וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נעילה שלילית בוול סטריט; טבע זינקה 3.9%

קובי ישעיהו

20.11.2013 / 23:12

דיווחים ב"בלובמרג" לגבי האפשרות של מיזוג טבע עם חברה אחרת. מדד המחירים לצרכן רשם ירידה של 0.1% באוקטובר. בכירים בפד תומכים בצמצום רכישות האג"ח בחודשים הקרובים

המסחר בוול סטריט (ד') ננעל בירידות שערים, זאת על רקע דברים שאמרו בכירי הפד בישיבת הריבית האחרונה, לפיהם יש לשקול את צמצום רכישות האג"ח בחודשים הקרובים, עוד לפני התאוששות מלאה בשוק העבודה. באירופה ננעל המסחר במגמה שלילית והבנק המרכזי האירופי הודיע כי הוא שוקל להנהיג ריבית שלילית.

בוול סטריט ננעל אמש המסחר בירידות שערים של עד 0.3%, וזאת למרות שהנשיא אובמה הביע תמיכה בהמשך התוכניות להקלה כמותית שמוביל הפד'. יו"ר הבנק המרכזי בן ברננקי אמר הלילה כי הפד' יתרכז יותר בשמירה על שיעורי ריבית נמוכים גם אחרי שיפור בשוק העבודה וירידת שיעור האבטלה מתחת ל-6.5%, במקום בעידוד הכלכלה ואספקת נזילות לשווקים.

היום (21:00 שעון ישראל) פורסמו בארה"ב הפרוטוקולים של דיוני הריבית האחרונה של הפדרל ריזרב, שנערכו ב-30 באוקטובר. מהפרוטוקולים עולה כי חברי ועדת השוק הפתוח אומנם הצביעו כמעט פה אחד על המשך תוכנית התמריצים, אך מספר בכירים בפד העלו את הרעיון להאט את קצב רכישות האג"ח עוד לפני התאוששות מלאה בשוק העבודה "כבר בחודשים הקרובים".

עוד בתחום המאקרו, ב-15:30 התפרסם מדד מחירי הצרכן (CPI) לחודש אוקטובר, שרשם ירידה של 0.1% בחודש אוקטובר, בעוד צפי האנליסטים בשוק עמד על עלייה של 0.1%. לפי הנתונים שפרסם הממשל, ירידה במחירי האנרגיה והבתים תרמו לירידה במדד. ב-12 החודשים האחרונים המדד טיפס ב-1%, העלייה הנמוכה ביותר מאז 2009. כמו כן, מדד הליבה, שאינו כולל את מחירי המזון והאנרגיה, עלה באוקטובר ב-0.1%

גרף וול סטריט. גלובס
גרף וול סטריט/גלובס

במקביל, פורסמו נתוני המכירות הקמעונאיות לחודש, שעלו ב-0.4% בחודש אוקטובר, מעל הצפי בשוק שעמד על עלייה של 0.1%.

ב-17:00 התפרסמו נתוני מכירות הבתים מיד שנייה שעלו ב-5.12 מיליון (שנתי) לעומת צפי למכירות של 5.17 מיליון בתים. המלאים העסקיים, שפורסם באותה שעה, עלה ב-0.6% באוקטובר, לעומת צפי לעלייה של 0.3%.

בורסות אסיה סגרו היום במגמה מעורבת, בהמשך לנעילה השלילית אמש בוול סטריט ועל רקע הורדת תחזית הצמיחה לכלכלה הגלובלית ע"י ארגון OECD. ארגון המדינות המפותחות (OECD) הוריד את תחזית הצמיחה לכלכלה הגלובלית וצופה התאוששות "צנועה" בלבד בשנה הבאה. הכלכלנים הורידו את תחזית הצמיחה בכ-0.5% ל-3.6% ב-2014, וציינו כי כלכלות של מספר מדינות ייפגעו מכוונת הפדרל ריזרב לצמצם או להפסיק לגמרי את ההקלה המוניטרית.

כלכלת סין "זכתה" להורדה הקטנה ביותר של תחזית הצמיחה - ב-OECD צופים צמיחה סינית של 8.2% ב-2014, לעומת תחזית קודמת לצמיחה של 8.4%. בסין עדיין משפיעה תוכנית ההקלות החדשה של הממשל שפורסמה בסוף השבוע שעבר.

טבע תירכש?

חברת האינטרנט יאהו (35.62+2.86%) הכריזה על הגדלת תוכנית הרכישה בחזרה של מניותיה בכ-5 מיליארד דולר נוספים.

אמש פורסמה כתבה רחבה בסוכנות "בלומברג" על האפשרות שטבע תתמזג עם חברת תרופות גנריות ביום שאחרי הקופקסון. האנליסט רוני גל מבית ההשקעות ברנשטיין העלה את אפשרות המיזוג בסקירה שפרסם בשבוע שעבר. הוא טען כי אם טבע (40.53+4.00%) לא תצליח להציף ערך לבעלי המניות בעצמה ולא תמנה מנכ"ל בקרוב, הסבירות למיזוג עם חברת תרופות גנריות אחרת כמו מיילן או ואלנט (סימול: VRX) תעלה. בבית ההשקעות מטריקס אדווייסורס הוסיפו כי טבע עלולה להפוך לטרף בפני משקיע אקטיבי שינסה לנצל את מצבה. לפי בלומברג, מניית טבע נסחרת במכפיל המכירות הנמוך ביותר אי פעם - 1.56. אנליסטים מעריכים שהכנסות החברה יירדו השנה לראשונה מזה שני עשורים.

בנוסף, בית ההשקעות ססקוואנה, שידרג את ההמלצה על טבע ל"קנייה" לעומת המלצה קודמת שעמדה על "נייטרלי". בבית ההשקעות גם שידרגו את מחיר היעד למניה ל-50 דולר, לעומת מחיר יעד קודם של 43 דולר.

יצרנית הרכב החשמלי טסלה (121.11-3.95%) עמדה במוקד, לאחר שהממשל הפדרלי הודיע כי הוא פותח בחקירה בעקבות ריבוי התקלות שגרמו להצתה ברכב החשמלי שהחברה מפתחת.

חברת התרופות הגנריות פריגו (152.71+0.33%) מתקדמת לקראת השלמת רכישתה של החברה האירית ‏Elan‏. שלשום נערכו אסיפות בעלי מניות של שתי החברות, ובשתיהן אושרה הרכישה. ‏ בין בעלי המניות של אלאן, 99.5% מהנוכחים באסיפה הצביעו בעד הרכישה ופחות מ-0.5% התנגדו. גם בעלי המניות של פריגו הצביעו ברוב מוחץ - 98.1% תמכו בעסקת אלאן.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully