וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבורסה ננעלה ביציבות בשיא חדש; אופקו זינקה 12%

קובי ישעיהו

21.11.2013 / 17:50

פתיחה חיובית בוול סטריט. גוברים הדיבורים על רכישת טבע, מיזוג או כניסת משקיע. קמהדע תיכנס בשבוע הבא למדד MSCI - המניה מזנקת. מחזור המסחר הסתכם בכ-1.2 מיליארד שקל

יום המסחר האחרון לשבוע זה (ה') בבורסה באחד העם נחתם ביציבות כשמדד המעו"ף חזר לטריטוריה חיובית וננעל בשיא חדש. מגמה מעורבת נרשמה היום באסיה ובאירופה ועליות קלות בפתיחת המסחר בוול סטריט, לאחר שאתמול הסתיים המסחר בארה"ב בירידות קלות.

המסחר בוול סטריט ננעל כאמור בירידות שערים, זאת על רקע דברים שאמרו בכירי הפד בישיבת הריבית האחרונה, לפיהם יש לשקול את צמצום רכישות האג"ח בחודשים הקרובים, עוד לפני התאוששות מלאה בשוק העבודה. באירופה ננעל המסחר במגמה שלילית והבנק המרכזי האירופי הודיע כי הוא שוקל להנהיג ריבית שלילית.

אתמול (21:00 שעון ישראל) פורסמו בארה"ב הפרוטוקולים של דיוני הריבית האחרונה של הפדרל ריזרב, שנערכו ב-30 באוקטובר. מהפרוטוקולים עולה כי חברי ועדת השוק הפתוח אומנם הצביעו כמעט פה אחד על המשך תוכנית התמריצים, אך מספר בכירים ב'פד' העלו את הרעיון להאט את קצב רכישות האג"ח עוד לפני התאוששות מלאה בשוק העבודה "כבר בחודשים הקרובים".

גרף בורסה. גלובס
גרף בורסה/גלובס

טבע ממשיכה לעמוד במוקד

טבע (14,270.00-0.28%) המשיכה לרכז עניין לאחר שלשום פורסמה כתבה רחבה בסוכנות "בלומברג" על האפשרות שטבע תתמזג עם חברת תרופות גנריות ביום שאחרי הקופקסון. האנליסט רוני גל מבית ההשקעות ברנשטיין העלה את אפשרות המיזוג בסקירה שפרסם בשבוע שעבר. הוא טען כי אם טבע לא תצליח להציף ערך לבעלי המניות בעצמה ולא תמנה מנכ"ל בקרוב, הסבירות למיזוג עם חברת תרופות גנריות אחרת כמו מיילן או ואלנט (סימול: VRX) תעלה. בבית ההשקעות מטריקס אדווייסורס הוסיפו כי טבע עלולה להפוך לטרף בפני משקיע אקטיבי שינסה לנצל את מצבה.

ל"גלובס" נודע כי חברת קמהדע (5,285.00+4.45%), המשתייכת למדד ת"א 75 בבורסה הישראלית, עתידה להיכנס כבר בשבוע הבא, יום ג' ה-26 בנובמבר, למדד של חברת MSCI. המדד אליו עתידה להיכנס החברה נקרא "MSCI global Small Cap", וממנו עתידה להיגרע אבגול , החברה אף היא במדד ת"א 75. כתוצאה מהכניסה למדד ה-MSCI, תזכה מניית קמהדע לביקושים בשלב הנעילה ביום ג' הקרוב.

אפריקה (743.10-7.00%) רשמה ירידה חדה. שי עזר, אנליסט הנדל"ן של IBI שירותי בורסה מציין כי "ההצעה לתיקון השטר נאמנות על מנת לבצע פירעון מוקדם לא עברה אתמול בהצבעה. אם ננתח את התרחישים אז בתרחיש הפאסימי שאפריקה איננה מצליחה לממש נכסים היא נקלעת לבעיה שגם התיקון הספציפי הזה בשטר הנאמנות לא היה עוזר לה מן הסתם. בתרחיש האופטימי שהרי במידה ואפריקה תשכיל ותממש נכסים בהיקפים שהיא תכננה אזי מצבה ישתפר פלאים והיא תוכל לרכוש אג"חים בשוק גם אם לא בהיקפים שהם קיוו. אנחנו לא רואים את האג"חים של אפריקה מגיעים לפארי כל כך מהר ובטח שלא בזמן הקרוב. שורה תחתונה – חדשות רעות אולם לא קטסטרופה".

חברת הביוטכנולוגיה החקלאית אבוג'ן (5,625.00-3.02%), הנסחרת בתל אביב לפי שווי של 1.1 מיליארד שקל (כ-310 מיליון דולר), השלימה את הליך התמחור לקראת הנפקת מניותיה לציבור בארה"ב. בכוונת החברה להנפיק 5 מיליון מניות רגילות של החברה במחיר של 14.75 דולר למניה. בנוסף, החברה העניקה לחתמים בהנפקה אופציה לרכישת עד 750,000 מניות רגילות נוספות במחיר זהה למחיר שנקבע, אשר ניתנת למימוש תוך לא יותר מ-30 יום. כמו כן, מונסנטו, בעלת ענין בחברה, תרכוש במסגרת ההנפקה 813,560 מניות רגילות של אבוג'ן בכ-12 מיליון דולר, ובמחיר שנקבע בתימחור.

  • עוד באותו נושא:
  • אחד העם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully