וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נעילה חיובית בוול סטריט: דאו ג'ונס בשיא

משה גולן

21.11.2013 / 23:20

מספר חברי פד העלו את ההצעה לצמצם את רכישות האג"ח בקרוב. התביעות השבועיות לדמי אבטלה הפתיעו לטובה. ועדת הבנקאות של הסנאט אישרה את מועמדותה של ג'נט ילן לנגידות הפד

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ה') בעליות שערים, על רקע פרסום נתוני מאקרו ולאחר שאתמול ננעל המסחר בירידות. בבורסות אירופה נרשמה מגמה מעורבת, והמשקיעים הגיבו לפרסום פרוטוקולי הריבית של הפד, מהם עולה כי מספר חברי פד העלו את ההצעה להפחית את רכישות האג"ח בחודשים הקרובים.

מדד הדאו ג'ונס ננעל מעל רמת ה-16,000 נקודות.

כאמור, הטריגר שהעיב על המסחר אתמול היה פרוטוקולי ישיבת הריבית הקודמת של הפד. אומנם מרבית חברי הוועדה המוניטארית הצביעו בעד המשך תוכניות התמריצים, אך מספר חברי פד העלו את ההצעה לצמצם את רכישות האג"ח בחודשים הקרובים, גם אם שוק העבודה לא יתאושש באופן מלא.

"השוק נהיה נוח יותר ויותר עם השיח על צמצום הרכישות", אומר אנדרו צימרמן, אנליסטים השקעות ראשי ב-DT Investment.

בגוש האירו, מנגד, נראה כי מעצבי המדיניות נוקטים במדיניות הפוכה ועשויים להעמיק בקרוב את מדיניות ההקלה המוניטארית. אתמול דווח ב"בלומברג" כי הבנק המרכזי האירופי שוקל להנהיג ריבית פקדונות שלילית במטרה להמריץ את הכלכלה. כלומר, הבנקים ביבשת לא יוכלו להפקיד את הרזרבות שלהם בבנק המרכזי במטרה להינות מהריבית שהוא מעניק (0.1%) ויאלצו להפנות את המשאבים למקורות אחרים כמו למשל לתחום האשראי של משקי הבית והעסקים.

נגיד הבנק המרכזי האירופי מריו דרגי הגיב היום לדיווחים על ריבית שלילית, וטען כי "אין חדש" בידיעות הללו וכי לא ניתן להסיק מדברים שאמר בעבר כי הבנק אכן יכריז על צעד שכזה בקרוב.

גרף וול סטריט. גלובס
גרף וול סטריט/גלובס

מספר התביעות החדשות לדמי אבטלה בארה"ב בשבוע שהסתיים ב-16 בנובמבר ירד ב-21 אלף לכ-323 אלף בסך הכל, כך פרסם היום משרד העבודה האמריקני. הצפי היה לירידה לשיעור של 334 אלף תביעות. ממוצע התביעות בחודש החולף, מדד אמין יותר מזה השבועי, ירד ב-6,750 ל-338,500 תביעות.

עוד התפרסם היום בארה"ב נתון המחירים הסיטונאיים, שירדו באוקטובר ב-0.2%, הירידה השנייה ברציפות, מה שמשקף העדר לחץ אינפלציוני בכלכלה האמריקנית. אנליסטים צפו ירידה של 0.1%.

בנוסף פורסמה הקריאה הראשונית למדד מנהלי הרכש לחודש נובמבר, ה-PMI, שעלה ל-54.3 נקודות לעומת הצפי ל-52.3 נקודות. באוקטובר עמד המדד על 51.8 נקודות בלבד. מדובר בקריאה הגבוהה ביותר מאז חודש מארס.

בנוסף, היום נרשם עוד צעד לקראת מינוי ג'נט ילן לנגידת הפד. ועדת הבנקאות של הסנאט אישרה היום את מועמדותה של ילן ברוב של 14 קולות מול 8.

בסוכנות "בלומברג" פורסמה מוקדם יותר השבוע כתבה נרחבת על האפשרות שטבע (40.019-1.19%) תתמזג עם חברת תרופות גנריות ביום שאחרי הקופקסון. האנליסט רוני גל מבית ההשקעות ברנשטיין העלה את אפשרות המיזוג בסקירה שפרסם בשבוע שעבר.

מספר רשתות קמעונאות פרסמו את דוחותיהן היום. טרגט (64.32-3.26%) דיווחה על רווח של 54 סנט למניה, מתחת לתחזיות שעמדו על 64 סנט. ההכנסות עמדו על 17.26 מיליארד דולר, מתחת לצפי בשוק. אברקומבי ופיץ' (34.97-0.06%) עקפה את התחזיות ודיווחה על רווח של 52 סנט למניה, בעוד הצפי עמד על 45 סנט. סירס (53.93-2.87%)דיווחה על הפסד של 5.03 דולרים למניה, בעוד התחזיות בשוק צפו הפסד נמוך יותר של 3.39 דולרים למניה.

חברת התרופות הגנריות פריגו (155+1.43%) מתקדמת לקראת השלמת רכישתה של החברה האירית ‏Elan‏.

משרד האוצר האמריקני הודיע היום כי הוא מכר 70.2 מיליון מניות של חברת ג'נרל מוטורס (38.12+1.14%), אותן רכש במסגרת חילוץ החברה, וכי הוא מתכנן למכור את שאר המניות שהוא מחזיק, 31.1 מיליון, עד סוף השנה.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully