וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדיקה: איזה מחשב הכל באחד המוצלח ביותר?

צחי הופמן

18.11.2013 / 8:44

הצרכנים הישראלים לא הפנימו את היתרונות שבמחשב "הכול באחד", שבו המסך כולל את הכונן ואין כבלים זרוקים מאחור. בדקנו שלושה דגמים מובילים של HP, טושיבה וסמסונג,

מחשבים המוגדרים בקטגוריה "הכול באחד" (All In One) קיימים בשוק כבר כמה שנים, אבל רק בסוף השנה שעברה - לאחר שמיקרוסופט השיקה את מערכת ההפעלה חלונות 8 - מסכי המגע ששולבו בהם תקופה ארוכה, הפכו לרלוונטיים.

מדובר במחשבים שבהם המסך כולל את כל המחשב, כך שאין כונן. למעשה, למעט מקלדת ועכבר, רק המסך מונח על השולחן. לרוב מחשבים אלה מגיעים עם מקלדת ועכבר אלחוטיים, כך שמהמסך יוצא כבל אחד בלבד, המתחבר לחשמל. למרות שמדובר במוצר שמספק פתרון מאוד נוח, יצרניות המחשבים בארץ פחות מתמקדות בו. חלק גדול מהיבואניות בשוק מחזיקות מספר מצומצם של דגמים וגם אז, הן לא בהכרח בוחרות להשיק בארץ את הדגמים החדשים.

מחשבי all in one. יחצ, גלובס
מחשבי all in one/גלובס, יחצ

אחת הסיבות לכך שמחשבי ה-AIO לא נמצאים בראש סדר העדיפויות של היבואניות, היא העדפה של הלקוחות לרכוש לפטופ על פני מחשב נייח.

בנוסף, רבים מעדיפים לרכוש טאבלט ולהישאר עם לפטופ ישן יותר, שמאפשר עדיין לבצע את הרוב הפעולות להן הם זקוקים.

כדי לגרום לאנשים כן לרכוש AIO, יצרניות המחשבים מציעות חידושים שמנסים לחבר בין עולם הטאבלט למחשב שולחני. הבעיה היא שאת חלקם אי אפשר למצוא בארץ. למשל, אסוס משווקת בחו"ל את טרנספורמר AiO, הכולל מסך מגע בגודל 18 אינץ' שניתן לנתק מתחנת העגינה שלו ולעבוד איתו כטאבלט ענקי בסלון הבית.

הבונוס הוא שבמצב טאבלט ניתן לשנות את מערכת ההפעלה של המחשב מחלונות 8 לאנדרואיד של גוגל. בחברת Dell מציעים את XPS 18 With Stand, הכולל מסך מגע בגודל 18 אינץ'. אפשר לנתק אותו מתחנת העגינה וכך לצפות בסרטים ולשחק במשחקים במקום אחר בבית.

טווח המחירים של מחשבי AIO רחב, ואפשר למצוא דגמים עם חומרה קצת יותר חלשה וישנה ב-2,500 שקל, לרוב מדובר במוצרים שלא כוללים מסך מגע, אבל מאפשרים לגלוש באינטרנט ולעבוד עם תוכנות משרדיות ללא בעיות.

"גלובס" בדק שלושה דגמי AIO מעניינים שנמכרים היום בחנויות, כל אחד מציע יתרון ייחודי, כאשר כולם כוללים את מערכת ההפעלה חלונות 8. הבדיקה התמקדה במחשבים עם מסכי מגע ורמת חומרה גבוהה יחסית, אולם אפשר לחפש דגמים מקבילים עם מפרט נמוך יותר, כדי להוריד את רמת המחיר.

לדגם Envy Recline של HP יש מסך היודע לשנות את הזוויות למצבי עבודה שונים וגם רמקולים של חברת ביטס. מדובר בדגם המוצלח שבדקנו הן ברמת הביצועים והן מבחינת העיצוב. טושיבה מפתיעה לטובה עם דגם LX830, שמציע ביצועים טובים ועיצוב מעט אפרורי, וסמסונג מציעה את 700A3D שמעט איכזב. הוא כולל יכולת הפעלה באמצעות הנעת הידיים באוויר, אך יכולת זו אינה עובדת בצורה חלקה, וחומרה טובה על הנייר, שבפועל אינה חפה מבעיות.

HP, דגם Envy Recline 23: תמורה טובה בעד הכסף

מחשבי all in one. יחצ, גלובס
מחשבי all in one/גלובס, יחצ

מסך מגע: המסך מגיע בגודל 23 אינץ' באיכות מצויינת - Full HD וניתן לעבוד איתו בקלות על שני חלונות בו זמנית. איכות המגע טובה כן. באמצעות העיצוב החדש יכולים משתמשים להטות, להנמיך ולשנות את זווית המסך למיקום קרוב יותר לכפות הידיים.

חומרה: המחשב מגיב מהר, בצורה טובה מאוד וללא בעיות מיוחדות. מאחורי מכסה המנוע אפשר למצוא מעבד i5 של אינטל במהירות 2.90 ג'יגה הרץ עם זיכרון של 4 ג'יגה. כונן קשיח בנפח 1 טרה והתקן בלוטות'.

המקלדת והעכבר שמשולבים בערכה הזו הם באיכות בינונית, החיישן של העכבר לא מספיק רגיש. חבל ש-HP שמוכרים מוצר כזה יפה, לא השקיעו בנקודה הזו.

הרמקולים של המחשב הם של חברת ביטס והם גם כוללים אקולייזר של החברה מבית הראפר ד"ר דריי, התוצאות בסך הכל טובות. המחשב כולל שתי כניסות USB מתקן 3.0, עוד שתי כניסות מתקן 2.0 וקורא כרטיסי זיכרון.

אפשר להשתמש בכניסת ה-HDMI לחיבור קונסולות משחקים, וכך להשתמש במסך המחשב גם לפעילות הזאת במקום במסך טלוויזיה.

עיצוב: הדגם הזה נראה מצוין, הוא מעוצב בצבע שחור עם רגלית הצבועה בחלקה בצבע אדום לצד השחור הנקי, בהתאם לרוח מותג האודיו ביטס ששותף למוצר הזה.

בשורה התחתונה: HP עשתה כאן עבודה טובה, גם בעיצוב וגם בחומרה. הדגם הזה אמנם מצויד במעבד חלש יותר משל טושיבה, אך הוא גם זול יותר, מה שלא מחבל במהירות שלו ובאיכות הביצועים.

טושיבה, LX830: מסך טוב ועיצוב בינוני

מחשבי all in one. יחצ, גלובס
מחשבי all in one/גלובס, יחצ

מסך מגע: 23 אינץ' באיכות Full HD, התוצאה מוצלחת, כאשר גם יכולות המגע מגיבות בצורה טובה.

עיצוב: טושיבה אינה מצטיינת בעיצוב מוצריה, וגם במקרה הזה זה המחשב מתאפיין במראה מיושן ואפרורי.

חומרה: מעבד i7 של אינטל במהירות 2.4 ג'יגה הרץ עם 4 גי'יגה זיכרון המצליח לספק ל-LX830 מהירות עבודה מצוינת וחלקה. הכרטיס הגראפי הוא של חברת NVIDIA מסוג GeForce GT630M.

הכונן הקשיח מגיע בנפח גדול של 1 טרה ו-6 כניסות USB, כאשר רק 2 מהן מגיעות בתקן 3.0 המהיר. יש גם קורא כרטיס זיכרון והתקן תקשורת בלוטות'. הרמקולים מציעים עוצמה בווליום, באס שמורגש היטב ובסך הכול איכות טובה.

בניגוד להרבה חברות, גם המקלדת והעכבר שמגיעים בערכה אינם מהסוג הזול ביותר שהיצרן היה יכול לצרף.

ממשק: טושיבה הוסיפה יישומים, כמו מנוי לשנה לאנטי וירוס של מקאפי, נגן מדיה ושירות טושיבה Places, המציע במדינות מסוימות (לא בישראל) שירותי מוזיקה. בארץ אפשר לקבל בעיקר שירותי תמיכה ודרייברים.

בשורה התחתונה: ה-LX830 הוא מחשב "הכול באחד" מוצלח, המציע מהירות תגובה טובה, רמקולים שעושים את העבודה ומסך מגע.

סמסונג, 700A3D: חומרה טובה אך מגמגמת

מחשבי all in one. יחצ, גלובס
מחשבי all in one/גלובס, יחצ

מסך מגע: 23.6 אינץ' בתקן Full HD באיכות מצויינת. ניתן לעבוד איתו בנוחות עם מספר חלונות פתוחים, לצפות בסרטים, לדפדף בין התפריטים או לנווט במסמכים בצורה נוחה מאוד, עד שהשימוש במגע הופך לשגרה במוצר. קל לתפעל את המחוות של מיקרוסופט על המסך הזה.

תנועה: סמסונג שילבה טכנולוגיית הפעלה באמצעות תנועה, המשתמשת במצלמת הווידיאו המותקנת במחשב לזיהוי תנועות הידיים כדי להזיז את התצוגה ימינה או שמאלה, לעבור בין תמונות או לשלוט בסאונד. הביצוע לא מספיק מוצלח והפעולות לא מספיק אינטואיטיביות.

חומרה: למרות שמפרט חומרה לא רע בכלל, נתקלנו פעמים רבות ביישומים פנימיים של חלונות 8 שהגיבו באיטיות או נתקעו - בעיות שלא נתקלנו בהן במחשבים אחרים עם מערכת ההפעלה של מיקרוסופט. מפרט המחשב כולל מעבד i5 של אינטל במהירות 2.90 ג'יגה הרץ, זיכרון בנפח 6 ג'יגה וכונן קשיח בנפח 1 טרה. למחשב יש גם תקשורת בלוטות' להעברת קבצים בצורה אלחוטית ורמקולים מוצלחים. בצד המסך שתי כניסות USB מתקן 3.0 המהיר, חיבור לאוזניות וקורא כרטיסי זיכרון.

עיצוב: סמסונג השקיעה בעיצוב. בגב המכשיר יש עוד 3 כניסות USB, מתקן 2.0 ויציאת HDMI. גם הרגלית מעוצבת.

בשורה התחתונה: ה-700A3D נראה על הנייר כמו מחשב מושלם, אבל הוא סובל מבעיות ביצועים, שכנראה יכולות להיפתר עם עדכוני תוכנה.

  • עוד באותו נושא:
  • מחשבים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully