וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אריאל: הצעתי פתרון למצוקת הדיור - באוצר מתעכבים

17.11.2013 / 8:44

שר השיכון טוען בראיון לערוץ 10 כי פתרון הדיור להשכרה של יאיר לפיד ישפיע רק עוד 3 שנים וכי פתרון "מחיר המטרה" לקרקע שהוא הציע מתעכב בשל חוסר הסכמה באוצר

שר השיכון אורי אריאל שב וקורא לממשלה להתערב במחירי הקרקעות כדי להוזיל את הדירות באופן מיידי ולא להמתין לתוכנית 150 אלף הדירות להשכרה של שר האוצר יאיר לפיד.

"גם שר האוצר מבין שדירה להשכיר תשפיע רק עוד 3 שנים. חייבים לתת פתרון מיידי", אמר אוריאל אמש בתוכנית "המטה" עם נדב פרי בערוץ 10. "אין מנוס מהתערבות וויתור על הכנסות ממחירי הקרקע דרך סבסוד תשתיות על ידי המדינה. גיבשתי הצעה בעניין 'מחיר מטרה' ואני מצפה ששר האוצר ישתף פעולה במהלך החיוני הזה. לצערי, באוצר אין עדיין הסכמה".

לאחרונה הודיע אריאל כי רה"מ נתניהו נעתר לבקשתו לקיים דיון מיוחד בנושא התערבות ממשלתית במחירי הקרקע. עם זאת, עדיין לא נקבע מועד לדיון ולא פורסמו הדרכים האפשריות להתערבות. יצוין עוד כי הממשלה, באמצעות מינהל מקרקעי ישראל, משווקת היום קרקעות באמצעות מכרזים בהם זוכים היזמים המציעים את המחיר הגבוה ביותר, כאשר הממשלה כמובן מרוויחה מכך.

אריאל, שניסה לאחרונה לקדם בנייה של יותר מ-20 אלף יחידות דיור בשטחי יהודה ושומרון ונבלם ע"י נתניהו, התייחס לבנייה בהתנחלויות ואמר: "יש אנשים בארץ שלא מכירים בתוצאות הבחירות ומביאים את ארצות הים להביא לנו את הפריץ שיעשה פה סדר. זה לא יעזור, אנחנו ממשיכים".

אריאל שב על הערכתו לפיה מחירי הדירות יתייצבו במחצית הראשונה של 2014 ויחלו במגמת ירידה לקראת סוף השנה הבאה. "שנת 2013 בוזבזה לגמרי, בגלל הבחירות והתקציב אי אפשר היה לעבוד. החצי השני בוזבז בגלל הבחירות המקומיות", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully