וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכרזים רק ל-11 אלף יחידות דיור בחצי שנה

אורי חודי

18.11.2013 / 14:40

מדובר על קצב שיווק שנתי בהיקף כ-22 אלף יחידות דיור בלבד במסגרת מכרזים וב-33 אלף יחידות דיור כולל שיווק של פטור ממכרז

בחצי השנה הראשונה של 2013 שיווקה רשות מקרקעי ישראל קרקע רק לכ-11 אלף יחידות דיור במסגרת מכרזים. בתוספת הקצעות שנעשו במסגרת פטור ממכרז מדובר בכ-16.5 יחידות דירות בחצי שנה. כך עולה מנתוני רמ"י (רשות מקרקעי ישראל) שפורסמו היום במסגרת הדו"ח החצי שנתי. בהנחה שמספרי השיווק יעמדו על אותו סדר גודל גם במחצית השנייה של השנה מדובר על שיווק שנתי בהיקף כ-22 אלף יחידות דיור בלבד במסגרת מכרזים וב-33 אלף יחידות דיור כולל שיווק של פטור ממכרז.

יש לציין שעל פי החלטת ממשלה אמורה רמ"י לעמוד בקצב שיווק שנתי העולה על 25 אלף יחידות דיור המשווקות במסגרת מכרזים ועל פי הקצב הנוכחי, לא בטוח שרמ"י תעמוד ביעד שנקבע. במקביל, יש לציין כי באופן מסורתי עולה קצב השיווקים במחצית השנייה של השנה ולכן לא מן הנמנע שרמ"י תגיע למרות הכל למספר הנדרש.

באותו הזמן, נתוני השיווק הנוכחיים עולים על הנתונים שהציגה רמ"י בתקופה המקבילה אשתקד וגם במחצית השנה הראשונה של 2011. כך, בעוד במחצית השנה הראשונה של 2013 שווקו במכרזים כ-11 אלף יחידות דיור, במחצית השנה המקבילה של 2012 שווקו רק 6,209 יחידות דיור במכרזים ובמחצית השנה הקודמת לה עמד המספר על 7,746 יחידות דיור.

ההכנסות המצטברות של רמ"י במחצית השנה הראשונה של 2013 עמדו על מעט יותר מ-3 מיליארד שקל. מדובר בירידה של כ-4% מההכנסות המצטברות של רמ"י בתקופה המקבילה אשתקד. בהשוואה לאותו הנתון במחצית השנה הראשונה של 2011 מדובר בצניחה של כ-45% בהכנסות. כמו בכל שנה, ההיקף הגדול ביותר של הכנסות רמ"י מגיע מפעילותה בתחום המגורים. כך, בתקופת הדו"ח קיבלה רמ"י כ-1.81 מיליארד שקל ממגזר המגורים.

על פי נתוני רמ"י, המחוז בו שווקו המספר הגדול ביותר של יח"ד הוא מחוז הצפון שם הוצאו מכרזים ל-3,880 יחידות דיור בחצי השנה הראשונה של 2013. במקום השני ניצב מחוז ירושלים שם יצאו מכרזים לבניית 2,770 יחידות דיור בתקופה זו. מחוז חיפה ניצב שלישי ברשימה עם מכרזים לבניית 1,671 יחידות דיור.

עוד על פי נתוני רמ"י, היקף העסקאות המאושרות במחצית הראשונה של השנה הנוכחית עמד על 18,795 יחידות דיור במכרזים ובפטור במכרז. נתון זה גבוה פי 2 מאותו הנתון בשנה שעברה אז דיווחה רמ"י רק על 9,297 עסקאות מאושרות בלבד. בכל הנוגע לעסקאות המאושרות במסגרת מכרזי קרקע מדובר ב-13,385 יחידות דיור שאושרו בתקופת הדוח, יותר מכפול מהנתון המקביל בשנה שעברה אז אושרו רק 8,791 יחידות דיור.

חשוב לציין כי עסקאות מאושרות הן עסקאות בהם המכרז נסגר בהצלחה ומי שזכה במכרז העביר את התשלום למדינה. עוד נקודה חשובה היא שהעסקאות המאושרות בחצי השנה הראשונה אינן קשורות להיקף השיווקים של אותה התקופה משום שאותן עסקאות כוללות גם שיווקים מוקדמים יותר.

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully