וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בזן מפסיקה העסקת 1,000 עובדי קבלן

17.11.2013 / 11:59

החברה: המהלך בוצע בתיאום עם ועד העובדים. המטרה היא לרכך את הפגיעה בעובדי הקבועים בחברה. בזן: "בתקופה הקרובה נקיים מגעים עם נותני השירותים החיצוניים

בזן מצמצמת את השירותים שהיא שוכרת מקבלנים, וכ-1,000 עובדי קבלן בחברה סופגים פגיעה. צמצום העבודה של עובדי הקבלן החל מהיום (א').

החברה הודיעה לאחרונה לקבלנים ולספקי שירותים חיצוניים - ממניחי צינורות ועד רתכים - על צמצום העבודה במסגרת תהליך ההתייעלות וקיצוץ ההוצאות. מהלך זה בוצע בתיאום עם ועד העובדים, במטרה למזער ככל האפשר את הפגיעה בעובדים הקבועים בבזן, וזאת על רקע הכוונה לפטר כ-240 עובדים קבועים.

רוב עובדי הקבלן אינם עובדים רק בבזן אלא גם במקומות אחרים, אולם הם ייפגעו כמובן מהמהלך. "זה לא קיצוץ בעובדים אלא קיצוץ בעבודה", מסר גורם המקורב לנושא.

מקבוצת בזן נמסר בתגובה: "קבוצת בזן, בשיתוף מלא של ההנהלה ונציגות העובדים, החלה בפעולות לצמצום השימוש בשירותי חברות חיצוניות ומקסום היקף ביצוע עבודות על-ידי עובדי הקבוצה. צעד זה נעשה כחלק ממכלול צעדי ההתייעלות אליהן נדרשת החברה בימים אלה. הפעולות כוללות בין היתר צמצום מטות ועבודות והפחתת עלותן. הצעד נעשה במסגרת תהליך בחינה יסודי הנערך בקבוצה לקביעת מתכונת והיקפי העבודה הקבלנית החיוניים.

"הודעה מקדימה על המהלך נמסרה לנותני השירותים החיצוניים. בתקופה הקרובה יקיימו עמם נציגי הקבוצה מגעים להיקף ההתקשרות עמם. בתקופת המעבר עלולים להיווצר קשיים או אי-הבנות והקבוצה תעשה כל מאמץ למצוא את הפתרונות המתאימים".

בזן, הנמצאת בשליטת החברה לישראל והפטרוכימיים, ומנוהלת בידי אריק יערי, פרסמה בחודש שעבר תוכנית התייעלות שצפויה להביא לחיסכון של 100 מיליון דולר בהוצאות בשנת 2014. זו כוללת פיטורי עובדים, וכן וגיוס של 150 מיליון דולר בהנפקת זכויות. קונסורציום הבנקים שהעמיד את ההלוואות לבזן (לצורך הקמת הפצחן המימני וכן לפעילות שוטפת) מורכב מבנק הפועלים, לאומי, דיסקונט, מזרחי-טפחות, אגוד, קרנות הפנסיה הוותיקות עמיתים, וכן חברות הביטוח כלל והראל.

בזן סיימה את המחצית הראשונה של השנה בהפסד של 40 מיליון דולר, אשר התווסף להפסד של 198 מיליון דולר בשנת 2012. לנוכח מרווחי הזיקוק הנמוכים שהיו ברבעון השלישי, על רקע המתיחות עם סוריה, קיים חשש כי גם הרבעון השלישי יסתיים בהפסד. כך, נראה שבזן לא תעמוד בהתניות הפיננסיות אליהן התחייבה מול המערכת הבנקאית רק לפני מספר חודשים, במסגרת העמדת הערבות לחובותיה של חברת הבת כרמל אולפינים.

התניות אלו כוללות בין היתר הון עצמי מינימלי של 700 מיליון דולר, ויחס הון עצמי למאזן של 17% בסוף הרבעון השלישי. בסוף הרבעון השני היה לבזן הון עצמי בגובה 755 מיליון דולר, ויחס ההון העצמי למאזן עמד על 16.8%.

מלבד החוב הבנקאי, יש לבזן חוב למחזיקי אג"ח, בהיקף של כ-1.8 מיליארד שקל. החשש העיקרי בקרב המשקיעים הוא שללא הזרמת הון, תתקשה החברה לעמוד בפירעונות האג"ח הצפויים בסוף השנה - תשלומי קרן וריבית בהיקף של כ-370 מיליון שקל.

  • עוד באותו נושא:
  • בזן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully