וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לינקדאין: למצוא עבודה דרך הרשת

סקרים מעלים כי מרביתם המוחלט של המעסיקים משתמש בלינקדאין בתהליך איתור עובדים חדשים. אילו יתרונות מספקת הרשת העסקית למשתמשים בה?

מחפשי העבודה היום נתקלים בקושי לא פשוט באיתור המשרות המתאימות. במשק ישנן לא מעט משרות פנויות אך הדרך להגיע אליהן לא תמיד כל כך פשוטה. ישנן חברות המפרסמות את המשרות שלהם באתרי הדרושים שבהם הגישה לכולם חופשית ופשוטה, באתרים מופיעות מגוון משרות בחלוקה לתחומים, תפקידים, אזורי מגורים, חברות מגייסות ותתי תחומים כגון משרות לבכירים, משרות לסטודנטים, משרות לחיילים משוחררים ועוד.

ישנן משרות אשר לא מגיעות אל אתרי הדרושים ומפורסמות רק בפרסום פנימי בתוך החברה ומופצות בצורה של חבר מביא חבר, מדובר בדרך כלל במשרות מטה אשר מספר המועמדים אליהם צפוי להיות גבוה במיוחד והחברה מעדיפה לבצע סינון ראשוני של מועמדים על ידי פתיחת המשרה לניוד פנימי של מועמדים מתאימים מתוך החברה או לחברים אשר יגיעו עם המלצות של עובדי החברה.

בנוסף, ישנן חברות אשר משתמשות ברשת החברתית-עסקית לינקדאין לאיתור מועמדים מתאימים. לינקדאין אינה רשת שמטרתה חיפוש עבודה, אלא רשת עסקים שמאפשרת לבעלי תפקידים לאתר פרטנרים עסקיים שיסייעו להם במסגרת עבודתם. לינקדאין מאפשרת לכל אחד בנית רשת עסקית של קשרים עם אנשי מקצוע עליהם הוא סומך.

בשל המידע הרב אותו ניתן לקבל על החברים ברשת, מתרחב השימוש בה לחיפוש מועמדים בעיקר לתפקידים בכירים. משתמשי לינקדאין הינם מועמדים בפוטנציה עבור משרות, גם אם בנקודת הזמן הנוכחית אינם מחפשי עבודה פעילים. חברות ינסו לאתר מועדים על פי הנתונים בפרופילים שלהם.

כיום בישראל רשומים מעל ל-900 אלף משתמשים ברשת, מעסיקים רבים מדווחים על חיפושים פעילות ברשת אחר מועמדים. LinkedIn היא זירה נוספת, עדכנית ורלוונטית לחיפוש עבודה עבור המועמד היום.

על פי נתוני יד2 דרושים החיפוש בלינקדאין מלווה מעל ל70% מהחיפושים אחר מועמדים בכירים לתפקידים במיוחד בתחומי המכירות, שיווק וניהול בכיר בתחום ההייטק. הסקרים בארה"ב מראים כי מעל ל97% מהמגייסים לתפקידים בכירים משתמשים בלינקדאין לאיתור מועמדים. בכדי שהפרופיל יהיה אפקטיבי יש לבנות אותו בדרך נכונה על ידי שימוש במילות מפתח, בניה נכונה של הניסיון התעסוקתי ואפילו לתמונה בפרופיל חשיבות רבה.

בשל העלייה בשימוש בלינקדאין בארץ וחוסר הניסיון של המשתמשים, יערוך אתר יד2 דרושים פורום חי ביום שלישי ה 26/11/13 בדף הפייסבוק שלו עם יועצת קריירה מומחית בתחום.

אלפי משרות מכל התחומים מחכות לכם ביד2 דרושים, היכנסו עכשיו.

  • עוד באותו נושא:
  • לינקדאין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully