת אפל (520.63+0.12%) צפויה להשקיע בשנים הקרובות כ-10.5 מיליארד דולר בקווי ייצור חדשים ומשוכללים. על פי דיווח בבלומברג החברה תבצע את השקעת הענק על מנת לשפר את כושר התחרות שלה ולהניח את היסודות למוצרים הבאים שלה.

לאחר סיום המסחר תפרסם סיסקו (23.995+1.12%) את תוצאותיה לרבעון האחרון. "אנו מזהים סימנים להתייצבות בשוק הסלולר הישראלי, ומצפים לגידול בתשואות המניות במגזר החל מ-2014", כך כותבים כלכלני גולדמן זאקס במסגרת סקירה כללית על שוקי התקשורת. בגולדמן זאקס מעלים את מחירי היעד למניות פרטנר (9.47+2.49%) וסלקום (13.18+5.69%). עם זאת, ההמלצה למניית פרטנר יורדת מ"נייטרלי" ל"מכירה". ההמלצה על סלקום נשארת ללא שינוי, "נייטרלי". (לסיפור המלא)

חברת סלקום, אגב, דיווחה אתמול על תוצאותיה ברבעון השלישי של שנת 2013. בשורה התחתונה דיווחה סלקום כי הרווח הנקי ברבעון השלישי הסתכם ב-52 מיליון שקל (15 מיליון דולר) בהשוואה ל-124 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, ירידה של 58.1%. הרווח הנקי של סלקום ברבעון השני השנה עמד על 67 מיליון שקל.

חברת פורמולה (24.48-1.53%) דיווחה היום כי הרווח הנקי (GAAP) ברבעון השלישי גדל בכ-10% לסך של כ-5.2 מיליון דולר, בהשוואה לכ-4.7 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי (Non-GAAP) עלה בכ-8% והסתכם בכ-7.3 מיליון דולר, בהשוואה לכ-6.7 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

גילת (4.7-9.87%) דיווחה היום כי ההפסד התפעולי על בסיס non-GAAP הסתכם ברבעון השלישי של 2013 ב-1.3 מיליון דולר, בהשוואה לרווח תפעולי של 5.7 מיליון דולר ברבעון השלישי של 2012. ההפסד הנקי על בסיס non-GAAP הסתכם ברבעון ב-1.9 מיליון דולר או 4 סנט למניה בדילול מלא, בהשוואה לרווח נקי של 5.8 מיליון דולר ברבעון המקביל של 2012.

מניית Perion Network (11.35-4.06%) זינקה אתמול לאחר שהחברה פרסמה את תוצאותיה לרבעון השלישי ולתשעת החודשים הראשונים של השנה. ההכנסות הרבעוניות צמחו ב-31% לעומת הרבעון המקביל אשתקד והסתכמו ב-21.3 מיליון דולר. הרווח הנקי גדל ב-68% לעומת הרבעון המקביל אשתקד והסתכם ב-4.5 מיליון דולר.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully