וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבורסה רותחת: מדד המעו"ף לשיא היסטורי

יוסי ניסן

20.11.2013 / 17:41

מחזור המסחר הסתכם בכ-1.03 מיליארד שקל. עליות חדות בקבוצת דלק, אופקו, וסלקום. קבלת פנים חמה במגדל לענת לוין: זינוק ברווחים. דויטשה בנק: הזרים קונים מניות בת"א

הבורסה בת"א נסגרה היום (ד') בעליות שערים, ומדד ת"א 25 פרץ לשיא חדש בסיום (שער סגירה). זאת, על רקע הנטייה לעליות בבורסות אסיה הבוקר, המגמה המעורבת באירופה ופתיחה חיובית היום בוול סטריט לאחר נעילה שלילית אמש. בורסת אחד-העם סיימה אתמול בנטייה לירידות - המעו"ף הוסיף 0.1% ושאר המדדים ירדו. מחזור המסחר הסתכם היום בכ-1.03 מיליארד שקל.

גרף בורסה. גלובס
גרף בורסה/גלובס

המעו"ף פרץ במסחר וגם בסיום כאמור את רמת שיא כל הזמנים בהתייחס לשער הסגירה שנקבע ב-21 באפריל 2011 סביב רמת ה-1,341.9 נקודות. השיא של המסחר התוך יומי עומד על 1,345 נקודות.

הדר אושרת, מנהל חדר מסחר מניות בדויטשה בנק, אמר היום כי "נקודת המפנה שהובילה לשיאים היום בבורסה היא הכניסה המחודשת של המשקיעים הזרים. שלושה גורמים מרכזיים מחזירים את הזרים לישראל: השיפור בסיטואציה הגיאו-פוליטית, נתוני המאקרו הטובים של ישראל במיוחד בהשוואה לשווקים האירופאים, והריסון התקציבי".

לדברי אושרת, "הנקודה המשמעותית ביותר היא ההסכם המתגבש של המעצמות מול איראן. העננה הגיאו-פוליטית תמיד מרחפת מעל ישראל ובאופן מסורתי מרחיקה מכאן משקיעים זרים, אך המו"מ מול איראן, יחד עם הרגיעה היחסית במזה"ת, מחזירה את המשקיעים הזרים לת"א.

"המשקיעים הזרים לא מתמקדים רק במניות מתחום התקשורת והכימיה, והם מבצעים רכישות גם במניות הבנקים, רשתות השיווק וטכנולוגיה. במקביל, גם המוסדיים הישראלים נוטים להגדיל את רכיב הסיכון, ומסיטים כספים משווקי חו"ל חזרה אל השוק המקומי, מגמה שעוד יותר מועצמת על ידי כניסה של ציבור המשקיעים הפרטי לקרנות מנייתיות ותעודות סל מנייתיות", אמר אושרת.

גיל הוד, מנכ"ל פריקו השקעות, אמר היום: "השוק הפנים שלא רק שהריבית במשק לא תעלה בתקופה הקרובה, היא אפילו יכולה לרדת עוד ולכספים שיושבים בפיקדונות שקליים ובאיגרות חוב הקונצרניות בעלות הדירוג הגבוה אין כיום שום אלטרנטיבה, זולת שוק המניות בישראל ושוקי מניות אחרים בעולם".

ב-OECD העריכו אתמול כי כלכלת ישראל תמשיך לצמוח בקצב גבוה יותר משל הכלכלות המפותחות בעולם (3.7% השנה), אבל צופים האטה ל-3.4% בשנה הבאה ו-3.5% ב-2015. האבטלה בשנתיים הקרובות צפויה להיות בטווח של 6.6%-6.9%. הכלכלנים ציינו בסקירה על ישראל, כי "הפקת הגז הטבעי תספק עידוד לצמיחה, וקראו לקובעי המדיניות לא לסגת מהקיצוצים והעלאות המסים ולהתכונן להעלאת הריבית.

טבע תתמזג עם חברה אחרת?

שעות ספורות לפני סגירת ההצבעות על הסדר החוב באי.די.בי (573.3+3.45%), מתכוונים נאמני האג"ח להגיש לביהמ"ש בקשה כי יקיים דיון חוזר בהצעתם המשותפת של קבוצת דולפין בראשות אדוארדו אלשטיין וקבוצת אקסטרא הולדינג בראשות מוטי בן משה. זאת לאחר שהשופט דחה את הצעתם ביום שני האחרון. בקשה זו זוכה לתמיכתו של בנק לאומי ושל אייל גבאי, המומחה הכלכלי מטעם ביהמ"ש ועו"ד חגי אולמן, המשקיף החיצוני בחברה.

טבע (14,210.00+4.95%) קפצה במחזור הכבד בשוק. אמש פורסמה כתבה רחבה בסוכנות בלומברג על האפשרות שטבע תתמזג עם חברת תרופות גנריות ביום שאחרי הקופקסון. אפשרויות אחרות שמעלים אנליסטים הן רכישת טבע ע"י חברה גדולה יותר או כניסת משקיע גדול שינסה להביא לשינוי מהותי בחברה.

בנוסף, בית ההשקעות ססקוואנה, שידרג את ההמלצה על טבע ל"קנייה" לעומת המלצה קודמת שעמדה על "נייטרלי". בבית ההשקעות גם שידרגו את מחיר היעד למניה ל-50 דולר, לעומת מחיר יעד קודם של 43 דולר.

מגדל (614.2+0.69%) נסחרה על רקע מינויה של ענת לוין למנכ"לית. לוין תעזוב את בנק הפועלים (1,913-0.21%), שם היה משמשת משנה למנכ"ל. חברת פז נפט (56,060+0.32%) דיווחה היום כי הרווח הנקי המתואם של הקבוצה ברבעון השלישי הסתכם בכ-125 מיליון שקל לעומת כ-138 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. עיקר הירידה ברווח הנקי המתואם נובעת משחיקה במרווחי הזיקוק. ה-EBITDA המתואם הסתכם בכ-303 מיליון שקל.

פרטנר (3,417+1.39%) המשיכה להיסחר על רקע הדוחות הכספיים שהצביעו על המשך שחיקה בתוצאות הכספיות ביחס לאשתקד, ועל שיפור קל בויחס לרבעון הקודם. הרווח צנח ב-ב-65% ל-38 מיליון שקל, ההכנסות ירדו ב-15% ל-1.11 מיליארד שקל.

קבוצת עזריאלי (11,340-0.18%) דיווחה על רווח נקי של 55 מיליון שקל, לעומת רווח של 194 מיליון שקל ברבעון המקביל. ה-FFO עלה ב-8% לכ-195 מיליון שקל, ה-NOI עלה ב-15% ל-275 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully