וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובד באמאזון: הלכתי 18 קילומטר במשמרת

עובדים באמאזון בבריטניה מספרים על תנאי עבודה מתישים מבחינה פיזית ונפשית. העובדים גומאים מרחקים גדולים ונדרשים לאסוף 110 פריטים בשעה. אמאזון: "עומדים בכל התקנות"

נוהגים לרכוש מוצרים דרך אמזון? מסתבר שבעוד שהרוכשים נהנים מחוויית רכישה נוחה באמצעות הקלקה על כפתור העכבר, עובדי החברה נהנים קצת פחות. בראיון לסרט דוקומנטרי שישודר ברשת BBC1 סיפר עובד לשעבר במחסני החברה, אדם ליטלר בן ה-23, כי במהלך משמרת ממוצעת בת כעשר וחצי שעות הוא נדרש לאסוף הזמנה של לקוח כל 33 שניות תחת לחץ "בלתי ייאמן" על מנת לעמוד ביעדי היעילות שקבעה החברה. המרחק שגמא, לטענתו, ליפלר במהלך המשמרת במחסני החברה בסוואנסי שבאנגליה שמתפרשים על פני יותר מ-74 אלף מ"ר: 17.7 קילומטרים (11 מייל).

העובדים במחסני החברה מקבלים סורקים ידניים המפנים אותם במסלול הקצר ביותר לפריט אותו עליהם לאסוף ומודיעים להם מתי הם מגיעים ליעדם. הסורקים מספקים לכל עובד 110 פריטים אותם עליו לאסוף במהלך שעת עבודה. לדברי ליטלר, במהלך עבודתו בחברה עמד רק לעיתים רחוקות ביעד זה. "במהלך משמרת לילה הצלחתי ללכת או לדדות כמט 11 מיילים והייתי מותש לגמרי", אמר ליטלר. עוד נחשף על ידי עובדי החברה כי ההנהלה עקבה אחרי מיקומם בעזרת תגי GPS וכי אפילו הפסקות השירותים שלהם תוזמנו במדויק.

למרות טענות החברה כי יעדי היעילות נקבעו על פי הקצב אותו השיגו עובדי החברה בפועל, טוענים מומחים כי תנאי עבודה כאלה עלולים לפגוע בבריאותם הפיזית והנפשית של העובדים. לדברי החברה, מומחה חיצוני שנשכר הראה כי תנאי העבודה בחברה זהים לתנאים בחברות המתחרות. לטענתם, היסטוריית המחלות והבטיחות באמאזון אף נמוכה יותר מבחברות האחרות. לדברי החברה, העובדים מיודעים מראש כי מדובר בעבודה מאתגרת פיזית וכי החברה עומדת בכל תנאי החוק.

"בטיחות העובדים היא בעדיפות ראשונה אצלנו ואנחנו עומדים בכל התקנות ודרישות החוק", אמר דובר החברה. "מומחי בטיחות ובריאות עצמאיים סוקרים את תהליכי העבודה שלנו על מנת להבטיח זאת".

  • עוד באותו נושא:
  • אמאזון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully