וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: ה-S&P והדאו ג'ונס ננעלו בשיא חדש

הלל קורן

14.11.2013 / 23:15

ג''נט יילן בשימוע בסנאט: "‎כלכלת ארה"ב עדיין זקוקה לעזרה מן הפדרל ריזרב כאשר היא ממשיכה להבריא". רווחי סיסקו ירדו ל-2 מיליארד דולר

המסחר בוול סטריט נחתם היום (חמישי) בעליות שערים, כאשא מדד ה-S&P והדאו ג'ונס כבשו שיאים חדשים בנעילה. כיוון המסחר הושפע בעיקר מדבריה של גנ'ט יילן, שצידדה בהמשך תוכנית הרכישות של הפד, במהלך שימוע שנערך לה בסנאט במסגרת הליך מינויה לראשות הפד.

‎כלכלת ארה"ב "התחזקה משמעותית" מאז המשבר הפיננסי ב-2008 והמיתון שבא בעקבותיו, אך היא עדיין זקוקה לעזרה מן הפדרל ריזרב כאשר היא ממשיכה להבריא, כך אמרה הערב יילן בשימוע שנערך לה בוועדת הבנקאות של הסנט, במסגרת הליך מינויה לראשות הפד.

"רשמנו התקדמות טובה, אבל יש לנו עוד לאן להמשיך כדי לחזור למצב ששרר לפני המשבר והמיתון", אמרה היום יילן, בדברי הפתיחה שלה, שפורסמו כבר אמש ב"וול סטריט ג'ורנל".
יילן הוסיפה ואמרה כי תמיכה בהתאוששות הכלכלית, היא הדרך הטובה ביותר לחזור למדיניות מוניטרית נורמלית וכי יהיה זה מסוכן להפסיק מוקדם מדי את התוכניות להקלה כמותית, בייחוד כאשר הכלכלה עדיין במצב שברירי.

ההודעה של ילן אינה משגרת איתותים חדשים על מדיניות הפד. היא כוללת כמה נקודות שבהן היא עשויה להשתמש כדי להצדיק את תוכנית רכישת האג"ח בהיקף 85 מיליארד דולר בחודש של הבנק המרכזי, שצפויה לעורר ביקורת של סנאטורים רפובליקאים במהלך הדיון.

לדברי ילן, שני הנושאים הללו מניעים את מאמצי הפד להמריץ את המשק האמריקאי. לדבריה, הבראה חזקה יותר תאפשר לפד להפסיק להסתמך על אמצעים לא-שגרתיים כמו תוכנית קניית האג"ח. "אני מאמינה שתמיכה בהבראה כעת היא הדרך הבטוחה ביותר לחזרה למדיניות מוניטרית שגרתית יותר", היא אומרת.

ב-15:30 שעון ישראל פורסם נתון תביעות האבטלה השבועי, שירד לרמה של של 339 אלף, לעומת הצפי בשוק שעמד על ירידה לרמה של 335 אלף. במקביל פורסם המאזן המסחרי של ארה"ב, שהצביע על התרחבות הגירעון המסחרי לרמה של 41.8 מיליארד דולר, בעוד הצפי בשוק עמד על צמצום הגירעון לרמה של 38.8 מיליארד דולר.

סיסקו מאכזבת את השוק

סיסקו דיווחה אמש כי רווחיה לרבעון הפיסקלי הראשון ירדו ל-2 מיליארד דולר או 37 סנט למניה לעומת 2.1 מיליארד דולר ברבעון המקביל. ההכנסות צמחו ל-12.1 מיליארד דולר.

וול-מארט דיווחה לפני פתיחת המסחר כי רווחיה ברבעון החולף עלו ל-3.74 מיליארד דולר או 1.14 דולרים למניה, זאת לעומת ציפיות מוקדמות לרווח של 1.13 דולרים למניה. הכנסותיה של הקמעונאית הגדולה בעולם רשמו עלייה של 1.7% ל-115.7 מיליארד דולר.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully