וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נעילה שלילית בוול סטריט; טבע טיפסה ב-2%, טוויטר 1.4%

נדב נוימן

19.11.2013 / 23:23

אובמה: מוקדם מדי להפסיק את התמריצים שמספק הפד. מניות הרשתות החברתיות עמדו במוקד. ג'יי.פי מורגן ישלם לממשל 13 מיליארד דולר במסגרת הסדר הפשרה הגדול ביותר בארה"ב

המסחר בוול סטריט נחתם היום (ג') בירידות שערים, על רקע נעילה שלילית בבורסות אירופה ולמרות שהנשיא אובמה הביע תמיכה בהמשך התוכניות להקלה כמותית שמוביל הפד.

אתמול ננעל המסחר בוול סטריט בירידות, למעט מדד הדאו ג'ונס שעלה מעט בסיום, בעקבות דבריו של המשקיע הידוע קארל אייקן שאמר כי הוא "נזהר מאוד עם מניות" וכי "השוק עלול ליפול בגדול".

הפדרל ריזרב צריך לסיים את תוכנית הרכישות שלו, במסגרתה הוא רוכש מדי חודש 85 מיליארד דולר באג"ח. כך אומר אתמול צ'ארלס פלוסר, נשיא שלוחת הפד בפילדלפיה. בנאום שנשא היום בפילדלפיה אמר פלוסר כי המשך תוכנית הרכישות מסכן את אמינותו של הפד, וכי על הבנק להודיע לשווקים כמה עוד אג"ח הוא מתכנן לרכוש, ולעצור כשהוא יגיע ליעד. עוד אמר פלוסר כי הכלכלה האמריקנית צפויה לצמוח ב-2014 בקצב של 3%, וכי שיעור האבטלה צפוי להגיע בסוף 2014 ל-6.25%.

בנוסף נשא אתמול דברים גם נשיא שלוחת הפד בניו יורק, וויליאם דאדלי. בנאום בקולג' קווינס אמר דאדלי כי בשנתיים הבאות הוא צופה צמיחה חזקה יותר ושיפור בכלכלה האמריקנית.

הנשיא אובמה אמר היום במהלך דברים שנשא בכנס של ה"וול סטריט ג'ורנל" כי מוקדם מדי להפסיק את התמריצים של הבנק המרכזי משום שהכלכלה עדיין צריכה לצמוח. הנשיא אמר בנוסף כי ניתן להגיע להסכמות עם הרפובליקאים כמעט בכל הנושאים. אובמה התייחס גם לקשיים של תוכנית הבריאות שהוא יזם וטען כי התקלות שנוצרו יתוקנו בהקדם.

גרף וול סטריט. גלובס
גרף וול סטריט/גלובס

בעלי מניות פריגו אישרו רכישת אלאן

בנק ההשקעות ג'יי.פי. מורגן (56.15+0.74%) ישלם לממשל האמריקאי 13 מיליארד דולר במסגרת הסדר פשרה הנוגע לטענות לפיהן הבנק גרם להטעייה של המשקיעים לגבי אג"ח מגובות משכנתאות שמכר לפני המשבר הפיננסי ב-2008. מדובר בהסדר הפשרה הגדול ביותר בארה"ב.

מניות הרשתות החברתיות ריכזו תשומת לב לאחר ירידות חדות במניות לינקדאין (221.38-0.31%), פייסבוק (46.36+1.16%) וטוויטר (41.75+1.48%) אתמול, לאחר שפורסם מאמר ב"בארונ'ס" בו נטען כי המניות של הרשתות החברתיות מנופחות מדי.

טבע (39.01+2.12%) מסתערת על שוק של 80 מיליארד דולר בשנה: PGT Healthcare, שיתוף הפעולה בין חברת פרוקטר אנד גמבל וטבע, חובר ל-Swisse Wellness, אשר מובילה את שוק הוויטמינים, המינרלים והתוספים באוסטרליה.

יצרניית הרכב החשמלי טסלה (126.09+3.71%) עמדה במוקד, לאחר שהממשל הפדרלי הודיע כי הוא פותח בחקירה בעקבות ריבוי התקלות שגרמו להצתה ברכב החשמלי שהחברה מפתחת.

חברת התרופות הגנריות פריגו (152.21-0.05%) מתקדמת לקראת השלמת רכישתה של החברה האירית ‏Elan‏. אתמול נערכו אסיפות בעלי מניות של שתי החברות, ובשתיהן אושרה הרכישה. ‏ בין בעלי המניות של אלאן, 99.5% מהנוכחים באסיפה הצביעו בעד הרכישה ופחות מ-0.5% התנגדו. גם בעלי המניות של פריגו הצביעו ברוב מוחץ - 98.1% תמכו בעסקת אלאן.‏

חברת רדקום (4.85+9.46%), המספקת פתרונות הבטחת שירות למפעילי תקשורת לניטור תעבורה ברשתות תקשורת, הודיעה היום על קבלת הזמנות בהיקף 3.6 מיליון דולר ממפעיל תקשורת בדרג Tier 1 מאסיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully