וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האוצר: "אין דיונים על הפחתת המסים"

אדריאן פילוט

14.11.2013 / 16:02

במשרד האוצר הופתעו מהכותרות לפיהן צפויות בקרוב הקלות במס הכנסה ובמע"מ: אכן נרשם שיפור בקצב גביית המסים, אך רוב העודף התקציבי נובע ברובו מאירועים חד-פעמיים

בכירי משרד האוצר בראשות שר האוצר יאיר לפיד, מאוד מוטרדים ובעיקר מופתעים מרצף הכותרות המבשרות על הקלות מתוכננות במס הכנסה ובמע''מ.

בכירים באוצר הסכימו היום (ה') בשיחה עם "גלובס" כי אכן נרשם שיפור בקצב גביית המסים, אך רוב העודף התקציבי שנוצר לכאורה (7.6 מיליארד שקל) נובע לדבריהם ברובו מאירועים חד-פעמיים: כ-3.3 מיליארד שקל מעסקאות חד-פעמיות (ישקר ו-waze), וכן מגביית המס עבור הרווחים הכלואים (4.3 מיליארד שקל). באוצר מבהירים כי העלאת מס הכנסה ומס חברות ב-1.5% (הגזירות הכלכליות) צפויים להיכנס לתוקף בתחילת 2014, ולכן העודפים הללו אינם כלולים בתקציב 2014 אלא בתקציב 2013.

עוד מסבירים באוצר, כי 1.1 מיליארד שקל בלבד, סכום זעום לדבריהם, אינו מוסבר מאירועים חד-פעמיים, וכן כי מזה כמה חודשים שלא חל לטענתם כל שיפור הקשור למחזור (גידול בצמיחה במשק).

יתרה מזו, באוצר מזכירים כי יעד הגירעון השאפתני ל-2014 עומד על 3% תמ'"ג - כ-30 מיליארד שקל בלבד, כאשר לפי הנתונים האחרונים, שנחשבים לחיוביים, הגירעון השנתי המצטבר עומד על כ-33 מיליארד שקל - 10% יותר. במשרד חוששים כי הקלה במס תגרום לפספוס יעד הגירעון ב-2014, כפי שהיה בשנים 2011 ו-2012.

"אין דיונים ולא היו דיונים סביב הנושא", אמר היום בכיר במשרד ל"גלובס". "לא התחדש דבר מאז הדיון שנערך עקב שינוי שיטת המדידה של התמ''ג, שנתן כמה דרגות חופש נוספות. אז, אמרנו כי בתחילת דצמבר תתקבל החלטה - וכך יהיה. אנחנו ממש מתקשים להבין מאיפה כל הכותרות הללו. שום דבר לא השתנה והוא כפי שהיה מתוכנן. הדיון הראשון בנושא יתקיים בעוד כשבועיים עם קבלת נתונים ראשונים בנוגע לחודש נובמבר".

"כל טענה או תהייה לגבי הקלה במיסוי היא אקט של חוסר אחריות", הוסיף בכיר בלשכתו של לפיד.

לדברי בכיר נוסף באוצר, "זה מצחיק שגל הדיווחים הנוכחי החל בגלל הרווחים הכלואים שתוקצבו ל-2013 והם חד-פעמיים, ולא בגלל גידול בתמ''ג בשל שינוי שיטת המדידה שזה דבר פרמננטי. לטעמי, ישנה הסתברות של 50% להקלה בגזירות כי נראה שהאוצר חישב הכנסות נמוכות יותר והוצאות גדולות יותר, וזה דבר ידוע ומתוכנן. אבל זה ממש לא קשור לרווחים הכלואים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully